7 Şubat 2017 Salı

İçi Dolmayacak Bir Boşluk | Anlatı

İnsan bazen ne olursa olsun özler çünkü özlemek insani bir ihtiyaçtır.Özlediğin kişi özlemeyi hak etmiyor olabilir.Zaten kimse hak edenleri özlemez.
— Korkma Kalbim

İnsan neden özler? Çok sevdiği için mi? Çok üzüldüğü için mi? Çok değer verdiği için mi? 
Neden?
Peki, özlem nedir? Ne demektir özlemek? 'Sevdiği bir şeyi ya da kimseyi bir daha görmek isteğini duymak, ona kavuşmak istemek, onu göreceği gelmek' demekmiş. Öyle yazıyor google açıklamasında.


Özlemek sadece görmek istemek mi peki? İnsan bir sesi özleyemez mi? Sadece o sesi yeniden duymak isteyemez mi?
Birinin kokusu özlenmez mi mesela? O kokuyu yeniden içine çekmek isteyemez mi bir insan? Bu da özlemek değil midir? Özlemek demek sadece görme isteği duymak demek midir?

Ne de çok soru soruyorum bugün böyle! Ama özleyince soruyor insan... 
Bir daha geri gelmeyecek bir anın özlemini duyuyorum şu anda mesela. Zamanın nasıl geçtiğini anlayamadığım yıllar var arkamda... Bir de o yıllarda bıraktığım, o zamanlarda kalan güzel anılar... 
Özlüyor be insan! Ne olursa olsun özlüyor. Bazen sesi, bazen kokuyu, bazen tek bir kelimeyi, bazen de bir anı... Yani sadece sevdiği kişiyi özlemez insan. Sadece sevdiklerimizden oluşmuyor ki yaşam! 

Sahi sevmediğiniz birini özlemez misiniz siz hiç? Yani en azından 'sevmiyorum ama şöyle zamanlarımız da olmuştu be!' demez misiniz? Bence söyler bunu insan. Çünkü özlenmeyen hiçbir şey yoktur bence bu dünyada!
Tamam tamam çok sordum. Ama bu son! Peki 'Ya amaan eskilere dönülmez biliyorum işte, öyle özlüyorum sadece!' demek, ne demek? 
Her neyse! Bence özlemek, içi dolmayacak bir boşluk demek...

REDD - Hala Seni Çok Özlüyorum

24 yorum:

  1. Özlem benim ben demek yani beni özlemissin ki sen farkında değilsin 😃

    Özlemeyi bende hiç sevmeyenlerdenim.😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa demek ki 🙈😊 Valla ben sevip sevmedigime karar veremiyorum. Hem guzel bir sey hem kotu. 😀

      Sil
  2. Blogumda bir akıma davetlisin tatlım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa tamamdir canim. En kisa zamanda katilacagim akimina. 😉💕

      Sil
  3. Özlemi ne güzel tanımlamış ne güzel düşünmeye sevk ediyorsunuz efendim. Bence de özlem daha önce deneyimlediğimiz anıların, gittiğimiz mekanların. Bir şeyler paylaştığımız insanların geçici veya kalıcı yokluklarında oluşan boşluğu bir an önce doldurma isteğidir. Ya da bir tanıma bir kalıba koymayalım. Çok geniş bir tanımı var ve her insanın gözünde farklı bence. Yinede siz de yazınızda çok güzel anlatmışsınız. Üstelik şarkıda buna tam oturmuş anlamlı sözleri. Ellerinize yüreğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok tesekkur ederim, guzel dusuncelerinizi bizimle paylastiginiz icin. :) Evet, tek bir kaliba otutturulamayacak kadar genis bir tanimi var ozlemin hepimizde.

      Sil
  4. Hiç görmeden tanıdığını, bağlndığını da özlersin. Uzaktan görüyorsundur, birkaç gün rastlamazsın özlersin. Özlem sevginin en yakın dostu bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oyle. Insan her seyi ozluyor. Ve ne guzel demissiniz ozlem sevginin en yakin dostu diye. :)

      Sil
  5. İnsanın yaradılışında varolan ve hiç değişmeyecek olan bir duygu. Dediğiniz gibi ; insan herşeyi özler. Sevmediklerini bile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz icin tesekkur ediyorum. Gercekten oyle. Hic yok olmayacak bir duygu, ozlem...

      Sil
  6. Bazen geçmişten çok geleceğe özlem duyarız..tatmadığımız duygulara,gidip görmek istediğimiz yerlere .. :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozlem hakkinda dusunurken bu acidan hic bakmamistim ama cok haklisin. Gercekten insan bazen gelecege ozlem duyuyor ya. :)

      Sil
  7. Bulamayacağım korkusunun o buruk tadı ve kaybolmuşluk hissiyle gelen hüzün... Bir başkasını ararken kaybolmak gibi bence özlemek ♥
    (edebiyat kasmaya çalışırken öldü :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa ama ben seni yerim. 💜 Nasil da guzel edebiyat yapmissin boyle. O guzel dusuncene, yuregine saglik Elif'mm. ❤

      Sil
  8. Biri benimi anmış :)) acaba İsim geçiyor da ..:)

    Özlemek bir çocuğun gözlerinde aslı kalmış bir umudun gölgesi gibi özlemek ...yüreğine sağlık Çok güzel bir özlem olmuş ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet seni andim. 🙈 Senin de yuregine sagliik, ne guzel demissin boyle. ❤

      Sil
  9. Bilemedim şimdi insan nasıl sevmediğini özler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaani bence ozler. Ben bazen sevmedigimi de ozluyorum sanki. Ya da o ozlem degil de baska bir sey. Bilemiyorum. 🙈😂

      Sil
  10. Merhaba :) Ben hiç görmediğim insanlara daha çabuk bağlanabiliyorum Bu huyumu hiç sevmem özellikle. Özlemle ilgili okuduğum güzel yazılar arasına girdi bu yazı. :) Kalemine sağlık. Sana bir konu hakkında mail atmak istedim ama mailin yok profilinde. birkisaningunlugu@gmail.com benim mail adresim. Rica etsem ulaşabilir misin bana? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Cok tesekkur ederim. Begenmene sevindim. :)

      Sil
  11. okuyunca içim acıdı be lila

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske icimiz hic acimasa ama yazarken, okurken, anlatirken hep aciyor...

      Sil
  12. Eger bir daha goremeyecegin birisini veya bir şeyi ozluyorsan, özlem öyle zordur ki... "Özlemek bir ağır yüktür boynuna, uğraşma artık gelmissin yol sonuna..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an öyle tercüman oldun ki hislerime... Çok zor, çok!

      Sil