27 Temmuz 2016 Çarşamba

Film'den Kitap'a, Söz'den Şarkı'ya

Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? Bugün sizlere bir film, bir kitap ve bir şarkı önereceğim. Hı bir de bir söz paylaşacağım.
Bir de bir haftalığına buralarda olamayacağımı söylemek istedim. Manevi kardeşimin nişanı için Trabzon'a gidiyorum yarın. Bir hafta orada kalacağım. Bu süre zarfında fırsat buldukça fotoğraf çekmeye çalışacağım. Çektiğim fotoğrafları da döndükten sonra sizlerle paylaşacağım inşallah.

Şimdi ilk olarak filmle başlayalım.
Kelebeğin Rüyası
Film 1940'lar döneminde, Zonguldak'ta yaşayan ve güzel bir kız için iddiaya giren iki şair (Rüştü Onur, Muzaffer Tayyip Uslu) hakkında. Yılmaz Erdoğan'ın yazıp yönettiği, başrollerini ise Kıvanç Tatlıtuğ ve Mert Fırat'ın paylaştığı film hem edebiyat, şiir severler için uygun, hem de II. Dünya Savaşı dönemini yansıttığı için tarih severlerin de severek izleyeceği türde.


Sırada kitap var.
Daha Dün Yaşadılar - Mehmet Niyazi
Mehmet Niyazi'nin kitaplarını çok sevdiğimi itiraf etmeliyim. :) Adana Kitap Fuarından almıştım bu kitabı. Roman; 60'lardan sonra küçük bir kasaba olan Akyazı'da yaşayan insanların birbirlerine olan bağlılıklarını, dostluklarını ele alıyor. Kitabı okurken kendinizi o dönemde, o insanlarla birlikte yaşıyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz. Mehmet Niyazi'nin üslubu ile kitap sizi kendi içine çekiyor diyebilirim.



Bunların yanı sıra bir de Ezginin Günlüğü diyorum. :) Dinlerken huzur bulduğum şarkılar... Eksik Bir Şey diyorum. Dinlemelisiniz. :)

Vee son olarak bir de bir söz paylaşayım sizlerle. Geçenlerde Kafkaokur'un Cahit Zarifoğlu sayısını okurken dikkatimi çeken bir yer vardı. Altını çizip bir kağıda aktarmıştım. Bakalım siz beğenecek misiniz? Yorumlarınızı bekliyorum. 

2 yorum:

  1. blogunu yeni keşfettim çok güzel takip edeceğim artık her zaman

    YanıtlaSil
  2. Blogunuz çok hoşuma gitti ^^ Üye oldum ben de beklerim :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil