18 Temmuz 2016 Pazartesi

Hüznün Beyazı Olur Mu?

Merhaba arkadaşlar.

Soruyorum sizlere, hüzün olur da, hüznün beyazı da olur mu?

Hüzne boğuyor insanı okurken, o zamanları, askerleri, hava şartlarını, Faik Çavuş'u, Ziver'i, Nene Hatun'u düşünürken 'Sarıkamış-Beyaz Hüzün' adlı kitap.

Evet bugün bir süredir yazısını yazmak istediğim ama vakit bulamadığım için yazamadığım, İsmail Bilgin'in Sarıkamış-Beyaz Hüzün adlı kitabından bahsedeceğim.

Yazarımız İsmail Bilgin 1964 Gelibolu doğumlu. Bu kitabı yazmasının amacı; Sarıkamış'la ilgili birçok bilinmeyen olayı gün ışığına çıkarmak. Sarıkamış Harekâtı, her türlü imkansızlıkların içinde kırık bir ümidi gerçekleştirmeye yönelen ama sonu hazinle biten ve hafızalardan silinemeyen bir felakettir. Bu kitapta yazar, Sarıkamış Harekâtı öncesi göz ardı edilen raporları, 31. ve 32. Tümen'in birbirleriyle çarpışmalarını, zor kış şartlarına, açlığa, yorgunluğa rağmen Osmanlı askerinin ve halkının birlik içinde gösterdiği mücadeleleri gösteriyor bizlere.

Kitabı okurken tarihin acılarla dolu sayfasına gidip, bütün olanaksızlıklara ve kara kışa rağmen Osmanlı askerinin vatanını korumak için inanç ve azimle verdiği mücadeleye tanıklık ediyorsunuz. Balkan Savaşı'nın sefaletini en derinden yaşamış olan Faik Çavuş'un psikolojik durumuna kapılıp gidiyorsunuz. Ona yardımcı olmaya çalışan, en yakınında olan Ziver'in cesareti sizi derinden etkiliyor. Nene Hatun'un yardımseverliği, askerlerimizin yılmazlığı ve daha bir sürü şey...


Son olarak Faik Çavuş'un en etkileyici sözlerinden birini sizlerle paylaşıyorum.


"Beni unutmayacaklar! Ne beni ne de bizleri! 
Akıbetimiz ne olursa olsun, Sarıkamış'a yürüyenleri unutmayacaklar! 
Sarıkamış'a girsek de girmesek de bizi unutmayacaklar! 
Mezarımız olsa da, olmasa da, bizi unutmayacaklar!"..


Tarihi roman okumayı çok seven biri olarak benim severek okuduğum bir kitap oldu Sarıkamış. Henüz okumadıysanız okumanızı tavsiye ediyorum. Okuduysanız da kitap hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum.

Görüşmek üzere. Aydınlık günleriniz olsun. :)


instagram: nrmnpnr
snapchat: nrmnpnr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder