12 Kasım 2016 Cumartesi

'Unutulanlar'ın Öyküsü - Korkuyu Beklerken | Kitap İncelemesi

Ben buradayım sevgili okuyucum! Sen neredesin acaba?
-Oğuz Atay

Bugün bir kitaptan bahsetmek istiyorum sizlere. Okuma Listem'de de vardı bu kitap biliyorsunuz. Oğuz Atay  - Korkuyu Beklerken. Geçen hafta bitirmiştim ama yazısını yazmaya fırsatım olmamıştı.

Korkuyu Beklerken Oğuz Atay'ın tek hikaye kitabı. Toplumda yer bulamamış insanların hikayelerini anlattığı bir kitap. Yalnızlık, umutsuzluk ve toplumdan uzaklaşma-yabancılaşma temaları üzerine işlenmiş sekiz hikayeden oluşmakta. Kitaba adını veren de içindeki Korkuyu Beklerken isimli öyküsü. Kitaptaki en uzun öykü Korkuyu Beklerken. 

Oğuz Atay bu eserinde yozlamış olan toplumda, belirli bir kalıba uymayan karakterleri -unutulanları- ele almış. Bu karakterlerle birlikte toplumu biraz abartılı ve ironik bir biçimde anlatmıştır. Biraz Kafka havası almıştım kitabı okurken. Kafka'da eleştirilerini sembolik bir biçimde, ironi kullanarak anlatıyor çünkü.

Yukarıda da dediğim gibi kitap sekiz hikayeden oluşuyor ve ben burada sizlere her hikayenin konusunu değil, sadece son hikayenin konusunu anlatmak istiyorum. İçlerinde beni en çok etkileyen sanırım bu oldu, o yüzden.

Demiryolu Hikayecileri - Bir Rüya: Bu hikayede karanlık bir tren istasyonunda yaşayan üç yazarın, tren yolcularına kendi kısa hikayelerini satmaya çabalamaları, bununla geçinmeleri kaleme alınmış. Tren yolcuları yiyecekleri, içecekleri hiç düşünmeden satın alıyorlarken, hikaye satıcılarının hikayelerini hiç umursamıyorlar, görmezden geliyorlar. Hikayeleri satın alanlar sadece yataklı yolcular -yani zengin kesim- tabii onların da okuyup okumadığı bilinmiyor. Bu hikayede Oğuz Atay yazarların eserlerinin okunmayışını ve yazarların yalnızlığını sembolist bir yaklaşımla kaleme almış. Hem kitabın hem de hikayenin son cümlesi de insanın içine dokunuyor zaten: "Ben buradayım sevgili okuyucum, sen neredesin acaba?"

Kitabı okuyanlar ya da okumayı düşünenler, yorumlarınızı bekliyorum. Bol okumalı, güzel günler...

18 yorum:

  1. Güzel bir blogunuz var. Tebrikler.

    YanıtlaSil
  2. Oğuz Atay'ı okumayı çok istiyorum ama tamamen boş olduğum bir zamanda başlamak istiyorum. :)) İyi okumalar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yuzeysel okunacak eserler veren bir yazar degil cunku. :) Tesekkurler.

      Sil
    2. tek olmadığıma sevindim :) bende okurken daha rahat anlayabileceğim hissedebileceğim bir zamanı beklerken sürekli öteliyorum :(
      bu arada bloğumuzda 'blog keşif etkinliği' var bekleriz.. :)

      Sil
    3. Tabii ki hemen geliyorum etkinliğinize :)

      Sil
  3. siteniz çok güzel sımsıcak takipteyim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Hoşgeldiniz. :)

      Sil
  4. Blogunuzu zaten izliyor muşum. Çok mutlu oldum💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindiim. Teşekkürler. :)

      Sil
  5. Beni de en çok bu öykü etkilemişti.

    YanıtlaSil
  6. Daha önce hiç Oğuz Atay okumadım ama kitaplarını okumayı çok istediğim bir yazar. Ama hangi kitabıyla başlamak gerek çok kararsızım. Güzel bir yorum olmuş ayrıca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk okuduğum kitabı bu. Tutunamayanları çok merak ediyorum ama bi anda o kadar ağır bir kitabını kaldıramayabilirim diye bununla başlamak istedim. :) Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Mesela Sabahattin Ali; döneminde gereken özen verilmediyse de şu anda iyi bir okuyucuya sahip değil mi? Güncel bir konu olmuş. Ben de lisede fırsat bulamadıklarımı okuyorum şu an. Sabahattin Ali den sonra sıra Eylül de :)

    Blog keşif etkinliğinden... Seni de nekliyoruz.

    Takipteyim. Kızımla yaptığımız aktiviteler, oyunlarımız oyuncaklarımız, kütüphanemiz, tavsiye ürünler ve faydalı bilgilerimiz var.

    http://berilcimcime.blogspot.com

    Ve kozmetik, makyak, kişisel bakım blogu;

    http://makyajbox.blogspot.com

    Bekleriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha bircok yazarimiz var degeri gec anlasilan. :) yorum icin tesekkur ederim..
      Sizi zaten takipteyim ;)

      Sil
  8. Oğuz Atay, "aha beni yazmış" dediğim yazarların başında gelmiştir hep :) Bilhassa Tutunamayanlar'daki Selim Işık karakteriyle.. Bu yüzden görünce geldim hemen, bu kitabı henüz okuyamadım ne yazık ki, ama Oğuz Atay aşkım depreşti sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su Selim Isik'la en yakin zamanda ben de tanismak istiyorum. :) Sevindim askini canlandirdigima :D

      Sil