7 Mayıs 2017 Pazar

Şu Çılgın Türkler! *Turgut Özakman | Kitap

"Bir romanda yaşadığımı düşünüyordum.Yanılmışım.Böyle roman olur mu? Bağımsızlığı ve özgürlüğü için mücadele eden bir halkın destanı bu."
- Şu Çılgın Türkler, Turgut Özakman 


Merhabalar. Alınacaklar ve Okunacaklar Listesi isimli yazımda da bahsetmiştim, Şu Çılgın Türkleri'i okuduğumu. Bitirdim. Zaten hemen bitirmek istiyordum çünkü üç gün sonra Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi'nden sınavım var. Üniversite hayatımın son sınavı. :)
Tarihi çok sevmeme rağmen, çalışırken çok sıkılmamama rağmen, bu dersin sınavıyla aram çok iyi değil. Ne yazık ki!

Her neyse, geçelim kitabımıza. Kitap, Turgut Özakman tarafından yazılıp, 2005 yılında yayımlanan, 747 sayfalık bir eser.

Milli Mücadele dönemini anlatıyor. İnönü Savaşlarını, Kütahya-Eskişehir Savaşını, Sakarya Savaşını ve Büyük Taarruzu anlatıyor. O dönemde bu savaşlara nasıl hazırlanıldığını, savaşın yanı sıra devletin geri kalan kısımlarında neler olduğunu, neler yaşandığını anlatıyor. Halide Edip'in, Nesrin'in, Dr. Adnan Adıvar'ın neler yaptıklarını, Mustafa Kemal'in ülke için nelerle savaştığını anlatıyor.

Her Türk'ün okuması gereken bir kitap. Okurken sıkmıyor, bunaltmıyor. Akıcı bir şekilde ilerliyor. Sadece ben bir an önce bitirmek istediğimden dolayı son 200-300 sayfayı okurken 'Ne zaman bitecek?!' demeye başladım. Ama o günden iki gün sonra bitiverdi zaten.
Her olay, her anekdot notlarıyla veriliyor ve kitabın arka tarafında bu notlar için bir ek bulunuyor. Okurken merak ettiğinizde dönüp neler olduğuna, ne olduğuna detaylı bir şekilde bakabiliyorsunuz.

Ben ilk defa bu kitabı lise 3'te iken okumuştum. 6 yıl sonra tekrar okudum. Şu an çok daha iyi anladım olayları. (Bir de üzerine sınavım için aynı konuları çalışınca, her şey yerli yerine oturdu!)

Kitaba dair birkaç eleştirim var fakat bunları burada paylaşmayacağım. En önemli gördüğüm eleştiri ise, kitapta İstiklal Marşı'mızın kabulünden, Mehmet Akif Ersoy'dan neredeyse hiç bahsedilmemiş olması. Milli Mücadele dönemimizin en önemli olaylarından biri olan, Türk Ordusuna ithaf edilen milli marşımız İstiklal Marşı'mızdan hakkıyla bahsedilmemiş olması üzücü.

Ayrıca Turgut Özakman'ın senaristliğini yaptığı ve Şu Çılgın Türkler'deki olayların ve söylenenlerin neredeyse birebir işlendiği Kurtuluş dizisine de göz atabilirsiniz.

Bol okumalı günler!

14 yorum:

  1. Benimde okunması gerekenler listemde olan bir kitaptı siz eser hakkında yazınca merakım daha da arttı doğrusu,yazınıza sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim efendim. En kisa zamanda okumaniza destek olmus olurum belki ben de. :)

      Sil
  2. Ah Şu Çılgın Türkler:)Bir de şu diziye bir bakayım.

    YanıtlaSil
  3. benimde bu kitap elimin altında olmasına rağmen daha okuyamadım ama listemde....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak icin distan bir destek gerekiyor olabilir, ben sinavim var diye okudum mesela. :)

      Sil
  4. heeey okulun son günlerinin tadını çıkar yaaa :)

    YanıtlaSil
  5. çok merak ettiğim kitaplardan biriydi ve şimdi daha da merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman yakin zamanda okursun belki :)

      Sil
  6. başarı ve şans dilerim seninle olsun :)

    YanıtlaSil