22 Şubat 2017 Çarşamba

Gidenlerin Ardından | Anlatı

Gitmekle gitmiş olmazsın; gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır. 
Cemal Süreya


Yazayım diyorum günlerdir, ama ne yazayım! 

Zaman biz farkında olmadan akıp giderken, beraberinde bizden ve çevremizden de bir şeyleri götürüyor. Bazen sevdiklerimizi, bazen sevdiğimiz şeyleri, bazen göremediklerimizi ya da hiç tanımadığımız birilerini, en önemli hislerimizi... İlla ki bir şeyleri alıp götürüyor bizden.

Peki geliyor mu yerine yenisi? Gidenin eksikliğini tamamlayabiliyor mu gelen? 

Belki...
Bazen...
Ya da,
Hiçbir zaman...

Hayatımızdan her gelip geçenin ufak da olsa bir etkisi var bizim yaşamımıza, algımıza. Bazen bir kelime ekliyor dağarcığımıza, bazen bir düşünce yerleştiriveriyor dimağlarımıza. Ya da hiç hissetmediğimiz, bilmediğimiz bir hissi tattırıyor laf-söz dinlemeyen gönül dağlarımıza...

Sonra ne mi oluyor? Dağarcığımıza yerleşen o kelimeyi her duyuşumuzda, bir şeyleri her düşünmeye başladığımızda, zamanla azalır dediğimiz duygular, başlıyor gönül duvarlarımızı yıkmaya, kırıp dökmeye, paramparça etmeye... Yakıyor canımızı.

Peki, bu neyin acısı?

Yazarken düşünüyorum da nerelerden nerelere atlıyor düşüncelerim, neler aktarıyor kalemim?

James Blunt - Goodbye My Lover


17 yorum:

  1. İşte öyle br şey.
    Merhaba. kaleminize sağlık. Bazen ben de neyi, nasıl yazsam diye düşünüyorum. Baktım sıkılıp boğuluyorum; işte o zaman da içimden nasıl gelirse salıveriyorum ve öylece yazılmış oluyorlar. Tabii ki benim de sıkıntım bitiyor o yazıyla ilgili.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlık. Başarılar diler Hoşça kalın derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler yorumunuz icin. Sizin de yureginize saglik!

      Sil
  2. gitmeleri gerekiyorlardı gittiler ve herkes yerinde iyi olsun diye düşünür Gülce :) yine harika yine lila :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Caniiim, Gulce'm! HErkes yerinde iyi, iyi olmali ve olacak! :)

      Sil
  3. Negüzel söylemiş Cemal Süreya.. Gitmekle gitmiş olmazsın; gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır.
    Cemal Süreya...Her gidenin ardından dökülen binlerce gözyaşının bir damla da yok olup gitmesi gibi gitmek kalmak ne kalana gidene sadece acılar suskunluklar yalnızlıklar serzenişler kalıyor Zaman oysa o kadar acımasız ki sürekli akıp gidiyor bir dere gibi bazende mas mavi denizler gibi yada hiç biri aslında ....Sadece bir parça umudun bir parça ekmeğin yokluğu gibi ....kalan giden ....Güzel bir serzeniş olmuş yüreğinize sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, sizin de yureginize, kaleminize saglik. bu guzel satirlar icin cok tesekkurler!

      Sil
  4. dağarcığımıza yerleşen kelime veya bazen elimize gelen küçücük bir eşya bizi nerelere götürüyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oyle, bazen guzel yerlere bazen de istemedigimiz yerlere...

      Sil
  5. Bazen bende aynısı oluyor. Yazayım diyorum ama ne sonra hüznüm engel oluyor sonra bir bakmışım kelimeler sıralanmış ve uzun uzun yazmışım ordan burdan...
    Yazmak en iyi ilaç bizler için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yazmak en iyi ilac. Resmen terapi. Icinden geldigi gibi yazinca insan bir huzur buluyor.

      Sil
  6. anılar ve zaman. ne güzel açıklamışsınız yahu. gidenler gelmiyor, boşluklar doldurulmuyor. James Blunt'ın en sevdiğim yazılarından birisidir bu arada. sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kocaman sevgiler bende. :)

      Sil
  7. Əlimizdən çıxıb gedən şeylər əslində Rəbbimizin dünyanın fani olduğunu və onlara çox bağlanmamaq gərəkdiyini göstərdiyi bir lütf əslində. Amma insanoğlu həssas bir ruh və incə bir qəlbə sahib olduğundan əlindən çıxan hər xırda dünyalığa taxılır, üzülür və unuda bilmir. Önəmli olan imanınımızın əlimizdən çıxmaması bəlkə də. Rəbbim belə bu şüurda yaşatsa bizi nə qədər asan olardı həyat deyilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne de güzel demişsin! çok haklısın gerçekten. Rabbim imanımızı almasın elimizden inşallah. Çok teşekkürler. :)

      Sil
  8. Başarılı bir yazı tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  9. Mesela benim de yaz geldiğinde içim sızlar. Neden bilmiyorum. Sanki yaz gelince her şey güzel olmak "zorundadır." Galiba ben de yaz mevsiminde hatırlıyorum gidenleri...

    YanıtlaSil