14 Ekim 2016 Cuma

Kahveyi Sanata Dönüştüren Mekan

Yeryüzünde kahve diye bir içecek olmasaydı ben ölmüştüm.
Ned Vizzini - Komik Bir Hikaye

Merhaba arkadaşlar. Yeni yerler arayışı içindeyken bir süredir merak ettiğim ve gitmek istediğim bir cafe vardı. Sonunda fırsat buldum ve şimdi size bu hoş mekandan bahsetmek istiyorum.

Mersin'de olan arkadaşlar mutlaka duymuşlardır No:6 Coffee Shop adlı 3. Dalga Kahve mekanını. Normalde gittiğim bir yer hakkında daha ilk gidişimden sonra yazı yazmayı planlamıyordum. Fakat dün stajdan sonra birkaç arkadaşımla sabah kahvesi içelim niyetiyle gittiğimiz bu küçük, samimi mekan beni direk hakkında bir şeyler yazmaya itti. Cafe'de kahvelerimizi yaparken bize izleme imkanı sunan, bol bol fotoğraf çekmemize izin veren ve kahvelerimizi hazırlarken bizi bazı bilgilerle aydınlatan Aykut Bey'e buradan da tekrar teşekkür etmek istiyorum. 
Öncelikle nedir 3. Dalga Kahve? Bunu bir açıklayalım. 1. Dalga Kahve'ler bizim evde kendi yaptığımız kahvelerimiz. 2. Dalga Kahve Starbucks, Tchibo, Caribou gibi mekanlarda yapılan kahveler ve 3. Dalga Kahve ise, kahveyi çekirdek olarak alıp, kendileri kavuran ve farklı pişirme-demleme yöntemlerini deneyen, yeni nesil gurme kahvecilere verilen isim. No:6 Coffee Shop ise Mersin'in ilk 3. Dalga Kahvecisi.
Daha önce Bi' Kahve?  başlıklı yazımda da söylemiştim kahve insanı olduğumu, kahveyi ne kadar çok sevdiğimi. Özellikle de Filtre Kahveyi. Dün bu mekanda üç farklı yöntemle demlenmiş iki farklı kahve (Ethiopia ve Kenia) denedim. Kenia ve Ethiopia sıcak olarak içilen kahveler. Kenia yüksek asitli ve biraz daha yoğun aromalı bir kahve ki ben bunu Ethiopia'dan daha çok sevdiğimi söyleyebilirim. Son olarak Cold Brew adı üstünde soğuk olarak tüketilen bir kahve ki bu kahve yaklaşık 11-12 saat boyunca orta boyda çekilmiş kahvelerin demlenmesiyle yapılıyor. Bu kahvenin yapımında da yine Türkiye'de en fazla Kenia kahvesi kullanılıyormuş. Hı söylemeyi unutmayayım Cold Brew bence çok muhteşem bir kahveydi. Ağır kahve sevmeyenlere ağır geldiği de dün arkadaşım sayesinde tescillendi. Kendisi pek beğenmedi. :)
Kahveleri hakkında söyleyebileceklerim bu kadar. Mekan çok hoş. Yukarıda da bahsettiğim gibi küçücük, samimi ve çok otantik bir havası var ve enerjisi o kadar yüksek bir cafe ki, gittiğinizde enerji depolayıp çıkıyorsunuz resmen. 
Ben bu 'Kahveyi Sanata Dönüştüren Güzel Mekan'ı çok çok beğendim ve fırsat buldukça gidip, farklı içeceklerini de deneyeceğim. Mersin'de olan arkadaşlarıma şiddetle tavsiye edebileceğim hoş bir mekan. 
Yazımı No: 6 Coffee Shop'tan birkaç fotoğrafla bitiriyorum ve yorumlarınızı bekliyorum.






 Son olarak No: 6 Coffee Shop'a ulaşmak için;
İnönü Mah. 1405sk. No:26E Yenisehir/Mersin Otto Burger Çaprazı
instagram: no6coffeeshop

instagram: nrmnpnr
snapchat: nrmnpnr






6 yorum:

  1. Gelince mutlaka beni de bu harika yere getir. Yeni kahveler denemek en sevdiğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilirim :) Tabii ki de gidecegiz buraya birlikte. ;)

      Sil
  2. çok güzel bi özeti olmuş o güzel günün.. yüreğine,parmaklarına sağlık:) yine gidelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim kuzum. Insallah gidelim :)

      Sil