8 Kasım 2016 Salı

Küçük Bir Kitap Alışverişi

Kitaplar, bizi iliklerimize kadar büyüler, bizimle konuşur, öğüt verir, bize bir çeşit canlı ve uyumlu bir içtenlikle bağlıdırlar.
Francesco Petrarca

Merhabalar herkese. 
Uzun bir süredir almak istediğim birkaç kitap vardı. Sonunda okuyacağım kitaplar bitince hemen alayım dedim ve yeni kıymetlilerime bugün sabah kavuştum. Kitap alışverişimi ben kitapyurdu.com'dan yapıyorum. Gayet de memnunum. Aslında aldığım kitapların fiyatları 57 TL tutması gerekirken ben indirimleriyle birlikte dört kitabı 32 TL'ye aldım. Aldığımın kitaplarımı da sizlerle paylaşmak istedim. Aldığım her kitabın arka kapak yazısını sizlerle paylaşacağım. Okudukça da inceleme yazılarım gelecek elbette. :)
İçlerinde okuduğunuz ya da okumak istediğiniz kitaplar varsa, yorumlarınızı bekliyorum.
1- Murat Menteş - Ruhi Mücerret : Sevgili dostum Büşra'nın yüksek tavsiyeleri üzerine almak istediğim bir kitaptı. 
Dublörün Dilemması ve Korkma Ben Varımın yazarı Murat Menteşten doludizgin bir roman daha!

Sıkı tutunun!

İstiklal Harbinin son gazisi, 100 yaşındaki millî kahraman RUHİ MÜCERRET; bir dünya starına nasıl dönüşüyor?
Zaten ecelin menzilindeyken, esrarengiz psikopat MASUM CİCİyi haklayabilecek mi?
Mabet filozofu AVNİ VAVdan daha neler öğrenecek?
NAZLI HİLALe, 70 yaş farka rağmen nasıl açılacak?
Ve son nefesinde kelime-i şahadet getirebilecek mi?
Bir gözü mavi, diğeri kahverengi avare CİVAN KAZANOVA; elden düşme ruhunu, şeytana neden satıyor?
Depremde yitirdiği SERPİL SİLAHLIPERİyi unutmayıp da ne yapacak?
Marifetli afet FUJER FUJİden kaçarken neye yakalanacak?
Kan kanseri yeğeni OZANı hangi parayla tedavi ettirecek?
Alınyazısındaki boşlukları neyle dolduracak?
İntiharın eşiğinde tetikte beklerken, kimvurduya mı gidecek?
Ziyadesiyle kahkaha ve bir nebze gözyaşı içeren bu serüvende
trenler gemilere çarpıyor.
İstiklal Savaşı, 85 yıl sonra devam ediyor.
Şakaklar matkapla deliniyor.
Uçaklar düşüyor.
Kaybedenler şampiyon oluyor.
Ölüler diriliyor.
Serseri kurşunlar uçuşuyor.
Ve reklamlar, müşterileri ele geçiriyor!

"100 yaşından küçükseniz, bu romanı mutlaka okuyun!"
Emrah Serbes

2- A. Ali Ural - Posta Kutusundaki Mızıka: Bu kitabı takip ettiğim instagram hesaplarından bazılarında görmüştüm. Açıklama kısmında yazılan kitabın alıntıları beni çok cezbetmişti ve almak için can atmıştım diyebilirim. Not: Alır almaz bu kitabı okumaya başladım. Şimdiden sevdim. :)

 Sevgili Dost!

Bu sabah kuş sesleriyle uyandım. Ne güzel değil mi? Hayır, güzel değil! Açık penceremden ok gibi dalıp yastığıma saplanan karga sesleriydi.

Kuş sesleri dediğimde aklına asla karganın gelmediğini biliyorum. Bu, karganın da bir kuş türü olduğunu bilmeyişinden değil, karganın türünün en önemli özelliği olan güzel bir ötüşten mahrum oluşundan elbette. Yüzümü yıkarken acaba diyordum; acaba türümüzün en önemli özelliklerini taşıyor muyuz? Hareketlerimiz ve sözlerimiz nerelere saplanıyor? Acaba 'insan' denince hatırlanıyor muyuz?

3- A. G. Roemmers - Genç Prens'in Dönüşü: Bu kitabı bir dergide görmüştüm. Bizim Küçük Prens'în büyümüş halini anlatıyormuş. Küçük Prens'i çok seven biri olarak, bir de Küçük Prens'imizin büyük halini göreyim dedim. :)

 "O büyüseydi ne olurdu? Bir gence dönüşseydi? Yine masumiyetini koruyabilir miydi? Günümüz dünyasının yiten değerlerine, savaşlara, yaşanan acılara ve hastalıklara nasıl cevap verirdi? İşte A.G. Roemmers aklında bu sorularla kendini dokuz gün dokuz gece bir odaya kapatarak, 'ruhunun derinliklerinden' çıkacak bir hikâye yazmaya koyuldu. Sonuç Genç Prens'in Dönüşü oldu."
El Pais

"Kafası karışmış bir dünyada yaşıyoruz; kim olduğumuzu, nerede olduğumuzu, nereye gittiğimizi bile bilmiyoruz artık. […] İşte bu yüzden kaybedilen değerleri yerine koymanın ve küçük şeylere yeniden önem vermeye geri dönmenin zamanı geldi."
A.G. Roemmers
El Mundo röportajı


Genç Prens'in Dönüşü, yayımlanışından bugüne yediden yetmişe her yaştan okurun kalbine dokunmayı başarmış bir kahramanın, çocukluğumuzun Prensi'nin Dünya'ya dönüşünün hikâyesi...

Patagonya'nın çorak topraklarında yalnız başına arabasıyla seyahat eden bir adam, yolda yardıma ihtiyacı olan bir gençle karşılaşır. Adam, genci arabasına alır ve birlikte seyahat etmeye başlarlar. Birbirinden çok farklı hayatlara ve karakterlere sahip iki kahramanımız, yol boyunca hayat ve insanlık üzerine derinlikli sohbetler gerçekleştirir, hikâyelerini paylaşırlar. Kahramanlar için bir manevi yolculuğa dönüşen bu seyahatte paylaştıkları kalp kırıkları, mutlulukları, inançları, çocukluktan olgunluğa attıkları adımlar, vicdani sorgulamaları, coşkuları; okuyan herkese yeni kapılar açacak öğütler taşıyor.

Uluslararası bestseller Genç Prens'in Dönüşü, modern zamanlarda yitirdiklerimize vurgu yapan, sevginin gücüne ve mucizelere inancımızı tazeleyen bir kitap: Herkes içindeki Prens'i keşfedebilsin, kalbini hayata açabilsin diye...

4- Jose Saramago - Bilinmeyen Adanın Öyküsü: Bu kitabı da bir nevi Büşra'nın tavsiyesi üzerine aldım. Aslında bu yazarın başka bir kitabını alacaktım ama bunu aldım. Neden bilmiyorum. :)
"Bir adam kralın kapısını çalmış ve ona demiş ki, Bana bir tekne ver."

Bilinmeyen adaların kalmadığına inanılan bir dönemde bilinmeyen ada arama cesaretine sahip bir adamla böyle bir cesareti görüp hayatını değiştirebileceğine inanan bir kadının büyük usta Saramago'nun eşsiz anlatısında edebiyat tarihine geçen yolculukları böyle başlar. Emrah İmre'nin Portekizceden çevirisi ve Birol Bayram'ın desenleriyle okurun minör başyapıtlarından olacaktır Bilinmeyen Adanın Öyküsü.

"(...) ben bilinmeyen adayı bulmak istiyorum, o adaya ayak bastığımda kim olduğumu öğrenmek istiyorum, Bilmiyor musun ki, Kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin, (...)"

"Saramago görünüşte sade bir öyküyü basit bir dille ve masum karakterlerle aktarıyor; okurlar, hayalperestler ve âşıklar psikolojik, romantik ve toplumsal altmetinleri fark edecektir." 
-Publishers Weekly-

instagram: nrmnpnr
snapchat: nrmnpnr

8 yorum:

  1. Bu kitap alışverişi benim pek hoşuma gitti :))

    YanıtlaSil
  2. Ruhi Mücerret severek okuduğum bir kitaptı, diğerleri ise sosyal medyada sıklıkla duyup henüz okuma fırsatı bulamadığım kitaplar :) kitapların yorumlarını mutlaka bekliyorum keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
  3. Blogunuz çok güzelmiş :) Takibe aldım ben de bloguma beklerim http://okuugit.blogspot.com.tr/ sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldiniz bloguma. Tesekku ederim. Elbette hemen geliyorum. :)

      Sil
  4. Özellikle de Ruhi Mücerret ve Bilinmeyen Adanın Öyküsü okumak için aklımda olan kitaplardan. Çok güzel bir alışveriş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhi Mücerret'e dün başladım, gerçekten şimdiden sevdim. Tavsiye ederim. :) Teşekkür ederim ayrıca.

      Sil