5 Nisan 2017 Çarşamba

Nar Ağacı | Kitap

Sen öyle çağırmasan, ben böyle gelmezdim.
-Nar Ağacı - Nazan Bekiroğlu

Merhaba arkadaşlar. Bugün en son okuduğum ve çok beğendiğim, Nazan Bekiroğlu'nun Nar Ağacı isimli kitabından bahsetmek istiyorum.

Nar Ağacı Nazan Bekiroğlu'nun okuduğum ilk kitabı. Muhtemelen son kitabı da olmayacak çünkü üslubunu çok beğendim. Bir arkadaşım bana 'Eğer bir kitabı okurken anlatılanları zihninde canlandırıp sen de yaşıyormuş gibi hissediyorsan, yazar bunu gerçekten hissederek yazmıştır.' demişti. Eğer gerçekten böyleyse Nazan Bekiroğlu kitabın her harfini hissederek yazmış demektir. 

Kitap 2002 yılında basılmış ve 586 sayfacık. İki zamanda ilerliyor. Geçmiş ve şu an...

Trabzon'dan Taht-ı Süleyman'a uzanan bir aşk öyküsü Nar Ağacı. Evet Trabzon'da geçiyor. (Nazan Bekiroğlu normalde KTÜ'de öğretim görevlisi imiş.) Trabzon'da geçtiğini öğrendikten sonra kitabı daha çok merak etmiştim. Okurken bahsedilen yerleri (Tabakhane Köprüsü, Zağanos, Ortahisar vs.) hepsini gözümde canlandırabildim ve gerçekten oralardaymışım gibi hissettim. Bunda oraları görmüş olmamın da büyük katkısı var elbette.

Romanda beni en çok çeken şey fotoğrafların içinde yapılan yolculuklar. Bir gölge olarak bir fotoğraf karesine girip, eski bir dönemi yaşamak... Mümkün olsun isterdim! Geçmişi, şu anda ki aklım ile yaşamak isterdim! Nar Ağacı bunu bir nevi yaşattı. Balkan Harbi dönemine gittim, Bolşevik İhtilal'inin Batum'a ulaştığı zamanları hissettim. Bunu hissettiren de yazarın etkileyici anlatımıydı elbette. 

Tebriz'i gördüm, Zerdüştleri öğrendim, Şehname'den birkaç şey okudum, Farsça şarkı dinledim...

Yer yer sıkılmadım desem yalan olur. Aslında sıkılmak değil, olaylar biraz daha hızlı aksın istedim. Setterhan'ı anlatırken, Zehra'yı merak ettim. Zehra'yı anlatırken Yasemen ile yaşadıklarını öğrenmek istedim.

Kitabın karakterlerinden, az biraz içeriğinden bahsettiğime göre, şimdi sizlere bu kitabı okumanızı da tavsiye ediyorum. Aranızda okuyan arkadaşlarımın olduğunu biliyorum ve onlardan da kitaba dair en çok beğendikleri yerler hakkında yorumlarını bekliyorum.

Bol okumalı, güzel günler... 

16 yorum:

  1. Nazan Bekiroğlu kelimelerle çok güzel oynayan bir yazar.Diğer kitaplarını da okumalısınız. Kullandığı üslûp sizi kitabın içine çekiyor.Yer yer ağırlaşıyor hissi verse de genel itibariyle sıkılmadan okuyabileceğiniz bir kitap.Sanırım yazar aşkla yazıyor.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. :) Evet askla yaziyor ki bize boyle hissettiriyor kitabin varligini. :) mutlaka okuyacagim diger kitaplarini da . ;)

      Sil
  2. Benim caliskan kardesim bu yogunlukta kitapta okurmussss :) masallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablaamm :) uc hafta da bitirmis olsam daa okumaya calistim :) Iyi geliyor yogunlukta kitap okumak.

      Sil
  3. Beni Nazan Bekiroğluyla tanıştıran, sonrasında sevenleri arasına girmemi sağlayan kitap... Görünce anılarım depreşti.
    Kitabı bir bütün olarak sevmiştim ben, konudan olaydan ziyade üslubunu beğenmiştim.
    Sonrasında
    sonsuzluk hecesi la
    ve
    kalbin üstünde titreyen hüzün yusuf ile züleyha yı okumanızı tavsiye ederim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeler icin cok tesekkur ederim. Mutlaka okuyacagim. Dediginiz gibi uslubu cok iyi. :)

      Sil
  4. Bir site vardı; yazar kitabı yazmadan önce o bölgeleri geziyor ve o dönemlere ait fotoğraflar topluyor. Onları da sitede yayınlamışlardı. Sık sık bakıyordum, site kaldırılmış.
    2013 de sevek okumuştum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke kaldırılmasaymış! Ben de incelemek isterdim öyle bir siteyi.

      Sil
  5. Yazardan hiç kitap okumamışım.. Bir ara annem okuyordu ama sevdi mi bilmiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sevmistir annen :) sen de okumalisin. 😉

      Sil
  6. Ben halı ile ilgili bir kitap okumak istediğim zaman elime geçmişti. Kitap dediğiniz gibi duraksamalar yaşatıyor.
    Biliyorsunuz bu kitap Nazan Bekiroğlu'nun ailesini -dedesi ve anneannesinin- hayat hikayesidir.
    Nazan Bekiroğlu'nun "La" kitabını da tavsiye ederim. Yaratılış mesnevisi, bana göre...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçek hikaye olduğunu duymuştum! Çok başarılı bir eser. Öneriniz için de teşekkürler. Okumayı düşündüğüm kitaplardan birisi La.

      Sil
  7. Guzel yazıyor kesınlıkle insanı satırlarında içine alıyor.Size de bol okumalı günler :)

    YanıtlaSil
  8. Ekim devrimi, Bolşevik ihtilali belki de dünyanın şahit olduğu en ilginç tarihi olaylardan biri. Bir yandan Hitler denen katili yok eden Bolşevik cephesinin iyi olduğunu düşünürken öte yandan açlıktan ölen, soykırıma uğrayan Kırım Türkleri'ni hatırlamak aksi düşünceleri getiriyor akla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilendirici, guzel yorumunuz icin cok tesekkurler.

      Sil