19 Şubat 2017 Pazar

Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu *Zweig | Kitap İnceleme

Sen, beni asla, asla tanımayan, bir su birikintisinin yanından geçercesine yanımdan geçip giden, bir taşa basarcasına üstüme basan, hep, ama hep yoluna devam eden ve beni sonsuz bir bekleyiş içerisinde bırakan sen, kimsin ki benim için?
— Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu *Stefan Zweig

Merhaba arkadaşlar. Nasılsınız?
İki defadır Zweig kitapları hakkında yazıyorum ama bir süre sadece onları okuduğum için böyle bir denk gelme oldu doğal olarak. :)
Bugün ki konuğumuz evet yine Stefan Zweig'in 1920'li yılların başlarında kaleme aldığı ve benim çok beğendiğim eserlerinden biri olan Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu. Yazar yine kısacık bir kitaba, koca bir hayatı sığdırmış.


Kitap; hiçbir zaman sevdiği kişi tarafından tanınmamış olan gizemli bir kadının, çocukluğundan beri sevdiği R. ismindeki bir adama yazdığı mektup aslında. Gönderen'in adı olmayan ve tek taraflı bir aşkın hikayesi olan bir mektup...
Kadın mektubuna şu sözlerle başlıyor; 'Sana, beni hiç tanımamış olan sana.'
Bu hitap öyle çekti ki beni içine gerçekten neler olacağını okumak için sabırsızlandım. Zaten 68 sayfacık olan bu eseri elime alıp merakımla birlikte okumam çok kısa bir vaktimi aldı.
Kitabı okurken, çocukluktan başlayan bir aşkın yetişkinlik evresini, ulaşılmazlığını, çaresizlikten direnişe geçmesini sorguluyor insan. Nasıl olur da böylesine sevilir diyor.
Gerçekten hiçbir zaman kadını tanı(ya)mayan R. için de birçok düşünce geçti aklımdan. Tekrar tekrar karşılaşsa bile tanımıyor kendisini delice seven o gizemli kadını...

Kitapta hiçbir yerde kadının adından bahsedilmiyor. Sadece R. ye olan aşkının başlangıcı, gelişimi, değişimi ve kadını bu mektubu yazmaya iten olayı okuyoruz. Sonunda öyle bir detay var ki arkadaşlar, beni sanırım en çok etkileyen yerlerin başında geliyordu. Ama maalesef bunu buraya yazmayacağım, spoiler falan olsun istemiyorum da. :)

Bir de buraya ufak bir not düşmek istiyorum. Aslında okumuş olanlara ufak bir soru sormak da diyebiliriz. (Henüz okumayanlar da okuyup cevap verebilirler, değil mi? :)
-Hiçbir zaman tanınmadan ve hiçbir karşılık beklemeden seven bir kadının aşkını, duygularını, bir adamın (Stefan Zweig) böylesine muhteşem bir şekilde anlatması sizce de çok güzel değil mi?

Evet arkadaşlar, Zweig'in kitapları kısa ama anlam yüklü olduğu için nasıl bir yorumlama yapmam gerektiği konusunda zorlandığımı itiraf etmeliyim. Tarzını, üslubunu çok beğendiğim bir yazar olduğunu da şuraya ekleyivereyim ve ben artık sözlerime son vereyim. :)

Bol okumalı güzel günler. :)


20 yorum:

  1. Okumak istediklerimden :) Kısa süre içerisinde tüm kitaplarını okumuş olurum sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemencecik okunuyor kitaplari. :)

      Sil
  2. Okunacaklar listesine bir kitap da daha eklendi^^

    Belki yazarın yaşadığı duygulardır ,ya da bir kadın tarafından o kadar sevilmek istenmiş?? olabilir mi??😏 :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarin yasadigi duygular.. Hmm belki ama gercekten bir kadin tarafindan bu kadar sevilmek istemis olmasi sanki daha muhtemel gibi. :) Ve guzel bir bakis acisi olmus. 😉👍

      Sil
  3. Aklıma yazdım teşekkürler...,

    YanıtlaSil
  4. Stefan Zweig'in en sevdiğim kitaplarından diyebilirim. Dediğiniz gibi bir erkeğin gözünden bu kadar güzel duyguların anlatılabilmesi takdire şayan doğrusu. Kitabı hamileyken okumuştum belki onunda etkisi olabilir ama çok duygulanmıştım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken ben de cok duygulandim ve inanilmaz etkilendim. Bence bu yazarin uslubundan kaynaklaniyor. :) Guzel yorumunuz icin de tesekkurler. 😘💜

      Sil
  5. Uzun zamandır okunma listemde. PDF olarak da indirdim okuyacağım diye nasip olmadı. En iyisi ben bunu telefonuma göndereyim. Birilerini beklerken yolda izde okurum. Yolda izde kitabı heba etmiş olmam inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okuyabilirsiniz o sekilde. Zaten kisa oldugu icin hemen bitirirsiniz. :)

      Sil
  6. Merak ettiğim kitaplardan biriydi ve hitap şekli beni de çok etkiledi, en kısa sürede okuyacağım :) Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. ben de yakın zamanda okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim begenirsiin! :) Dusuncelerini de merak ederim okuduktan sonra. :)

      Sil
  8. Kitap paylaşımları fikir verme adına olumlu oluyor emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Faydali olabiliyorsam ne mutlu!

      Sil
  9. çok sevdim ben bu kitabı yakınlarda okumuştuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyecek gibi degil ama Deep, degil miii? :)

      Sil