18 Şubat 2017 Cumartesi

Yakın Geçmiş | Değerlendirme

Üzerine ne kadar düşünürsek düşünelim niye o kadar ağladığımızı, niye o kadar güldüğümüzü, niye o kadar kızdığımızı ya da sevdiğimizi anlamadığımız zamanlara gömülmüş bir hayat durur geçmişimizde...
— Harita Metod Defteri
Merhabalar herkese. Bugün sizlerle yakın geçmişe doğru bir yolculuk yapalım istedim. Aslında bilenleriniz vardır, 2016'nın sonunda sizlere bir değerlendirme yazısı yazacağımı söylemiştim. Ama ne oldu? Tabii ki de yaz(a)madım. Biliyorsunuz ki Ocak ayım biraz yoğun geçmişti. E Şubatta tekrar blogumu düzene koyayım derken 2016 değerlendirme yazım arada kaynadı gitti. Hazır aklıma gelmişken, zararın neresinden dönersem kârdır, diyerek 2016ya dair değerlendirmemi yazayım dedim.
2016 benim için dönüm noktaları barındıran bir yıl oldu. Eğer daha da geçmişe dönersek bundan 4 yıl önce üniversiteye başladığımda çok sessiz -bir arkadaşımın deyimiyle 'yabani'-, ürkek -aslında korkak-, iletişim kurmayı sevmeyen -otobüste inecek var bile demeyip birinin söylemesini bekleyen- biri idim. Sonra bu 4 yıl içinde çok değiştim. Bu saydığım özelliklerimin tam terslerine sahip oldum. Hatta annem bana artık -atarlı kızım- demeye başladı. Çünkü ağzım laf yapmaya başladı. :D Neyse konudan sapmayayım; ne diyordum? Evet bu dört yıl beni değiştirdi, ama asıl değişimi 2016nın Mayıs ayından itibaren yaşadım. Sırası gelince bu noktaya değineceğim. ;)

2016'nın ilk ayları benim için biraz zor zamanlardı. 2015'in sonunda yaşadığım bazı kötü olaylar 2016nın ilk zamanlarında peşimi bırakmadı. Olumsuzluklara rağmen tabii ki kendimi toparlamayı seçtim. Önümde hedeflerim vardı ve onlara odaklandım. Hem gezdim hem ders çalıştım. 

2016 Mart ayında annemin acil olarak ameliyat olması gerekti ve ben bir hafta okula gitmeyip annemin ameliyatı için evime gittim. Çok zorlu zamanlar asıl o zamanlardı. Tüm evin yükü tek kız olarak bana kalmıştı. Haftanın 4 günü Mersin'de, 3 günü Adana'da idim. Bu birkaç ay böyle devam etti. Bu zor zamanlar biraz daha geçerken eski (!) arkadaş topluluğumla Gaziantep'e gezmeye gittim. Biraz kafa dağıtmak için. :) Güzel de oldu. O zamandan sonra her şey biraz daha yoluna girmişti.
Sonra Mayıs ayı geldi. 2016 Mayıs ayı hayatımın en saçma aylarından biri oldu. İki yıldır birlikte olduğum arkadaş grubumdan (ki o sıralarda dağılmış olan grubumdan) ben de ayrılmak zorunda kaldım. 
Sonra 27 Mayıs'ta ne yaptım? Tabii ki bu blogu açtım. İyi ki de açtım! (İlk yazım için buraya bir TIK :))
2016nın dönüm noktası bu aşamadan sonra başladı. İlk 5 ayımın kötü geçmesinin üzerine yaz tatilim muhteşem geçti. Tatilin ilk başlarında annemle birlikte Mersin'e geldik birkaç gün. Sonra Osmaniye'ye geçtik biraz. Oradan geldik bir hafta sonra benim asla ve asla unutamayacağım, 2016nın en güzel dönemi diyebileceğim Trabzon tatilime gittim. (Çakma tatil:D) Trabzon yazım için buraya bir TIK lütfen. :)
Trabzondan geldikten sonra 1 ay gireceğim bir sınava çalıştım, sınavdan çıktığım andan itibaren evimizi alt kata taşıdık, sonra okulum tekrar açıldı vee artık 4 ay önceki Nermin'den eser yoktu. Tamamen kendine öz güveni gelmiş, kendinden emin, ayaklarının üzerinde daha dik durabilen, hayatında kendisini üzen kişilere mümkün olduğunca yer vermemeye kararlı bir Nermin vardı artık.

2016nın son ayları yine yoğun bir şekilde geçmişti. Mümkün olduğunca bloguma vakit ayırdım. 3 ay çalıştığım için ilk bulduğum boş zamanlarımda sevdiğim insanlara vakit ayırdım. Oldukça verimli ve güzel günler geçirdim.
Kasım-Aralık döneminde eski olaylarımdan bazıları azıcık nüksetti diyebilirim, ama beni öyle çok etkilemedi ki bu da gerçekten Mayıs'tan sonra değiştiğimin kanıtı oldu. Bir de tam bu dönemde annemin hastalığı tekrarladı ve çok daha riskli bir ameliyata girmek zorunda kaldı. (Hep kötü şeyler üst üste gelir ya hani!). 2016'nın son günü, annem ameliyat oldu. Ama çok şükür 2017'ye iyi başladık. Hastanede de olsak annemin ameliyatı çok iyi geçmişti. :)

Genel olarak itiraf etmem gerekirse eski zamanlarımı özlüyorum, ama şimdiki hayatımdan çok daha memnunum. Gerçek Nermin'i buldum! Olmam gereken yerde, olmam gereken kişiyim. 2016'nın bana en büyük katkısı bu!
Umarım yazdıklarımı okurken sıkılmamışsınızdır. Çok yoğun dönemler yaşadığım için kısa kesmeye çalıştım, olayları uzatmadan anlatmak istedim. Sonuç olarak tekrar ediyorum 2016 başlangıcı kötü, ortası muhteşem, sonları orta hallice bir yıldı.
İnşallah önümüzdeki tüm yıllar, aylar, günler muhteşem geçer. :)

18 yorum:

  1. Annene geçmi olsun canm benim.Allah yokluklarını göstermesin.

    Hımmm kendine güvenmen güzl bende güveniyorum ama bazen çok çekingen bazen çok atağım.ruh halime göre değisiyo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım. Amin!
      Yaa ne kadar kendimize güvensek de oluyor sanırım ara gitgeller. :)

      Sil
  2. Nermincim, çok güzel bir değerlendirme yazısı olmuş.Öncelikle annene çok çok geçmiş olsun diyorum, ama kendini bulmak, olman gereken yerde, olman gerektiği şekilde ve olman gereken kişilerle olmak bence büyümek demek. 2016 sana çok güzel şeyler getirmiş aslında umarım 2017 senin yılın olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Evet büyüdüm! En azından büyüdüğümü hissettim. İnşallah hepimiz için güzel bir yıl olur. :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Düşe kalka tecrübelenecegiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kesinlikle öyle.

      Sil
  4. Harika bir konu, harika bir yazı. (her zamanki gibi)
    O çekingen,ürkek kişiliğinden sıyrılmana sevindim Lila'm öyle insanları toplum yiyor,bitiriyor,sindiriyor çünkü. Annene tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletirsen sevinirim. Sende biliyorsun ki daima hayatımızda sorunlar olacak. Sonuçta hep fırtınalar,rüzgarlı günler vardır değil mi? Asıl önemli olan güneşin elbet tekrar gökyüzünde parıldayacağını unutmamak bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıım! Teşekkür ederim.
      Çok haklısın, ezilmektense ayakta kalmak çok daha iyi.
      Hiç unutmayalım güneşin tekrar parıldayacağını. Çok sağol kuzum. :)

      Sil
  5. sadece oturup geçmişi düşünmek, ve gelecek için güzel temennilerimiz bize en iyi gelenler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, geleceğimiz hep daha parlak olsun. :)

      Sil
  6. Dileklerin için inşallah diyorum..
    İyi ki blog açmışsın.. :) 2016 çok kolay değildi benim için; sürekli takipe edemedim. Ama fırsat buldukça okudum, sıkılmadım; yazılarını seviyorum.

    -LuNa'dan sevgiler-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun ve düşüncelerin için de ben çook teşekkür ediyorum. İnşallah 2017 senin için de rahat bir yıl olur o zaman. Kocaman sevgiler benden. :)

      Sil
  7. İnşallh 2017 nasıl hayal ediyorsan öyle geçer....

    YanıtlaSil
  8. İnsanın bulunduğu durumdan memnum olması az rastlanır güzel bir şey. İlerleyen yıllarınız çok çok daha güzel olur inşallah. Annenize de geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulundugumuz durumdan memnun olmamamiz, bizi daha depresif yapabiliyor. En azindan istedigimiz hayati yasayip mutlu olalim. :) Cok tesekkur ederim.

      Sil
  9. Öncelikle annene geçmiş olsun ^^
    bende senin ki gibi bir değişim geçirdim ama ergenliğin başındaydı bir bana gereksiz özgüven geldi , herkes şaşırdı sonrada çok marjinal kararlar aldım asıl o zaman tamamen değiştim , kimseyi umursamadım başta toplum dışına itildim ama sonra sonra Allah yardım etti kendime uygun arkadaş ortamını buldum , inşallah seninde çok hayırlı ve vefalı arkadaşların olur ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Allah razı olsun.
      Umarım hepimizin arkadaşları da çevresi de hayırlı insanlarla dolar gerçekten. Dönem dönem bir değişim geçiriyoruz. :)

      Sil