6 Haziran 2016 Pazartesi

Ruha Dokunan Bir Kitap - Ruh Adam/H. Nihal Atsız

İnsan meziyet sahibi olmaya mecburdur. Anormal olan: Kusurdur. Bir asker cesurdur diye alkışlanmaz ama korkaksa ayıplanır.
Hüseyin Nihal Atsız - Ruh Adam

İyi akşamlar, hayırlı Razamanlar hepinize arkadaşlar. Nasılsınız? Bugün mübarek Ramazan-ı Şerif’in ilk günü. Rabbim bu zamanlarda ettiğimiz tüm dualarımızı, oruçlarımızı kabul eylesin İnşallah.

Bugün sizlere okurken tüylerimi diken diken eden, kafamı kurcalayan, deyim yerindeyse beynimi yakan bir kitaptan bahsetmek istiyorum. Hüseyin Nihal Atsız’ın Ruh Adam adlı kitabı… Okurken sizi içine çeken, merakınızı uyandıran, aynı zamanda sizi düşündürüp zorlayan bir kitap… Bizim edebiyatımızın çok da alışık olmadığı bir roman Ruh Adam. Yoğun bir şekilde sembolist öğeler yer alıyor kitapta.

Ruh Adam, Atsız’ın yazdığı son roman olarak biliyor. Atsız’ın yaşamının son dönemlerindeki ruh hallerini, romandaki karakter Selim Pusat’ın ruh hallerine yansıttığı düşünülmektedir. Ki zaten ‘Selim Pusat’, Atsız’ın gençken kullandığı takma isimlerden biridir.

Kitap, evli olmasına rağmen başka bir kıza (Açığma Kün) âşık olup, eşine ihanet ederek ruhu asırlar boyu ıstıraba mahkûm edilmiş Burkay hakkındaki eski bir Uygur masalı ile başlıyor ve bunun üzerine asıl olaya geçiliyor.

Kitap hakkında daha fazla detay verip sizleri kitabın yaşattığı o heyecandan mahrum bırakmak istemiyorum. Eğer hala okumadıysanız şiddetle tavsiye ediyorum. Gerçekten okurken düşündüren, gerçek mi yoksa hayal mi olduğuna anlam veremediğiniz olaylar çerçevesinde gelişen bir kitap Ruh Adam. Okuyanlarınız varsa da kitap hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Birlikte bir fikir alışverişi yapıp, ortaya kitap hakkında güzel eleştiriler, yorumlar çıkarabileceğimizi düşünüyorum.

Kitapta iki tane şiir geçiyor. Eğer bu şiirleri de okumak isterseniz linkini buraya bırakıyorum. :) 

Henüz Ruh Adam’ı okumamış arkadaşlara iyi okumalar diliyor, okumuş olan arkadaşlarımdan da yorumlarını bekliyorum. Görüşmek üzere…

Not: Son olarak kitaptan bazı ruhuma dokunan, etkileyici cümleleri sizinle paylaşmak istiyorum.
-Akşamları bazen tek başıma dolaşmam bir ruh sporudur.
-Tiyatro bitti, beklemeye lüzum görmüyorum.
-Sevginin niçini olmaz ki efendim... Düşünsem makul bir sebep bulabilirim. Fakat bu hakiki sebep olmaz. Çünkü biz önce severiz. Sonra sevdiğimiz şeyin güzel taraflarını bulmaya çalışırız. Bu da hodbinliğimizden doğar.


3 yorum:

  1. Canım öncelikle yazın yine çok güzel olmuş. Zaten merak ettiğim bir kitaptı.En kısa zamanda alıp okucam. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Yaa çok merak ettim gerçekten ilk ona koyuyorum bunu ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Okuduktan sonra mutlaka bana bildir okuduğunu. Düşüncelerini merak ederim been! :)

      Sil