29 Mayıs 2016 Pazar

KAFKAOKUR | Dergi İnceleme

Hepinize merhabalar arkadaşlar.

Nasılsınız bugün? Ben biraz hastayım. Şu sıcak havalarda bile hasta olmayı başarabildiğim için kendimi tebrik ediyorum. Tabii benim ki bir klasik, final haftası geliyor, finaller beraberinde stres ve hastalık getiriyor. Aslında çok da abartılacak finallerim yok, bir tanecik. Neyse bende durumlar böyle.

Bugün sizlere bir dergiden bahsedeceğim. Eğer siz de benim gibi edebiyata düşkünseniz, elbette bu dergiyi biliyorsunuzdur. ‘KAFKAOKUR’


İki ayda bir yayınlanan fikir, sanat ve edebiyat dergisi Kafka Okur. Adını modernizm akımının temsilcilerinden biri olan Franz Kafka’dan alıyor. Bunu tahmin etmek zor olmasa gerek. 

İlk zamanlarında internet ortamında sadece bir blog olarak yayınlanıyordu. Daha sonra deyim yerindeyse kanlı canlı bir dergi olarak karşımıza çıktı Kafka Okur. Derginin kapağında her sayıda farklı bir edebiyatçı/sanatçıya yer veriliyor. İçeriğinde ise öykü, deneme, röportaj, felsefi konular ve aforizmalar gibi farklı türler yer almakta. Kolektif bir çalışmanın eseri Kafka Okur. Sadece yazılarıyla değil, farklı fotoğraf ve resimleriyle de dikkat çekiyor. Ayrıca sizler de yazılarınızı, resimlerinizi yollayabiliyorsunuz bu dergiye. Hatta her sayısında ‘instagram’da kafkaokur hashtagi ile paylaşılan bazı fotoğraflar da yayınlanıyor. Siz de paylaşırsanız belki bir gün sizin de fotoğrafınız dergide yayınlanır. Olmaz demeyin. 



Ben bu dergiyi ilk sayısından itibaren alamadım açıkçası. İlk dört sayı bende yok. Bir ara eski sayılarını da almayı düşünüyorum elbette.

Son söz olarak, alın yanınıza kahvenizi, çayınızı. Oturun bir sandalyeye. Elinize de alın Kafka Okur’u ve başlayın o güzel yazıları okumaya, o ilgi çekici resimleri, fotoğrafları incelemeye.

Bol okumalar, aydınlık günler. 

instagram: nrmnpnr

2 yorum:

  1. Nerede görsem bir köşe başı hemen ona yaslanayım hemen :) ve temiz sayfa bayılırım. :) sen çok seviyorsan şayet Kafka okuru ve İstanbul'daysan ikamet ediyorsan hemen ışınlan Bugünü,de sayarsak 4,5 günün var Demirörende kitap günleri var bende yolda gördüm bugün :) Git git kaçmadan oku al :) Sevgilerimle .... Paylaşımın için teşekkür ederim. Bir yere not olarak almalıyım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel ve icten yorumunuz icin cok tesekkurler. Ne yazik ki Istanbul'dan cok uzaklardayim. 😑 Ama Kafkaokur'u gercekten cok seviyorum. Keske imkanim olsaydi da o kitap gunlerine gidebilseydim.

      Sil