18 Kasım 2016 Cuma

📚🎶 Her Bir Telden 2 🎞☕

İyilik yapmaya devam et. Karşındaki o iyiliğe layık olmasa bile, sen o iyiliğe layıksın.
-Che Guevara

Merhaba arkadaşlar. Bugün konumuzla alakalı bir sözle değil, defterimden bir sözle sizlere merhaba demek istedim. İyilik yapmayı karşımızdakilere iyilik olsun diye değil de, biz içimizden geldiği için, iyi olduğumuz için yapalım. En doğrusu budur sanırım.

Neyse konumuza gelelim. Biliyorsunuz ki sizlerle daha önceden de bir Her Bir Telden öneriler paylaşmıştım. Bugün yine böyle bir şey yapayım dedim.

Kitap: H. Nihal ATSIZ - Bozkurtların Ölümü ve Bozkurtlar Diriliyor: Bu iki kitap artık aslında Bozkurtlar adı altında tek bir kitap halinde basılıyor ama bendekiler eski basım olduklarından dolayı iki ayrı kitap şeklinde okudum. Bozkurtların Ölümü ilk başladığımda biraz sıkıcı geldi. Devam etmekte zorlanacağımı düşündüm. Ama olaylar başladıktan sonra nasıl bitirdiğimi anlamadım bile. Üstüne bir de Bozkurtlar Diriliyor'u okuyunca ben bayağı film izlermişçesine okudum. KPSS çalışan bir öğrenci olarak İslamiyet öncesi Türk Tarihinde Kür Şad baskınını öğrenip, tam bunun üzerine de Bozkurtları okumak efsane oldu. Kesinlikle okunması gereken kitaplar. Şiddetle tavsiye ederim.





Film: Her (Aşk): Spike Jonze tarafından yönetilen 2013 yapımı bu filmde yakın gelecekte aslında başımıza gelebilecek olan bir durumdan söz ediliyor. Teknolojinin bizi ele geçirmesi. Bu benim tabirimle böyle tabi. Birçok alanda aday gösterilmiş ve birçok kategoride ödül almış bir film Her. Filmin içeriğine ve eleştirilerine dair daha detaylı bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.








Tatlı: Magnolia: Büskivili, pudingli, muz ya da çilekli bir tatlı. Ben Mersin MAT Coffee'de yedim. Çok da beğendim.

Müzik:

14 yorum:

  1. Kürşad ve 39 arkadaşı :( padişah gece gezintisine çıksın da öldürelim derken o gün yağmurun başlamasıyla ortalığı sel alır ve padişahın dışarı çıkamayacağını anladıklarındada saraya baskına giderler ve hepsi ölür :( nedense bana çok acıklı gelir bu hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle acıklı. Ama nasıl bir koca yürekliliktir bu ki sadece 40 kişi olmalarına rağmen saraya gidiyorlar...

      Sil
  2. Bu yazı dizisine bayıldım. Devamını merakla bekliyorum. Tam da film önerisi ararken çok iyi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olmasına sevindim. Elimden geldiği sürece devam. :)

      Sil
  3. filmi not ettim.

    laz uşağumi da severim. hoşgeldin'i söylesin mesela hep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa Resul Dindar'dan dinliyorum Hoşgeldin'i. Gerçekten çok iyi yorumlamış. :)

      Sil
  4. Güzel bir yazı olmuş keyifli ama okurken benim gözler gitti :) biraz daha okunaklı ve bir renk verirsen daha iyi olur naçizane :) Resul Dindarın bu şarkısını da yeni dinliyorum sayende güzel şarkıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu dikkate alacagim. Tesekkur ederim. ;)

      Sil
  5. Çok hoşuma gitti ♥ Güzel bir post olmuş :))

    YanıtlaSil
  6. Magnolia pudingleri çok seviyorum , çok leziz oluyorlar :D

    YanıtlaSil
  7. heey bak bu magnolia tatlısını bulup yemeli o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet :) kesinlikle bulup yemelisin. 😊

      Sil