3 Şubat 2017 Cuma

Hakkımda 10 Gerçek | Mim 5

Merhabalaar! Üzerinden biraz zaman geçti ama sevgili Yalnız Ama Özgür arkadaşımız 'Hakkımda 10 Gerçek' isimli bir mim başlatmıştı. Sonra gördüm ki bayağı bir kişi bu mimi yaptı. E bari ben de yapayım dedim. Daha önce Beni Tanıyın isimli yazımda hakkımda bazı şeyleri yazmıştım. Bugün de sizlere hakkımda 10 gerçeği yazacağım.

1. Mükemmelliyetçiyim. Hiç haz etmiyorum aslında bu huyumdan. Ufacık şeylere takılıp kendi kendimi rahatsız ediyorum. Mesela bugün gözlükçüye üç defa gittim. Neden? Çünkü çok ufak bi hata yapmışlardı camımda. Belki benden başka kimseyi rahatsız etmezdi o minnacık kusur ama duramadım. :D O gözlük kusursuz olmalı benim için. :)

2. Detaycıyım. Aslında bu da mükemmelliyetçiliğime dahil bir şey ama ayrı bir şekilde yazmak istedim. Çünkü kapsamı geniş bir takıntı benimki. Ufak detaylara bile takılıyorum ve bu detayların aklımda kalma olasılığı çok yüksek. Mesela biriyle gidip oturduğum yeri, saati, kıyafeti falan unutmuyorum. Kimsenin dikkat etmediği ufak bir detay direk gözüme çarpabiliyor.

Özellikle detaycı ve mükemmelliyetçi olmamdan dolayı anormal olduğumu düşünüyorum. Bana bazen 'Deli misin sen ya?' diye soruyorlar, ben de 'evet' diyorum. Anormalim arkadaşlar. Ben kendimi öyle görüyorum. :)

3. Birinin söylediği bir şeyin altında başka bir şey arayabiliyorum. Bunu her zaman ve herkese karşı düşünmüyorum ama bazen biri bana bir şey söylediğinde, 'acaba aslında şunu mu demek istedi, acaba bunu diyerek böyle mi düşündüğünü belli etmeye çalıştı?' tarzında salak salak sorular sorarım kendime. Sonra da kafamda senaryo yazar üzülürüm. (Gerçek olmadığını bildiğim halde yaparım arada böyle salaklıklar. :D)

4. Çoğu zaman birilerini rahatsız ediyorum düşüncesi olur. Buna bazen en yakınım Büşra da dahil, sanki ben onlarla konuşurken onları rahatsız ediyormuşum gibi gelir. Aslında biliyorum, ki herkes söylüyor rahatsız etmiyorsun diye, ama yine de ay rahatsız mı ediyorum acaba diye düşünüp duruyorum.

5. Volume (ses) ayarlarken (bilgisayarda, telefonda ya da arabada), eğer sayıya göre bi seviye belirleniyorsa, o seviyeyi asla orta sayılarda bırakamam. Mesela, müzik dinliyorum. Sesi açmak istedim. O ses 43 ya da 44 gibi bir şeyde kalamaz. 45te olmalı. Kısacaksam eğer 40'da olmalı. Asla o sayının 2'li, 3'lü, 7'li falan olmasına tahammül edemem. :)

6. Tanıdıklarımla aşırı konuşuyorum. Çok gevezeyim. Ama dışarda, okulda aşırı sessizim. Sınıf arkadaşlarım ders ortamında sesimi çok duymazlar. Kalabalık ortamlarda sesim içime kaçıyor. :D Ama dediğim gibi evdeyken, samimi arkadaşlarımlayken, sevdiğim akrabalarımlayken susmuyorum. Sonra da 'ben yine çok konuştum di mi yaa?' diyorum. :D

7. Aklıma bir soru ya da bir şey geldiğinde, ona, o an bakmazsam rahat edemiyorum. İlla hemen araştıracağım. İçim içimi yiyor uyuyamıyorum sonra gece. Öğrenmem gerekiyor ne olduğunu. Genel olarak her şeyi kafama takıyorum aslında ben. O yüzden de uyuyamadığım oluyor. İnsomnia var bende. :)

8. Anı biriktiriyorum. Aşırı derecede. Bunu daha önceki Beni Tanıyın yazımda da söylemiştim ama tekrar yazıyorum. Çünkü gerçekten her şeyi biriktiriyorum. Şeker, tuz, peçete, bilet, ip parçası falan. Ne ararsanız. Dolu dolu 3 kutum var. :)

9. Hobi malzemelerini, kurdelaları, defterleri falan çok seviyorum. Hollanda'dan aldığım, anneme zorla getirttiğim bir sürü kurdelam, washi tape'im, tüllerim falan var ama kullanmaya kıyamıyorum. Asıl gerçek bu arkadaşlar. Bir sürü alayım onlardan, doldurayım depomu ama hiç kullanmayayım. Kalsınlar bi köşede. Ben sıkıldıkça açıp bakayım onlara. Mutlu olayım. Hiç bitmesinler istiyorum. (Kendimi zorluyorum bazen kullanmaya ama valla çok zorlanıyorum yaa, kıyamıyorum cidden.)

10. Çok çabuk sıkılabiliyorum. Genel olarak her şeyden. Mesela bilgisayarımın, telefonumun ekranını çok sık değiştiririm. Renklerinden, temasından sıkılırım. Bir şeyi bir yere koyarım, kısa bir süre sonra onun orada durmasından rahatsız olur yerini değiştiririm. Öyle aşırı takıntı derecesinde olmasa bile bazen bende olan bir şeyin başkasında olmasını istemeyebiliyorum. Yani kullandığım şey bana özel olsun istiyorum. :) Ufacık bir değişiklikle başkasında görmek rahatsız etmez ama birebir aynısı bazen, ama bazen rahatsız edebiliyor. Bu huyumu ben de çok çözebilmiş değilim. :)

Bunları yazarken çok zorlandığımı itiraf etmeliyim. Neyi, nasıl yazayım bilemedim. Hala yapmayan varsa bu mimi yapsın bence. Çok zevkli. :)

27 yorum:

  1. bende azıcık detaycı olabilirim birazcık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah birazcikdan zarar gelmez. Di mi yaa? :)

      Sil
  2. 9 hariç hepsi bende de mevcut. Yani yalnız değilsin. Yaşasın delilik :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa cok sevindim yalniz olmadigimaa! Evet yasasin deliliiik! :)

      Sil
  3. * Aklıma bir soru ya da bir şey geldiğinde, ona, o an bakmazsam rahat edemiyorum.İlla hemen...-Me too😄
    İlaveten biri bir şey sordu mu ,onun derdine çare bulmadan rahat uyku yok bana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa bu daha garipmis :) Ama guzel bir gariplik. Insanlara yardim etmeyi seviyorsun demek ki. 😊

      Sil
  4. 8 hariç hepsi ben. Ruh ikizi miyiz neyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha Hadi ya! Olamaz mi? Olabilir bence. :D

      Sil
  5. Hepsini keyifle okudum. Benim zıttım sayılırsın aslında. Hiç konuşmayı sevmem, detaylara takılmam, mükemmellikten hoşlanmam. Böyle benden farklı insanları tanıdıkça onlarla etkileşimde oldukça mutlu oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :) ben de benden farkli insanlarla etkilesimde bulunmayi cok severim. Bayagi da zitmisiz biz. :)

      Sil
  6. Cafe Tigrisin blog keşif etkinliğinden geliyorum ve sizi takibe aldım. Bana da beklerim muhakkak.

    www.nilgunozenaydin.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hos geldiniz bloguma. Elbette gelirim. :)

      Sil
  7. O detaycılık beni yedi bitirdi ya , hayatı zorlaştırıyor gerçekten bir ara obsesif miyim diye düşündüm hatta :D sana da kolaylıklar çok zor detaylara takılmak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle zorlastiriyor. Ay ben kesin obsesifim zaten :D Tum detaycilara kolayliklar. 😂

      Sil
  8. İnanamıyorum o bilgisayarın ses düzeyi takıntısı bir tek bende var sanıyordum :D
    7. maddede kendimi gördüm. Zaman zaman kendimi bulduğum harika bir yazı oldu, kalemizine sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takintilar konusunda yalniz degiliz. :) Begenmenize ve kendinizden bir seyler bulabilmenize sevindim :) Tesekkurler. :)

      Sil
  9. Bayan olup detaycı olmayan var mı acaba🤔🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az detayci olani, cok detayci olani var ama sanirim hepimiz detayciyiz. 😂

      Sil
  10. birçoğunu biliyodum :) güzel olmuş bu mim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyordun. :) Tesekkurler, sen de yapabilirsin!

      Sil
  11. bir de hayal mimi var onu es geçmen olmaz.. çünkü mimlendin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo :) peki tamam, en kisa zamanda yapacagim onu da. Mim icin de tesekkur ederim. :)

      Sil
  12. merhaba arslanyusuf.net blogundan iadei ziyarete geldim. :) 5. madde hariç sanki hepsi beni anlatmış.Özellikle 1-2-6 bende aşırı var. Ben anı biriktirmeye değil de posta pulu ve bozuk para koleksiyonum var. Gittiğim ülkeler de koleksiyonuma çok büyük katkıları oldu. Onları görünce o anlar aklıma gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa cok guzel bir koleksiyon olmali :) Ne kadar guzel bir aliskanlik bu boyle. Ziyaretiniz icin de cook tesekkurler. :)

      Sil
  13. Çoğu maddeye bende katılıyorum :) Burcunuz ne acaba, benim oğlak. Genelde oğlak ya da başak burçları bu özelliklere sahip oluyorlar. :)) Koleksiyon yapmanız çok hoş, bende kırtasiye malzemelerini biriktirmeyi çok severim dediğiniz gibi kullanmaya kıyamam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcum yay benim :) Tesekkur ederim. Evet ya insan gercekten kiyamiyor o guzel malzemeleree. 💕

      Sil