24 Kasım 2016 Perşembe

Bilinçaltıyla Savaş - Rüyalar

Tıpkı bir romanın yazılabilmek için bir yazara ihtiyaç duyması gibi, bir rüya da o rüyayı görecek birine ihtiyaç duyar.
— Filmler ve Rüyalar

Merhaba arkadaşlar. Aslında bugün sizlerle paylaşmak istediğim konu 'rüyalar' değildi ama bir fikir değişikliği yapıp bu konuya yöneldim. Yıllardan beri rüya kavramı benim üzerinde araştırmalar yaptığım, çok kafayı taktığım bir konu. Bu konuya dair sizlerin de fikirlerini almak istedim.
Rüyalar, uykumuzun genel özelliklerinden biridir ve genellikle rüyaları uykumuzun REM evresinde gördüğümüze dair fikirler bulunmakta. Rüya nasıl, neden görülür? Rüya görmemizi tetikleyen şey nedir? Neleri rüyalarımızda görürüz? gibi sorulara cevap olması için araştırmacılar bir sürü araştırma yapmışlar fakat hala tam olarak bir yanıt bulunamamıştır.
Birkaç rüya çeşidi olduğu savunuluyor. alelade rüyalar, fiziksel kaynaklı rüyalar, paranormal rüyalar, haberci rüyalar gibi. 
Şimdi bu bilimsel yazılardan sonra geçelim benim kendi rüya düşüncelerime. Arkadaşlar rüyalarım yüzünden bilinçaltımla anlaşamadığımı düşünüyorum. (Herkesle, her şeyle sorunlarımı aştım ama bilinçaltımla aşamadım. ) Freud rüyalarımızın bilinçaltımızda kalmış, bastırılmış duygulardan yola çıkarak görüldüğünü savunmuş. Ya peki böyleyse benim bu bilinçaltım bana türlü oyunlar oynuyor. Hayır benim asla düşünmediğim kişileri, olayları rüyalarımda görmem beni çok garip, aslında rahatsız hissettiriyor. Bakın bir de ben iki gün aynı kişiyi ya da olayı rüyamda göreyim üçüncü gün uyku sorunu yaşıyorum vee dördüncü gün kesin ama kesin o rüyamla alakalı bir şey yaşıyorum. Gerçekten bunlar bana çok garip geliyor.
Bir de şu var ki bazen rüyalarımın vicdanımın savaşı olduğunu düşünüyorum. Örnek vermek gerekirse, ilkokuldan bir arkadaşım vardı. Lise zamanlarında aramız açılmış ve bir daha konuşmamıştık. Kendisiyle karşılaştığımda dahi benimle konuşmuyordu. Belirli bir zaman sonra arkadaşımı sürekli rüyamda görmeye başladım, her seferinde sarılıp barışıyorduk. Ya da barışmak için bir adım atıyorduk. Ben bu tarz rüyaları yaklaşık iki yıl gördüm ve artık o kadar çok rahatsız hissediyordum ki kendimi, sanırım vicdanım rahat değil konuşmadığımız için diye düşündüm ve arkadaşıma mesaj attım. O gün tek kelime konuşmuş olsak bile ben bir daha arkadaşımı rüyamda görmedim. Sanırım vicdanımı rahatlatınca rüyalarımdan da çıktı.
Bu aralar yine buna benzer bir şeyler yaşıyorum gibi. Tam olarak böyle değil ama işte işin içinde rüya olunca tanım-tarif zor oluyor. 
Bugün ki yazım tamamen içimi dökmek amaçlı yazılmıştır. Ama sizin rüyalar hakkındaki fikirlerinizi, düşüncelerinizi gerçekten çok merak ediyorum. Benim gibi böyle olaylar, rahatsızlıklar yaşayanlar varsa mutlaka konuşmak isterim. Teşekkür ederim şimdiden yorumlarınız için.
Bilinçaltınızla bol anlaşmalı rüyalar dilerim... :)

6 yorum:

  1. Çok ilginçmiş gerçekten, ben hiç öyle rüyalar görmem. Yani gördüğüm rüyalar gerçekleşmez ya da gerçekleşmeye yaklaşmaz :)) Neyseki, genelde korkunç rüyalar gördüğüm için rüyaları pek sevmem zaten... Bir de gerçekleştiklerini düşünmek korkutucu o.O Ama ilk kez duyuyorum böyle bir şey. Şaşırdım doğrusu ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa cok kotu bir durum gercekten. :) Sanslisin diyelim ruyalar konusunda biraz. :)

      Sil
  2. Çok kötü rüyalar görüp kan ter içinde uyandığım çoktur. Gerçekten çok kötü bir şey.. Bu rüyalar ile ilgili merakım her zaman vardır. Bu bloğa rastlamak beni çok sevindirdi. Bloğunuzu takipe aldım, bende beklerim.. :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloguma. :) Elbette hemen geliyorum. ;)

      Sil
  3. Benim de ilgimi çeken bir konu rüyalar. Üstelik oldukça ilginç, hatta bazen de oldukça saçma rüyalar görüyorum. Uzun bir süredir rüya görmüyordum, ki rüya görmemeyi daha çok seviyorum, ama son günlerde yeniden her gece anlamsız rüyalar görmeye başladım. Belki de anlamlıdırlar ama bana şu an için anlamsız geliyorlar, bilemiyorum. Bir de rüyamda tanımadığım insanları gördüğüm de oluyor benim. Hatta bir kere rüyamı iki parça halinde devam ettirmiştim ama bilinçli değildi. Böyle bir şeyin mümkün olduğunu bile bilmiyordum ama sonra bilinçli olarak aynı şeyi tekrarlayamadım. En iyisi deliksiz, rüyasız, rahat bir uyku bana göre. İlginç bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüyalarımın ilginçliği :D Rüyanın devam etmesi de garipmiş gerçekten ama kesinlikle katılıyorum sana deliksiz, rüyasız uyku eminim ki daha rahat. Çünkü ister istemez etkileniyoruz gördüklerimizden. :/

      Sil