18 Haziran 2017 Pazar

Bir Ses Böler Geceyi *Ahmet Ümit | Kitap

Merhaba!

Bugün ki konuğumuz Ahmet Ümit'ten Bir Ses Böler Geceyi. Okuduğum ilk Ahmet Ümit romanı.
Arkadaşım Çağrı'nın hediyesi, onun sayesinde okumuş oldum. Tekrar teşekkürler Çağrı. :)

Ahmet Ümit genelde polisiye tarzda romanlar yazan bir yazarımız. Daha önce birçok eseri ile karşılaştım ama okumak kısmet olmamıştı. Belki de çok fazla polisiye roman okumayı sevmediğim içindir.
Bir Ses Böler Geceyi kitabı genel olarak Alevilik ve 80'ler döneminin mağdurlarını ele alıyor. Kitap başkahraman Süha'nın gece yarısı bir mezarlığın duvarına çarpması ile başlıyor. Bu kaza sonucu Süha bir Alevi köyüne giriyor ve o esnada köy halkı bir Cem toplantısında oluyorlar. Süha bu toplantıyı izlediği sürede eski günlerini hatırlıyor ve kitap iki ayrı konu üzerinden devam ediyor. Biri cem toplantısında yaşananlar, diğeri Süha'nın gençlik döneminde yaşadığı olaylar.

Açıkçası kitaba ilk başladığımda okuyamadım, zorla ilerledim. Her elime aldığımda en fazla 3-5 sayfa okuyabildim. Zaten kitap 144 sayfa. Giriş kısmı beni çok çekmedi. Ama Süha mezarlığın duvarına çarpıp, içeri girdiği andan itibaren bir merak uyandırmaya başladı. Bu aralar sadece yatmadan kitap okuduğum için ve bu kitabı da gece vakti uyumadan önce okuyunca, haliyle gergin bir şekilde okudum. Hatta o mezarlıkta karşılaştığı olaylar esnasında 'ya şimdi bırakayım, gündüz okuyayım!' diye kendi kendime söylenip durduğumu da itiraf edeyim. :D

Bir de şunu eklemeliyim ki, Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım kitabından sonra bunu okuduğum için bir an garip gelmişti. Çünkü o kitap Hristiyanlık hakkında bilgiler içeriyordu. Arkasına bunu okuyunca, bu da Alevlik. Genel kültürümü arttırmak açısından iyi oldu aslında. :)

Bir Ses Böler Geceyi kitabına dair söyleyeceklerim bu kadar. İlginizi .çekiyorsa okuyabilirsiniz, ama ben öyle çok aşırı beğenmedim diyebilirim. Yani beklentim biraz yüksekti belki de yazar Ahmet Ümit olunca!

Okuduysanız yorumlarınızı bekliyorum! :)

18 yorum:

  1. Ben kitaplardan filmlere göre bile daha çok etkilenirim. Kafamda hayal edip kurmak daha çok etkiler beni ama merak ettim denk gelirsem okuyacağım. Ali atayın filmi vardı bir ses böler geceyi bu kitaptanmi alinmiski😞 Sağol kuzucum paylaşım için 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir film olduğunu hiç bilmiyordum. Baktım da evet ablacım bu kitabı anlatmış doğrudan film. Konusu birebir aynı :)

      Sil
  2. Ahmet Ümit'i severim aslında her ne kadar bazı kitapları veklediğim gibi bitmese de yazarın tercihi diyor ve saygı duyuyorum. Bu kitabını okumadım.Bir ara bir göz atarım eğer elimdekileri bitirebilirsem:) Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bunun sonu da benim tahmin ettiğim gibi bitmedi. Daha doğrusu böyle son mu olur dedirttirdi. :D

      Sil
  3. Açıkçası ben yazarın hiç kitabını okumadım. Ama konusu epey ilginç görünüyor. Genelde polisiye okurum. Ve Jean Christophe Grange favorim bu konuda. Paylaşım için teşekkürler. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Grange'ın sadece bir kitabını okudum ve inanılmaz beğendim. Okuduğum en iyi kitaplardan biri diyebilirim. Taş Meclisi idi okuduğum. Parapsikoloji de ilgi alanımdır, o yüzden bu kadar etkilenmiş olabilirim. Ben teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Ben eminim ki Grangenin Şeytan yemini adlı kitabını okusan kesinlikle ama kesinlikle beğenirsin. Bence okumalısın :) Bende teşekkür ederim :) Vesselam...

      Sil
  4. Ahmet Ümit'in birçok kitabını okudum. Ama bu okumadıklarım arasında. :) Güzel yorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Sıra gelirse bunu da okursun artık. :)

      Sil
  5. Kitabına her rastgeldiğimde aynı cümleyi söylüyorum ama bir türlü eyleme geçemedim. 'Ahmet Ümit daha önce okumadığım ama kitaplarını okumayı çok istediğim bir yazar' diye. Belki ben de bu kitapla başlangıç yaparım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin bunu soyledigi cok yazar var galiba :D

      Sil
  6. Ahmet Ümit hiç okumadım, ama bu ilgimi çekti, mezarlıkta geçen olaylar falan:)) teşekkürler paylaşımına, sevgileR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mezarlikta gecen olay kisa aslinda. Olaylar mezarlikla baglantili birazcik sadece. Ben tesekkur ederim, sevgiler :)

      Sil
  7. Lila'm bizde de elveda vatanım var ama bende hiç elime almadım çekici gelmiyor nedense. Ama Beyoğlu'nun En Güzel Abisi'ni bulsam okurum gibime geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ya, insanin eli bi gitmiyor Ahmet Umit okumaya. :/

      Sil
  8. Ahmet Ümit'in İstanbul Hatırası ikimizinde favorilerindendir. Bunu duymamışız bile :)

    YanıtlaSil