19 Ekim 2016 Çarşamba

Zootopia | Bir Film İncelemesi

Bu şehrin herkesin iyi anlaştığı ve herkesin her şey olabildiği bir yer olduğunu düşünmüştüm. Anlaşılan hayat, bir kamyon arkası yazısından daha karışık. Gerçek hayat karmaşık. Hepimizin sınırları var. Hepimiz hatalar yapıyoruz. Ama bardağa dolu tarafından bakın, çok ortak noktamız var. Ve birbirimizi daha iyi anlamaya çalıştıkça hepimiz daha özel olacağız. Denemeliyiz. Size yalvarıyorum: Kim olursanız olun, dünyayı daha iyi bir yer yapmaya uğraşın. Kendinize bakın ve değişimin kendinizde başladığının farkına varın.
-Zootopia

Merhabalar. Bugün ki konuğumuz bir animasyon. Ama sıradan bir animasyon değil. İzlerken bir şeyler öğreten türden. Hani böyle izlenmesi gerekenlerden...

Disney Animation Studios tarafından hazırlanmış olan Zootopia (Zootropolis: Hayvanlar Şehri), çocuklara din, dil, ırk ayrımı yapmadan bir arada yaşamanın önemini anlatan başarılı bir animasyon. Ama sadece bu değil, başka bir olay daha var Zootopia'da. "Eğer bir hayaliniz varsa, -bu ne olursa olsun- gerçekten onu isterseniz ve onun için çabalarsanız, başarırsınız." Yani bu filmin teması benim hayat mottoma uyuyor. :) "Her hayal zamanı geldiğinde gerçekleşir."

Animasyonumuzun konusundan da kısaca bahsedelim: Judy isimli bir tavşanın tüm engellere (çevre ve aile baskısı dahil) rağmen Zootopia şehrinde bir polis olmak için gösterdiği çabaları anlatıyor. Hayalleri peşinde koşarken kendisine verilen bir araştırma görevinde kurnaz bir tilki ile yaptığı işbirliği ve yaşadığı maceralar karşımıza çıkıyor. 
Karakterler de çok sevimli ve gayet eğlenceliler. 

Zootopia sadece zaman geçirmek için izlenebilecek animasyonlardan kesinlikle değil. Her bireyin izlemesi gereken ve her ailenin çocuklarına izletmesi gereken bir animasyon. Olaylar ve filmdeki mesajlar çocukların da anlayabileceği şekilde, uygun bir seviyeyle anlatılmış.

Sonuç olarak demek istiyorum ki ben bu animasyonu çok beğendim, siz de izleyin. İzleyeniniz varsa yorumlarınızı beklerim. :)

Görüşmek üzere...

Bonus: Shakira seslendirmesiyle filmden Gazelle'nin Try Everything şarkısı da benden size. ;)



*Bu animasyonu izleme zamanım da sanırım tam yerine denk geldi ki "gerçekten bir şeyleri çok istersem yapabileceğime inandığım bir gündeyim" çünkü.

instagram: nrmnpnr
snapchat: nrmnpnr


5 yorum:

  1. ılk fırsatta sans verecegım bu fılme degısık geldı pek tarzım degıl ama dusununce genelde de ızlıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.Blogunuza keşif etkinliğinden geliyorum benimkine de beklerim <3 sevgiler...
    http://merininblogu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    Çok güzel bir filme benziyor, şarkıyı hatırladım burada dinleyince. İlk fırsatta izleyeceğim, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. şu yazıdan sonra kesinlikle izleyeceğim dediğim bir film daha oldu :)
    kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Animasyon filmlerini izlemeyi gerçekten çok seviyorum. Merak ettim şimdi, izlemek gerek :)

    YanıtlaSil