12 Ocak 2017 Perşembe

Sineklerin Tanrısı | Kitap İnceleme 📖

... düşünce değerli bir şeydi, sonuçlar veren bir şeydi.
— Sineklerin Tanrısı

Merhaba arkadaşlar. Bu aralar yazmaya vaktim olmadığını biliyorsunuz. Bugün de bir süre önce okuduğum ve yazısını beklettiğim bir kitaptan bahsetmek istedim. Bugün ki konuğumuz Nobel Edebiyat Ödüllü yazar William Golding'den Sineklerin Tanrısı...
Bu kitabı CNR Expo Mersin Kitap Fuarı'ndan almıştım. Aldığım direk kitapları incelemek için buraya tıklayabilirsiniz. :)
Şimdi kitaptan bahsetmeden önce, kısaca yazarımızdan bahsedelim diyorum. William Golding 1911'de Cornwall'da doğmuş ve eğitimini Oxford Üniversitesinde tamamlamıştır. Golding II. Dünya Savaşı sırasında deniz eri olarak çalışmıştır ve savaşın tüm acılarıyla yüz yüze gelmiştir. Savaş sonrasında yazar Sineklerin Tanrısı'nı zorluklarla bitirmiş ve sancılı bir eser bastırma sürecine girmiştir. Bu iç karartıcı, moral bozucu kitabı hiçbir yayın evi basmak istememiştir. Sonunda kitap basılmıştır ve 1983 yılında, İsveç Akademisi "Gerçekle söylenceyi ustaca birleştiren, insanın ruhsal ve fiziksel boyutlarını derinlemesine inceleyen romancı bu yılın ödülüne layık görüldü." diyerek Nobel Ödülünü William Golding'e vermiştir.
Sineklerin Tanrısı; Nükleer savaş sırasında bir adaya düşen 6-12 yaşları arasında çocukların hayatta kalma mücadelesini ve bu adada lider olabilmek için neler yapabileceklerini anlatıyor. Kitap insanın fıtratında bulunan iyi olmayı ve kötü olmayı konu edinmiş. 
Bu kitabı okurken kimin gerçekten iyi, kimin gerçekten kötü olduğunu anlamaya çalıştım. Gerçekten çocuklar bu kadar kötü olabilir mi, ya da bir çocuk böyle düşünebilir mi diye sordum kendi kendime. Aslında kitap da insanın gerçekten doğuştan mı kötü ya da iyi olduğunu çocuklar üzerinden düşünmemizi sağlıyor. Kitaba ilk başladığımda bir süre durağan ilerlerim, ama sonrasında olaylar öyle bir içine içine çekti ki beni, ne olacak şimdi, diye sora sora bitirdim kitabı. Bir sürü eleştiri konusu olabilecek, tartışılabilecek niteliklere sahip özellikler barındıran bir kitap Sineklerin Tanrısı.
Domuzcuk'u ve Ralph'ı o kadar çok sevmişken, başta Roger ve sonra Jack'den nefret etmiştim.

Kitabın içeriğine dair çok fazla bir şey söylemek istemiyorum, söylersem spoiler olur. Olmasın spoiler. Siz hala okumadıysanız okuyun. Kesinlikle okuyun. Kitabı bitirip, Mina Urgan (Aslından çeviren)'ın inceleme yazısını da okuduktan sonra çok daha net anladım ben kitabı. Size de İş Bankası Kültür Yayınları baskısını öneririm. 
Sineklerin Tanrısı'nın bir de filmi var. Onu da izledim ama çok beğenmedim. Kitap ne kadar güzelse, film o kadar sıkıcı geldi bana. Olaylar arasında bağlantı kurulmadan anlatılmış gibiydi. Ayrıca kitapta önemli olan bir konu, filmde çok çok farklı bir şekilde yansıtılmıştı. Sanırım beni filmden asıl soğutan şey de bu detaydı. :/


Veee güzel yorumlarınızı bekliyorum. Görüşmek üzere. Kendinize çok çok iyi bakıın! 


16 yorum:

  1. Ya bu kitap okuduğum zamanlarda beni alt üst etmişti yorumdan sonra tekrar okuyasın geldi 😌 Ayrıca resim çok güzel olmuş ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar tekrar okunulasi bir kitap zaten. Bence her okuyusta farkli bir detay bile goze carpabilir. Tesekkur ederiiim 😊❤

      Sil
  2. Bu kitap 2017 de okumak istediklerimden. Uzun süredir okumak istiyordum ama bir türlü sıra gelmedi :) Güzel bir yorumla bir kere daha emin oldum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkur ederim. :) Mutlaka okunmasi gereken bir kitap. 👍

      Sil
  3. Nədənsə oxuduğum əsərlərin filmini izləməyi sevmirəm mən də. Yazınızdan maraqlı və oxunmağa dəyər bir kitab olduğunu anladım. Tapa bilsəm oxuyacam mütləq. Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim, sevgiler... :)

      Sil
  4. Yine okumadığım bir klasik. (okuyucu göz deviriyor) Bunlar bir türlü beni çekmiyor ya. Elime alınca okumasına okuyorum ama hep polisiye,cinayet daha önce geliyor.
    Yine de alınacaklar listeme ekledim tabiki.

    Çok çok öptüüüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden klasikleri ben de okuyamazdım, artık alıştım. :) Darısı sana.

      Kocaman kocaman sevgiler... :)

      Sil
  5. yorumundaki "bir çocuk bu kadar kötü düşünebilir mi "ifaden bende merak uyandırdı..
    teşekkürler....
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. çevirmen de süper de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa kesinlikle öyle Deep. Mina Urgan yaani, severim. :)

      Sil
  7. Güzel kitapmış benimde okumam lazım 😃

    YanıtlaSil
  8. Okumak istediklerimden :) Kısa bir süre önce aldım ancak sıra gelmedi desem :)
    Bu arada blogumdaki çekilişe beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette hemen geliyorum çekilişinizee. :)

      Sil