21 Aralık 2016 Çarşamba

📚🎶 Her Bir Telden 3 🎞☕

Sevinçliyken yüreğinizin derinliklerine bakın göreceksiniz; sizi şimdi sevindiren, bir zamanlar üzenden başkası değildir.
Kederli olduğunuz zaman yine yüreğinize bakın göreceksiniz, aslında, bir zamanlar neşe kaynağınız olan için ağlamaktasınız.
Halil Cibran - Ermiş

Merhabalar arkadaşlar. Bu Her Bir Telden isimli seriye devam etme kararı aldım ve artık her ay böyle bir yazı yayınlayacağım. Bu 3. sü oluyor. Diğer ikisi için buraya ve buraya tıklayabilirsiniz. :)

Ya asıl söylemek istediğimi unuttum doğrudan yazıya girdim ben. Arkadaşlar bu aralar bloga çok fazla yazı yazamayacağım. Hem finallerim başlıyor, hem bazı sorunlardan dolayı bloga yazı yazmaya fırsat bulamayacağım gibi görünüyor. Bir süredir fotoğraf çekemediğim için beklettiğim yazılarım da var zaten ki onları bile yayınlayamıyorum işte. Yoğun dönemlerden geçiyoruz, geçeceğiz.
Bu arada sınavları olan tüm arkadaşlarıma başarılar diliyorum. İnşallah güzel güzel yaparsınız sorularınızı, yüksek yüksek puanlar alırsınız. :)

Neyse konumuza gelelim. :)

Kitap: Halil Cibran - Ermiş: CNR Mersin Kitap Fuar'ından aldığım bu kitabı, elime almamla bitirmem bir oldu. 54 Sayfalık olan bu kitap yıllardır yaşadığı bir kentten ayrılan bir Ermiş'in, kentten ayrılmadan önce halkın isteği doğrultusunda, onların sorularına karşılık olarak yaptığı konuşmayı anlatıyor. Kentliler aşk, evlilik, suç, ölüm, güzellik, zaman ve daha bir sürü konuya dair sorular yöneltiyorlar Ermiş'e. Bir çok alıntı yapılabilecek sözlerin bulunduğu, bir ders niteliğinde olan bu kitabı beğendim diyebilirim. Okuduğum kitapların içinde tarzı farklı geldi. Halil Cibran'ı da ilk defa okumuş oldum bu sayede.


Film: Kitap Hırsızı - Liesel Meminger, II. Dünya Savaşı sırasında Almanya’da henüz dokuz yaşındayken bir ailenin manevi kızı olur. Çok sevdiği ailesi ve evlerinde kalan yahudi bir sığınmacı olan Max sayesinde okumayı öğrenen ve çok seven Liesel kitaplarla derin bir  bağ kurar. Max ve cesur Liesel için çevrelerinde dünyada yaşanan tüm kötülüklerden uzaklaşmanın tek yolu, kitapların ve kelimelerin ikisine sunduğu hayal dünyasıdır. Fakat bodrum katında saklanan Max, sürekli diken üstündedir.
(Onedio.com'dan alıntıdır.)
Bu filmi yaklaşık bir yıl önce izlemiştim ve çok çok beğenmiştim. II. Dünya Savaşı dönemine ait izlediğim çok sayıda filmden biri zaten. Öylesine içimi yakan sahneleri vardı ki hala unutamıyorum. Hala izlemediyseniz, mutlaka izlemelisiniz.



Müzik: İkiye On Kala - Gel Desem: Bu aralar genelde Türkçe şarkı dinliyorum ve dinlediğim tarz da genelde böyle şarkılar oluyor. Bu grubun şarkılarından bazılarını sizlerle daha önce bu yazımda paylaşmıştım. Umarım bunu da beğenirsiniz.




Atıştırmalık: Wasa Sandwich: Birkaç farklı çeşidi var bu Wasa'ların. Paprika and Cheese, French Herbs gibi. Hepsinin ortak noktası bir krakerinin olması. Yani iki kraker arasında bu aromalı kremalar var. Ben kremaları çok beğenmedim ama krakerleri atıştırmaya bire bir. :)

23 yorum:

  1. Halil Cibran Sevdiklerimdendir Filmin konusu güzelmiş bu şarkıyı da duymuştum Güzel şarkı kahve de güzell :) Emeğine sağlık Dilerim tüm sınavların iyi geçer sevgiler ...

    YanıtlaSil
  2. Kitap hırsızının kitabını okumuştum, filminin olduğunu yazınla gördüm. Kitabı beni etkilemişti, filmi açısından dediklerini okuyunca hayli merak ettim. İlk fırsatta seyretmeyi planlıyorum. Ayrıca, sınavlarında başarılar dilerim Lila. Buraya yazamayacağım diye fazla takılma, biz hep bekleriz seni, önemli olan sınavlarının güzel geçmesi, kafanın rahat olması. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de henuz kitabini okuma firsati bulamadim. 😑 Yaa cok tesekkur ederim. ❤

      Sil
  3. İkiye on kala şarkılarını çok severim, konserleri daha bir güzel oluyor :) emeğine sağlık, güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim :) umarim bir gun ben de konserlerine denk gelirim.🙏

      Sil
  4. Girizgahtaki Halil Cibran'ın sözü çok hoşuma gitti.Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. kitap hırsızı filmini izlemiştim. Biraz durgun olmasına ragmen iyi bir dram kabul edilebilir.sinema severlere tarafımızdan da tavsiye edilir

    YanıtlaSil
  6. Film önerinizi beğendim bende izlemiştim o filmi bende tavsiye ederim :) bence tüm önerileriniz güzel film ile sınırlandırmayalım bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Onerilerimi begenmeniz beni de cok mutlu ediyor. Faydali olabilmek guzel bir his. :)

      Sil
  7. teşekkürler..
    halil Cibran okumadım daha ama ilk fırsatta okuyacağım..
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Final deme bana final demeeee. (okuyucu camdan aşağı atladı)Şaka şaka.
    the book thief in kitabını okudum filmini izlemek bir türlü nasip olmamıştı. Ama orada bir yazı vardı. Azrailin yazdığı. 'Neye benzediğimi görmek istiyorsanız bir ayna lazım.'
    Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Final dedikce ben de fenalasiyorum zaten yaa :D Cok guzel soz evet... Ay tesekkur ederim kuzum. :)

      Sil
  9. Sınavlarda başarılar,Allahım zihin açıklığı versin inşallah...
    Blog sayfanızı BloggerSemti'nde gördüm ve G+ ekledim.Ben de
    http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/
    sayfama beklerim müsait bir zamanınızda...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, insallah. Elbette gelirim. Sevgiler..

      Sil
  10. Kitap Hırsızı'nı izlediğimde ben de çok etkilenmiştim. Paylaşımlarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. wasa taam o zaman :) ermiş güzel. kitap hırsızının kitabı da çok çok iyi yaa ama filmi de iyi ivit. müzik pikiş :)

    YanıtlaSil
  12. merhaba.... ilk kez geldim blogunuza... takipteyim. bende beklerim sizi :) finallarde başarılar dilerimmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hosgeldiniz bloguma. Tesekkur ederim :) Ben zaten sizin takipcinizim kii :)

      Sil