5 Haziran 2016 Pazar

Denize Karşı

Ve denize bir dakika durup bakmaya vakitleri olmadığını söyleyen bu insanlar, ne zevksiz mahluklardı.

Sait Faik Abasıyanık

Huzur dolu geçen bir günün ardından hepinize selamlar. :)

Nasılsınız, neler yapıyorsunuz? Üç gündür yazı yazamıyorum maalesef. Fotoğraf çekimim, arkadaşlarımın mezuniyet töreni derken anca fırsat buldum bir şeyler yazmaya. Bugün denizin verdiği huzurdan konuşalım istedim. Çünkü iki gündür en fazla denizde vakit geçiriyorum. Tabii ben denize girmeyi çok sevmiyorum ama o suyun kenarında bile durmak, ayağına o deniz suyunun temasını hissetmek, en azından öylece denize durup bakmak bile insana bir huzur veriyor.

Bu kadar yoğunluğun içinde, kafamı takacak şeyler bulmayı başarabilen bir insanım. Çok detaycıyımdır. Detaylara takılır üzerim kendimi. Dün de öyle bir gündü benim için. Fotoğraf çekimimin ardından yaşadıklarım üzdü biraz beni. Tabii sonra ne yaptım? Kalktım, hazırlandım ve denize gittim. Arkadaşlarımla birlikte vakit geçireyim, denizin sesiyle kendime geleyim istedim. Yurduma döndüğümde gerçekten iyi yaptığımı fark ettim.

İnsan denize doğru oturup, o sonsuz gibi görünen maviliklere dalınca, hayatın ne kadar boş, dertlerin ve tasaların ne kadar küçük olduğunun farkına varıyor. Dünyada o kadar çok derdi, kederi, üzüntüsü olan insan olduğunu düşünürsek, bizim kafaya taktıklarımız o masmavi denizin içindeki milyonlarca kum tanesinden biri kadar ufak hale geliyor.

Denize bakmak diyorduk. Denize karşı durmak, öylece bakmak... Durmadan düşünmeden, denizin sesinde huzuru hissetmek... Vaktiniz ve  imkanınız varsa, durmayın! Gidin bir deniz kıyısına, hiçbir şey düşünmeden yürüyün. O ufacık kum tanelerini hissedin. Denizin verdiği huzuru içinize çekin. Hayat bir şeyleri dert edip üzülmek için fazla kısa. Yapılacak onca güzel şey varken durmayın...

Not: O kadar fotoğraf çekimimin olduğundan bahsettim. O yüzden sizlerle çekim anımdan bir fotoğrafımı ve çektiğim fotoğraflardan birini paylaşmak istiyorum. Yorumlarınızı beklerim. :) Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder