3 Ekim 2016 Pazartesi

Liberal Arts (Özgür Sanatlar) | Film İnceleme

Ayrılamadığın her yer bir hapishanedir.
-Liberal Arts
Selam arkadaşlar. Bugün ki filmimiz Özgür Sanatlar, orijinal adıyla Liberal Arts.
Bu filmi ilk defa birkaç sene önce izlemiştim. O zamanlarda pek anlamamış ve aşırı sıkılmıştım.  Sonra bir karar verdim ve bu filmi tekrar izledim. İyi ki izlemişim. :) 
Not: Sıkıcılığı konusunda hala ısrarcıyım. Biraz durağan bir film olduğun için izlerken sıkılabiliyorsunuz. Hiçbir aksiyonvari şey yok filmde. Ama zaten böyle bir konuyu da daha başka nasıl verebilirlerdi bilmiyorum.
2012 yapımı olan bu filmin senaristliğini, yönetmenliğini How I Met Your Mother dizisinden tanıdığımız Ted Mosby yani Josh Radnor üstleniyor. Radnor sadece bununla kalmayıp başrolünde de kendisi oynuyor. Filmin oyuncuları arasında Elizabeth Olsen ve Zac Efron'da bulunuyor.
Konusu: 30lu yaşlarında olan Jesse, okuduğu üniversitedeki hocasının emeklilik partisine davet ediliyor. Orada Zibby adında üniversiteli genç bir kızla tanışıyor ve aralarında bir bağ oluşuyor.  
Konusunun çok iyi olduğunu da söyleyemem ama filmde yansıtılan bazı düşünceler, kitaplar hakkındaki yorumlar, klasik müziğe karşı oluşturulan bakış açısı filmi izlenmeye değer kılan etmenlerden.
Film hakkında söylemek istediklerim bu kadar. Son olarak bir üniversite son sınıf öğrencisi olarak Jesse'nin okulda olmanın iyi yanlarından bahsettiği konuşmasını sizlerle paylaşıyorum. 
Filmi izleyenleriniz varsa yorumlarınızı beklerim. Biraz tartışabiliriz film hakkında bence. ;)
-Jesse: Sanırım burada olmanın en çok sevdiğim yanlarından bir tanesi insana her şeyin mümkün görünmesi. Önünde sınırsız sayıda seçenek var. Okul bittiğinde, her şeyin gerçekleşme ihtimali var ve okul cidden bittiğinde hayat denilen olay başlıyor, anlıyor musun? Kararlar verilmiş. Önünde duran o kadar seçenek artık orada değiller. Bir noktada anlaman gerekiyor...
-Dean: Buranın nesini bu kadar çok sevdin?
-Jesse: Bazı şeyleri sadece şu an yapabilirsin, anlıyor musun? Bütün gün oturup kitap okuyabilirsin, fikirler hakkında harika konuşmalar yapabilirsin. Dünyadaki insanlar, bunları yapamazlar. Bi' düşün. Burada oturan herkese gidip "ben bir şairim" diyebilirsin. Ve hiç kimse gelip de yüzüne yumruk atmaz.Yani, bu da hiç yoktan iyidir.
Son olarak en beğendiğim repliği de buraya bırakayım. 
"Çoğu zaman dışarıdayken yatakta kitap okuyor olsam kendimi daha mutlu hissederdim diye düşünüp duruyorum ve bu benim keyfimi kaçırıyor."
Aynı fikirde olanlar var mı? :)

1 yorum:

  1. Farklı bir konusu var ilk fırsatta izleyeceğim :)Teşekkürler !

    YanıtlaSil