9 Nisan 2017 Pazar

Avokado Salatası🥑 | Yemek

Merhabalar herkese. Bugün tamamen farklı bir içerik ile karşınızdayım. (Bir bu konu kalmıştı yazmadığım, yazayım dedim. :D )
Açıkçası farklı şeyler yemeyi, denemeyi, yapmayı sevdiğim için bugün bir avokado salatası yapmak istedim. Yapmadan önce malzemelerin fotoğrafını çektim, çünkü beğenirsem sizlerle de bu tarifi paylaşırım diye düşündüm. Gerçekten de çok beğendim.


Çok sağlıklı olan salatamızın öncelikle malzemelerini yazıyorum.
*(Tarif bir kişilik olduğu için malzemelerimiz çok az. Aklınızda bulunsun!)

Malzemeler:
-Yarım avokado
- 6 tane cherry (mini) domates
- 2 yemek kaşığı tane mısır
- 1 salatalık
- Yarım limon
- 3-5 ceviz
- Tuz, pul biber
- 2 yaprak nane


Yapılışı:
Öncelikle salatalığı, domatesi ve avokadoyu dörde bölerek doğrayıp bir kaba koydum. Üzerine mısırları ilave edip yarım limonu sıktım. Limonun özellikle avokadonun üzerine gelmesine dikkat ettim. (Avokadonun limonla uyumu çok güzel çünkü). daha sonra tuzu ve pul biberi ekleyip, 2 yaprak naneyi ince ince kıyarak malzemelerimin içine attım. Hepsini bir güzelce karıştırdıktan sonra tabağıma aldım. Cevizlerimi de tabağa aldığım salatanın üzerine döktüm. Ve bu kadar!

İsterseniz elbette bu salatanın içine başka şeyler koyabilirsiniz. Avokado salatalarında genellikle sarımsak da kullanılıyor. Fakat ben sarımsak yiyemediğim için tercih etmiyorum. Sizler içine bir-iki diş sarımsak ve birkaç dal maydanoz ekleyerek de bu salatayı yapabilirsiniz.
Afiyet olsun!

22 yorum:

  1. Elinize sağlık Nermin hanım. Evime kavuştuğum zaman deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim Soner bey. :) Yurtta da deneyebilirsiniz. :D

      Sil
  2. Ben hiç avokado almadımmm.Niye almiyom bilmem zaten meyveyle pek alakam da yoktur ondan heralde :) ama sevenler icin güzeldir canm benm görntüsü hos olms ve düsk kalorili :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacim ben de ilk defa kendim aldim :D oyle cok da alinasi bi sey degil zaten :D

      Sil
  3. Güzel, sağlıklı bir salata. Yalnız kalorisi yüksek deniyor.
    Çok az zeytinyağı dökülebilir belki.
    Elinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahsen salatada hic yag kullanmadim. Ama olabilir evet. Cok tesekkur ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor.Renkli şeyleri severim zaten.Eline sağlık.:)

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık. Bence zeytin ve taze kekik dalları da eklerseniz, farklı bir tat elde edersiniz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet mutlaka hoş bir lezzeti olur kekik sevenler için özellikle. :)

      Sil
  6. Ellerinize sağlık güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. siteniz çok güzel paylaşım için teşekkürler, bende beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. hiç yemedim ya çok iştahlı gözüküyo saool deneriim :)

    YanıtlaSil
  9. 3 günlük detoks sayesinde avokado yemiş oldum. Detoksun amacından şaşmamak için içine bir şey ilave etmemiştim. Daha önce de denemek için almış içecek hazırlamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de detoks kullaniyorum ama avokadolusuna cesaret edemiyorum. :D Yesil elma, limon ve nane favorim. :)

      Sil
  10. Merhaba,ellerinize sağlık aklıma takılan bir şey soracaktım sanırım bu avokadonun olgunu iyi oluyormuş bunu nereden anlayabilirim? Yazınız çok güzeldi blogunuzu takibe aldım iyi günler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hos geldiniz oncelikle. :) Evet olgunu iyi oluyor. Aksi takdirde aci bir tat alirsiniz avokadodan. Olgununu anlamasi da oldukca basit. Ne kadar yumusak o kadar iyi. :) yani avokadoyu elinize aldiginizda yumusakligini hissediyorsaniz o olgunlasmitir. :)

      Sil
  11. Çok güzel gözüküyor en kisa zamanda deneyeceğim elinize sağlık ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler. Simdiden afiyet olsun. 😊

      Sil