11 Haziran 2016 Cumartesi

Bir Çanakkale Romanı - Koçaklar 1915 Çanakkale

"Han'ım, hey!
Akşam oldu. Karşı yatan kara dağlar karardı. Cehennemi sesler kesildi. Kızıl gü
n dağların arasında kayboldu.

..."


Herkese iyi akşamlar. Finallerimin bitmiş olması ve asıl 4. sınıfa geçmiş olmamın verdiği sevinçle bugün sizlere bir kitaptan bahsedeceğim.

Bildiğiniz üzere edebiyatımızda onlarca, yüzlerce kitap var. Her biri farklı konularda. Çanakkale kahramanlıkları üzerine de çeşitli kitaplarımız var. Mesela bunlardan biri, ki bugüne kadar beni en fazla etkileyen Çanakkale romanı olan Mehmet Niyazi'nin Çanakkale Mahşeri adlı eseri. Bu eser hakkında da en kısa zamanda sizlere bir yazı yazmayı planlıyorum.

Her neyse gelelim bugün ki kitabımıza. Bu kitabı sırf Çanakkale hakkında olduğu için, içine hiç bakmadan kitap fuarından almıştım. Ötüken'in kitaplarını zaten çok sevdiğim için pek de düşünmeden gittim ve kitap fuarında Ötüken standından direk aldım Koçaklar 1915'i.

Yazarı Oyhan Hasan Bıldırki. Yaşayan Türkçe savunucularından biri olan Bıldırki, şair de olmasına rağmen, daha çok hikayeleri ile tanınıyor. Bıldırki Koçaklar 1915'in önsözünde 'Uzun geceler ve günler boyu düşündüm, tasarladım. Hemen bütün kaynaklarımızı araştırdım, inceledim. Görüp baktım ki, Çanakkale'de yarattığımız yiğitlik dolu günler, üç beş şairimizin mısralarında kalmış, onlar da okunmaz olmuştur. Özden uzak tutulanlar, geçmişle gelecek arasında köprü kuramayanlar, devletimizin güvencesi olan şanlı ordumuzla dahi kanlı bıçaklı olmuşlardı. Onu bilir, onu söylerim. Köksüzlük çok acı ve ıstırap vericidir. Bir gün, ansızın büyüyüp ortalığı kasıp kavuran bir sel olur...'
İşte yazarımızın Çanakkale kahramanlıklarını anlatan çok az eser verildi sözleri de 70li yıllara aittir. Koçaklar 1915, Bıldırki'nin ilk 1975 yılında Kutluğ Yayınları tarafından yayınlanan bir kitabı. O zamanlarda bu eser çok fazla satılıyor ve hemen tükeniyor. Pek çok arkadaşı da bu kitabı elden ele dolaştırarak okuyorlar. Daha sonra bu kitap Ötüken Neşriyat tarafından tekrar basılıyor ve piyasaya sürülüyor.

Kitap adı üzerinde Çanakkale Savaşı dönemini anlatıyor. Yazarımız farklı türde bir roman olarak yazmış bu eseri. İçinde beyitler var. Bıldırki şairliğini de göstermiş kitapta. İlk başlarda okurken biraz ağır gibi gelmişti bana. O beyitleri okumak farklı bir şeydi. Sanırım daha önce bu tarz bir kitap okumadığım için zorlanmıştım ama genel anlamda güzel, okunulması gereken bir kitap olduğu kanısındayım.
Tarihe, araştırmaya, Çanakkale'ye ilginiz varsa okuyun derim.
Eğer okuduysanız da sizin de yorumlarınızı beklerim.
İyi okumalar, aydınlık günler. :)

2 yorum:

  1. İlginizden ötürü ve eserimle ilgili değerlendirme yapmanız nedeniyle size sevgilerimle birlikte teşekkürlerimi sunarım.
    Oyhan Hasan Bıldırki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben size tesekkur ediyorum efendim. Kaleminize, yureginize saglik.

      Sil