22 Ağustos 2016 Pazartesi

Çalışan Eller -Konulu Fotoğraf Çalışmam

Eğer hikayeyi sözcüklerle anlatabilseydim, yanımda sürekli bir fotoğraf makinesi taşımaya ihtiyaç duymazdım.
-Lewis Hine


Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız? Ben bugün fotoğraf arşivimi kurcalarken geçen yıl seçmeli dersim olan Temel Fotoğraf Eğitimi kapsamında hazırlamış olduğum konulu fotoğraf çalışmama rastladım. Hocamız bizlere herhangi bir konu seçip, o konu üzerinden on fotoğraflık bir çalışma hazırlamamızı istemişti. Ben de en çok ilgimi çeken konulardan biri olarak 'Çalışan Eller' konusunu seçmiştim. On tane fotoğraf çekip, bir fon müziğiyle birlikte kısa bir fotoğraf gösterisi hazırlamıştım. Aslında bu çalışmamı İngilizce yapmıştım ve çalışmamın orjinal adı 'Worker Hands' idi. Gösterimde fotoğrafladığım ellerin işçi elleri değil, çalışan eller olduğuna dair ufacık bir açıklama da yapmıştım. 

Şimdi konulu fotoğraf çalışmamı sizlerle de paylaşmak istiyorum. Her bir fotoğrafın sahibinin adı, mesleği ve yaşı fotoğrafların altında yazıyor olacak. Fotoğraflara dair yorumlarınızı beklerim. 

Not: İlk konulu fotoğraf çalışmamdı ve çekimleri Nokia Lumia 1020 telefon ile yaptım.
Gösteride kullandığım fon müziğinin linkini de buraya bırakıyorum. Dinlersiniz. :) 

Mehmet, 32, Tamirci
Abdullah, 27, Araba Tamircisi 
Adem, 54, Tamirci

Fehmi,  73, Boncuk İşçisi
Ferhat, 45, Tornacı 
Kadiriye, 50, En Hanımı

Mahmoud, 64, Bisiklet Tamircisi 

Mustafa, 37, Araba Bakım Çalışanı 
Oğuz, 18, Tornacı

Yasin, 24, Yazar

4 yorum:

  1. çok güzel düşünülmüş bir konu, çok güzel fotoğraflar :) hepsine bayıldım emeğine sağlık tüm çalışan ellerin!

    YanıtlaSil