7 Ağustos 2016 Pazar

Kırmızı Saçlı Kadın-Orhan Pamuk *İnceleme

Herkes gibi olmak için her şeyi unutup hiçbir şey olmamış gibi yapmalıydım.
Orhan Pamuk - Kırmızı Saçlı Kadın

Merhaba arkadaşlar. Bugün bir inceleme yazısı paylaşmak istedim.
İtiraf etmeliyim ki daha önce Orhan Pamuk okumadım ve okumayı da hiç düşünmemiştim. Hatta çok değerli bir hocamdan hediye olarak gelmeseydi yine de okumazdım. Orhan Pamuk'a karşı eskiden gelen bir ön yargım var. Bunu aşmam da pek mümkün görünmüyor. 
Neyse kitaba geçelim. Nobel Ödüllü yazar Orhan Pamuk'un Şubat 2016'da çıkan kitabı Kırmızı Saçlı Kadın, çok sevdiğim bir hocam tarafından hediye edildi ve ben de okudum. Kitap üç bölümden oluşuyor. İlk bölümde ana karakter olan Cem'in İstanbul Öngören'de 16-17 yaşları dönemlerinde yaşadıkları anlatılıyor. Babasının onları terk edişi, Cem'in kuyucu çırağı oluşu ve Kırmızı Saçlı Kadın'a aşık oluşu... İlk bölümde neler olacak, neler yaşanacak diyerekten bir heyecanla okumaya devam ettim kitabı. İkinci bölümde ise Cem'in üniversiteden mezun oluşu, başarılı bir iş adamı oluşu ve daha önceden yaşadığı bir ilişkinin karşısına çıkardığı sonuçlar anlatılıyor. Çok detaylı bir bilgi vermek istemiyorum ki kitabı okuyup siz öğrenesiniz. Üçüncü bölümde ise olaylar Kırmızı Saçlı Kadın tarafından aktarılıyor.
Dediğim gibi daha önce Orhan Pamuk okumadığım için diğer kitaplarıyla karşılaştıramam ama sadece Kırmızı Saçlı Kadın hakkındaki görüşümü söyleyecek olursam, beklediğim gibi değildi. Kitapta Doğu ve Batı'da geçen iki baba-oğul efsanesinden söz ediliyor ama yazar okuyucuya bunları inandırmak için sanki hiç çabalamıyor gibi geldi bana. Olaylar da bir Yeşilçam filmi gibi olmuş sanki. Ayrıca kitabın son kısmının diğer iki kısım gibi anlatılması, yani anlatım tarzının aynı olması hoş olmamış. Sonuçta ilk iki bölüm aynı kişi tarafından, son bölüm de Kırmızı Saçlı Kadın tarafından anlatılıyor. Anlatım tarzının, üslubun farklı olması gerekirdi. 
Sonuç olarak "Kırmızı Saçlı Kadın"ı beğenmedim diyemem ama çok da beğendiğimi söyleyemem. Normalde okumaktan zevk aldığım romanlardan farklı bir tarzda. Yine de siz okuyun. Okuyanlarınızdan da yorum bekliyorum. 
Görüşmek üzere. :)

1 yorum:

  1. Begenenlere saygı duyuyorum fakat benim bekletimin altında bir romandi

    YanıtlaSil