18 Mart 2017 Cumartesi

Çanakkale Mahşeri | İnceleme


Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş asker! 
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer. 
Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor Tevhîd'i... 
Bedr'in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi. 
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın? 
"Gömelim gel seni târîhe" desem, sığmazsın. 

-Mehmet Akif Ersoy

Merhaba arkadaşlar. Bugün önemli bir gün, bugün 18 Mart. Çanakkale'nin geçilmezliğinin kanıtlandığı tarih. Çanakkale Zaferimizin 102. yıl dönümü.
Mehmet Akif Ersoy'un Çanakkale Şehitlerine isimli şiiriyle başlamak istedim bugün. Ruhumu saran, tüylerimi her dizesinde ürperten şiir ile...
Şehitlerimizi yad etmek için, ruhlarını şad etmek için yazıyorum bugün ki yazımı.
Konuğumuz Mehmed Niyazi'den Çanakkale Mahşeri. Blogu açtığımdan beri en çok yazısını yazmak istediğim kitaptı Çanakkale Mahşeri. Ama 18 Mart'a özel yazmak için bekledim hep. Şimdi ise vakti geldi.
Tarih sever bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine okumuştum ve kısa bir süre içinde bitirmiştim. 535 sayfalık bu kitabı, 100. sayfalarından sonra yemeden, içmeden, oturup sadece okumak istemiştim. Adından da anlaşılacağı üzere kitap Çanakkale Savaşı'nı anlatıyor. Tarihi gerçekliklerin çok olmasının yanı sıra, içinde kurgu olan karakterler de var. Çanakkale'ye dair duyduğumuz birçok olay da kitapta yer alıyor (Seyit Onbaşı, konserve kutuları vs.)
Mehmed Niyazi'nin üslubunu çok beğeniyorum. İlk okuduğum kitabı zaten Çanakkale Mahşeri idi ve gerçekten yazar, yazdıklarını yaşatıyor okurken.
Hayatımda okurken elimden bırakıp, ağlayıp, sonra tekrar devam ettiğim ilk kitap Çanakkale Mahşeri. Çanakkale'ye dair okuduğum en iyi kitap. Kahraman askerlerimizin mücadeleci ruhunu öyle devasa bir ruhaniyet içinde anlatmış ki yazar, gerçekten tarif bile edemiyorum. İlerde kütüphanemde bulunmasını istediğim kitapların başında geliyor. İyi ki okumuşum diyorum. Arkadaşıma da buradan tekrar teşekkür ediyorum, böyle bir kitabı bana önerdiği için. Şimdi ben de sizlere mutlaka okuyun diyorum. Okuyun ki kahraman askerimiz ne zorluklar altında bu zaferi elde etmiş görün! Okuyun ki daha çok anlayalım değerlerini! Bilelim bu vatanın öyle kolay elde edilmediğini...

Tanıtım Bülteninden:
Türk milleti, beş kıtanın Çanakkale Boğazı'nın iki yakasına sıkışan kaderini yorgun omuzlarından beklenmeyen bir metanetle taşıdı. Dünya tarihinin en zorlu çarpışmaları, en kanlı boğuşmaları yaşandı. Müttefikler Osmanlı'nın "boğazına yapışarak savaşı bir an önce bitiremeyeceklerini anladılar. Birinci Cihan Harbi'ne kadar girdiği topraklardan çıkarılması mümkün olmayan Rus devleti, kâğıttan bir kaplan, mukavvadan bir dev haline geldi. Üzerinde güneş batmayan imparatorluğun ışıkları Çanakkale'nin boz kayaları tarafından emildi. "Çanakkale Mahşeri, Çanakkale romanlarının atası ve Çanakkale davasının günümüzdeki banisidir.

“Evet, insan ruhunu yenmek mümkün olmuyor. Dünyada hiçbir ordu bu kadar sürekli ayakta kalamaz. Sadece, bugün 1800 şarapnel attık. Aylardan beri gece gündüz savaş gemilerimiz mevzilerini bombalıyor. Son derece hırpalanmış Türkleri koruyan "Cenab-ı Allah’larından" ayırmak için başka ne yapılabilir!...”

Müttefik Orduları Başkomutanı General Jean Hamilton


Kitaptan birkaç alıntıyı da buraya koyuyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum.

-Queen Elizabeth'deki Hamilton, De Robeck ve Kurmay Heyeti son derece telaşlıydılar. Bu kadar şiddetli bombardıman nasıl dayanıyorlardı.? Her hallerinden ilkel silahlar kullandıkları belli olan Türkler bu direnme gücünü nereden alıyorlardı? Dirençlerini kırmak için başka yapabilirlerdi?

-Sedyeye yatırılmış Tavaslı Memiş'in her tarafı kana bulanmış, sol kolunu direkten aşağısı da kopmuştu. Göğsüne yatırdığı tüfeği sağ eliyle sımsıkı tutuyordu. Mahmut Sabri ile göz göze gelince:
    -Cephanemi yanımdaki Tekirdağlı Sadık'a verdim dedi. Tüfeğimi kime teslim edeyim kumandanım?
Yüreğinden vurulmuşcasına sarsılan Mahmut Sabri uzanıp, tüfeğini aldı.
    -Gazan mübarek olsun evladım.

-İçinde bulunduğumuz savaş, sıradan bir savaş değil. Çekileceğimiz yer kalmadı. Kaderimizin saati çalmıştır; ya yok olacağız, yahut da şerefimizle yaşayacağız. Müttefikler, en güçlü, en modern silahlarıyla saldırıyorlar! Onlara ancak canımızla karşı koyacağız!...

Bu vatan için toprağa düşen tüm Şehitlerimizi Rahmetle anıyoruz! Ruhları şad olsun!

6 yorum:

  1. Şehitlerimizi Rahmetle anıyoruz

    YanıtlaSil
  2. Amin canm benim mekanlari cennet olsun vatan sag olsn insallahhhh.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  3. Tüylerim diken diken oldu. Bu kitap mutlaka benim de kitaplığımda olmalı. Önerin için teşekkür ederim. Şehitlerimizi saygı ve minnetle anıyoruz 🙏

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar sevdiysen ben de bir bakayım , alışveriş listeme ekledim sipariş verirken alıcam inşallah ^^

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı lisedeyken okumuştum çok beğenmiştim okurken duygulanmıştım. Bu vatan için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyorum. 🙏🏻

    YanıtlaSil
  6. Mehmet Niyaziyi severim.Bu kitabı da tam Çanakkale ruhunu yansıtan bir kitap.Emeğinize sağlık... Şehitlerimizi de rahmetle ve şükranla anıyorum.

    YanıtlaSil