27 Şubat 2017 Pazartesi

Bir Nebze Şiir *Özdemir Asaf Şiirleri

Anı bahçelerinde üşümek sıcaktı.
-Özdemir Asaf

Merhabalar herkese :)
Şiir okumayı, dinlemeyi çok severim. Kimi şiirler öyle derin hisler barındırıyor ki, tek bir dize bile bizi bir yerlerden bir yerele götürebiliyor. Bugün bu şiir sevgime istinaden bir şairimizi ve onun birbirinden güzel birkaç şiirini ağırlamak istedim burada.

Asıl adı Halit Özdemir Arun olan Ankaralı şairimiz Özdemir Asaf bugün ki konuğumuz. İlk yazısı Servet-i Fünun dönemindeki Uyanış dergisinde yayımlanmış. 1951 yılında ise Sanat Basımevini kurup, kitaplarını Yuvarlak Masa Yayınları adı altında yayımlamış.

Şiirlerinin yanı sıra ölümünden sonra yayımlanan öyküsü (Dün Yağmur Yağacak), deneme ve çeviri eserleri de bulunuyor Özdemir Asaf'ın.

Bugün sizlerle paylaşacağım şiirlerinin çoğunu Özdemir Asaf'ın YKY'de basılan Kendi Sesiden Şiirler kitabından aldım. Bu kitabı da bir doğum günümde çok sevdiğim bir ablam hediye etmişti. Ona buradan tekrar teşekkürlerimi iletiyorum. :)

Dün sabaha karşı kendimle konuştum. Ben hep kendime çıkan bir yokuştum. Yokuşun başında bir düşman vardı. Onu vurmaya gittim ve kendimle vuruştum.





Özdemir Asaf 'R' harflerini söyleyemiyormuş. Ben bunu ilk kendi sesinden bir şiirini dinlerken farketmiştim. Söyleyememesi şiire ayrıca güzel bir hava katmış bence. :) 
Özdemir Asaf'ın kendisinin seslendirdiği 'Kelimeler Kelimeler'... 
Yarıda kalmış aşklarının hesapları içinde
Denizlere açıldı içimizden biri
Niçin gittiğini söylemeden.
Doyulmamış arzularla doluydu yelkenleri.
Yıpranmış kelimelerin verdiği güvenden.
Bulacak sanıyordu yenilikleri.

Her an bir yeni su vardı,
Her yeni suda bir yeni an.
Deniz, dalgalarıyla gösteriyordu dışından
Yaşananla düşünülenler arasındaki farkı.
Bitmeyordu köpüklerle renkler
Bir başka damlada, bir başka ışıkta başlamadan.

Gözlerinin önünde bir oyun,ardında bir oyun.
Dışında ne varsa yeni, ne varsa gerçek.
Yeni manzaralarla gelen yeni duygular
Hani, eski keLimelerle olmasa
İnsanın ömrünce devam edecek.
Gözlerin önünde bir oyun, ardında bir oyun.

Anladı, ölmekle yaşamanın birleştiği noktada
Yeni rüzgârlarla esen yeni korkulara
Yeniliklerini bağışlamayan kelimelerin
Nasıl düşman sığınaklar halinde direndiğini.

Anladı, bütün olmuşlarla olanların
Ve bütün olacakların
O kelimelerin içinde
Kendisine varmadan eskidiğini
Özdemir Asaf

Bekle Dedi
Bekle dedi gitti
Ben beklemedim, o da gelmedi...
Ölüm gibi bir şey oldu
Ama kimse ölmedi...


Not: Duman grubunun solisti Kaan Tangöze'nin Bekle Dedi şarkısını da buraya bırakıyorum. Dinlersiniz. :)

17 yorum:

  1. ne güzel şiirler içten derinden..

    YanıtlaSil
  2. Özdemir Asaf'ı ve şiirlerini çok severim. Kendi sesinden şiir dinlememiştim. Şimdi sayende dinlemiş oldum. Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi sesinden dinlemek ayrı güzel oluyor. Asıl ben teşekkür ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  3. Ne kadar güzel Özdemir Asaf Sevdiğim şairlerden biridir Kendi Sesin den Dinlemiştim şiirini Çok güzel bir paylaşım olmuş emeklerine sağlık şarkıda güzel :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim, kocaman sevgiler benden. :)

      Sil
  4. Kitaplarını okumadım ama günümüz sayesinde alıntılar olarak çıkıyor karşıma,okumadan es geçemiyor insan^^
    "Dürüst kaba ol,eğreti saygılı olma."bu söz çok etkiledi beni ,şuraya yazdıklarının hepsi güzel belki ama bu söze takılı kaldım..
    Günümüz insanlar hep eğreti olduğu için mi acaba bu kadar etkilendim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soz gercekten gunumuz yasantisina birebir uygulanabilecek nitelikte. Evet cok haklisin insanlar maalesef artik egretiler ama durust degiller.

      Sil
  5. Özdemir Asafı severim. Şiirlerini ve daha fazlasını da bir zamanlar çok inceleyip okumuştum ancak tekrar okumak çok iyi geldi. Dinlemek ise ayrı bir keyifti. Eline sağlık canım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. :) Siz boyle keyif alinca ben cok mutlu oluyorum. 🙈

      Sil
  6. Şiir sevmem ama ara ara antolojilere bakıyorum. En iyi şairlerin en güzel parçaları oluyor. Şiir güzel şeymiş diyorum.
    Çoğunlukta da ''sabah kalktım, yüzümü yıkadım'' vari şiirler okuyunca kahrımdan ölüyorum. Kaybolan zamanımı bana geri ver şair diyorum ama duymuyor.

    YanıtlaSil
  7. Sevilmez mi hiç Özdemir Asaf, teşekkürler canım güzel paylaşımın için. Okumaktan keyif aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil ben tesekkur ederim guzel ablaam. :)

      Sil
  8. Şiir yazabilen insanlara hayranım , ben şiirlere karşı sadece platonik takılıyorum hiç yazamıyorum , bunları yazmak için ciddi bir zeka gerekiyor ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cok haklisin canim. Siirde tarifi zor duygular dahi aktarilabiliyor ki bu da gercek sairin en onemli yetenegi olmali.

      Sil