10 Aralık 2016 Cumartesi

Biraz da Nostalji | Öneriler


Neden ağlıyorsun anneciğim?
Hayır yavrum ağlamıyorum. Gözüme toz kaçtı.
-Türk Filmi Repliği

Evet bizler de bir Türk filmi izlerken, gözümüze toz kaçabiliyor (elbette ağlamıyoruz, sadece toz. :) ).

Bir süredir nostalji yapmak istiyordum burada. Yani nostalji demişken, böyle eski filmler, eski şarkılardan falan birkaç öneri sunmak istemiştim sizlere. Hem geçen günlerde sevgili HBK (Hayat Bitene Kadar) isimli blogger arkadaşım da beni böyle bir nostalji etkinliğine mimlemişti. Ben de artık yazmalıyım diye düşündüm ve bugüne kısmet oldu. :)

Ben eski Türk filmlerini çok seviyorum. Farklı bir anlam taşıyorlar benim gözümde. 'Fakir ama gururlu bir genç, zengin fabrikatörün kızı-oğlu, imkansız aşklar, ayrı dünyalar, size baba diyebilir miyim amcalar'... 

Ufak bir liste yaptım sizler için. Bakalım beğenecek misiniz!🙈


Türk Sinemasının En İyi Filmleri:

1. Hababam Sınıfı - Ertem Eğilmez (1975)
2. Selvi Boylum Al Yazmalım - Atıf Yılmaz (1978)
3. Çöpçüler Kralı - Zeki Ökten (1977)
4. Uçurtmayı Vurmasınlar - Tunç Başaran (1989)
5. Vizontele - Yılmaz Erdoğan (2001)


Filmi Yapılan Unutulmaz Şarkılar:

1. Sev Kardeşim - 1972: Yönetmenliğini Ertem Eğilmez'in yaptığı bu filmin başrollerini Tarık Akan ve Hülya Koçyiğit paylaşıyor. Fabrika patronunun oğluna aşık olan bir işçi kızın öyküsü... 

2. İntizar - 1973: Yönetmenliğini Oksal Pekmezoğlu'nun yaptığı bu filmin başrollerini Neşe Karaböcek ve Engin Çağlar paylaşıyor. Sonunda ünlü bir şarkıcı olan matbaa işçisi bir kızla, bir şoförün aşk öyküsü...

3. Mavi Boncuk - 1975: Yönetmenliğini yine Ertem Eğilmez'in yaptığı bu filmde bir çok sevdiğimiz oyuncu bulunuyor. Emel Sayın, Tarık Akan, Zeki Alasya, Metin Akpınar, Halit Akçatepe, Münir Özkul, Adile Naşit, Kemal Sunal... 

90'ların Unutulmaz Şarkıları:

1. Levent Yüksel - Bi Daha - 1997
2. Gülşen - Be Adam - 1996
3. Mirkelam - Her Gece - 1995 (Bunu dinlerken babam 'Ya o klibinde koşan adam olarak ünlenen şarkı değil mi? diye sormuştu. :))
4. Reyhan Karaca - Sevdik Sevdalandık - 1997 (Bu şarkıyı çok severdim. Geçen yıllarda şarkının kime ait olduğunu hatırlayamamıştım ve bir arkadaşıma sadece klibindeki aklımda kalan ufak bir sahneyi (Tren yolundaki çerçeve) anlatmıştım ve onun sayesinde Reyhan Karaca olduğunu bulmuştum. :)
5. Demet Sağıroğlu - Arnavut Kaldırımı - 1994


Genel olarak benim çok sevdiklerimden oluşturdum bu listeleri. Umarım sizler de beğenirsiniz. Filmler ve şarkılar hakkında yorumlarınızı da bekliyorum. Ayrıca sizlerden de beğendiğiniz eski şarkıları, filmleri duymak isterim. :) 

Nice mutlu sonlar yaşamak ümidiyle, görüşmek üzere... 

NOT: 18 ARALIK PAZAR'a kadar devam edecek olan 100'e Özel Çekilişi'me buraya tıklayarak katılabilirsiniz. Katılımlarınızı bekliyorum. :)

22 yorum:

  1. Nostaljik izlenimlere bayılırım, tam da bu nedenle sabahleyin twilight zone benzeri bir manga bulmuştum. Bana eski yapımları anımsattığı için, onu yazmışken bloguma senin yazınla da günü kapamak ayrı keyifli oldu Lila. Her birisi izlediğim filmler ve her birisini de seyrederken ayrı bir keyif almıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif verdiyse yazim, cok mutlu oldum. Guzel yorumun icin tesekkurler River. 🙈😊

      Sil
  2. Eski Türk filmlerinin tadı bambaşka. Hepsini izledim. Tekrar tekrar izleyebilirim :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskilerin tadina doyum olmuyor. Tesekkurler. 😊

      Sil
  3. film favorileri neredeyse aynı ;) filmi unutulmaz şarkılara şeyi eklemek isterdim Dönüş filmini izlerken dinlediğim,bayıldığım Seha Okuş'tan Hasretinle Yandı Gönlüm favoriim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa evet o da cok etkileyici, unutulmaz bir sarki... 👍

      Sil
  4. Ohh be buram buram nostalji koktu bu aralar :) Açıp ah nerede izleyesim geldi şu an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 🙈 Tesekkur ederim. E bi izle o zaman. 😊

      Sil
  5. Hababam sınıfını hala açar izleriz ailecek. Hepsi birbirinden güzeller gerçekten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insan bu filmleri kac defa izlerse izlesin, sıkılmıyor ki hiç. :)

      Sil
  6. Ahh nostajiye bayılırım.Hala tv de arar bulur izlerim.Bazı replikleri onlarla beraber söylerim annem dalga geçer kaçıncı izleyişin kaç oldu bu 100. filan mı diye dalga geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet hep oyle oluyor. Yorum için de teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. İzleyemiyorum ben bunları ya. Neden bilmiyorum. Ya uyuyorum ya göz devirmeye başlıyorum. Belki de küçükken hiç izlemediğimden dolayıdır emin olamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa aa gercekten mi? Cok sasirdim. Ama evet olabilir. Kucukken hic izlemediysen ondandir belki.

      Sil
  8. Bunları sevebilmek için 80 li 90 lı olmak lazım. Ondandır bize böyle güzel gelmeleri, yüzde gülümseme, ağızda hoş tat bırakmaları.
    Nostalji sevilmez mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne guzel demissiniz oyle! Daha cok kucukken evde duyardim bu sarkilari, ailem izlerdi bu filmleri. 😊

      Sil
  9. Çok güzel seçimler bunlar :) hepsini tek tek dinleyeciiğimm :D

    YanıtlaSil
  10. heey bayıldım bayıldım bu yazınaaa. en iyi filmlere bak ek söleyim. neşeli günler/adile naşit :) bir deee sevmek zamanı metin erksan. bu yazına döncem arada izlicem dinlicem. pekiii şeyi seyrettin mii. karpuz kabuğundan gemiler yapmak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa neseli gunleri ben de çok seviyoruum. :) Sevmek Zamanı'nı biliyorum ama çok hatırlamıyorum. Bi de Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak bu filmi izlemedim. Ama en kısa zamanda izleyeceğim. Teşekkürler Deep :)

      Sil
  11. Nostalji , çok severim , hep diyorum ben geç doğmuşum , ya doksanlarda genç olmalıymışım bana en çok o dönem uyuyor ^^ Şarkılarına zaten bayılıyorum , ama benim favorilerim barış manço dur her şarkısını severim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Su muzik anlayisimiz 90lardaki gibi kalsaymis ya 🙈 Baris Manco da gercekten bir efsanedir ama yaani. 😊

      Sil