25 Haziran 2017 Pazar

İyi Bayramlar!

Merhabalar efendim herkese.
İyi ve mutlu bayramlar dilerim hepinize. :)
Dün geceden beri yazayım diyorum, bir nasip olmadı yazmak; şu ana kadar...


'Nerede o eski bayramlar!' denildiğini duyuyoruz ya hep sürekli, ben öyle eski bayramları bilmem ama, kendi kendime 'Nerede o eski bayram heyecanım, telaşım!' diye soruyorum.
Dün fark ettim; eskiden (hatta daha geçen yıla kadar) bayramda ne giyeceğim telaşı olurdu bende. Çocukken alınan bayramlıklarımı arefe gününden hazırlar, yatağımın dibine koyardım. Sabah hemen giyineyim diye. Mutlaka çoğumuz bu heyecanı yaşamışızdır.
Büyüdükçe bu zamanla azaldı. İlk defa bu bayram düşünmedim ne giyeceğimi. Çünkü ne giyeceğimi düşünecek zamanım yoktu belki de. Büyüdüğüm ve önceliklerim değiştiği için, çocuksu bayram heyecanımı kaybettiğimi fark ettim.
Üzüldüm doğrusu...
Bayram heyecanı, telaşı güzel şey...
Ailece bayram namazı saatinde uyanır, evin erkeklerini bayram namazına yollarız annemle.
Onlar namazdayken Ramazan ayından sonra birlikte ilk kahvaltımız için çayı ocağa koyarız. O sırada annem evimizin önünü süpürür, ben de pencereden/balkondan onu izlerim. Sonra evimizin erkekleri namazdan gelir, büyükten küçüğe doğru bir el öpme/bayramlaşma sırasına girilir. Bayramlaşmadan sonra da kahvaltı hazırlanır ve ailece kahvaltı yapılır.
Her bayram bunları yaşayarak büyüdüm ben.
Ama bu bayram ufak değişikliklerimiz vardı. Yine kalktım sabah namaza babam ve abimi göndermek için, annemin yanına indim. Annem yine biraz rahatsızlanmıştı, kalkamadı bir süre. Sonra rahatsız olduğu için evin önünü süpüremedi, ben de onu izleyemedim. Çayı koydum, babam ve abim namazdan geldi. Sıraya girdik el öpmek/bayramlaşmak için. Bu fasıldan sonra hızlıca kahvaltı yaptık ve babam da yattı. Çünkü o da rahatsızlandı.
Bu bayram başlangıcı biraz buruktu. Ama yine de küçük ailem yanımda olduğu için, onlarla birlikte olduğum için Rabbime hamd olsun.

Hiç bir zaman içimizde çocuğun bayram mutluluğunu kaybetmeyelim. Onu da kaybedersek geriye hiçbir şey kalmayacak! İçimizdeki çocuğu mutlu etmeyi, onun mutlu olduğu şeylerle mutlu olabilmeyi ve elimizdekilerin değerini bilmeyi diliyorum. Ve hepinize tekrardan İyi Bayramlaaar. :)

24 yorum:

  1. İyi Bayramlar, sevgiler :)
    annenize ve babanıza geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esra Hanım. Sevgiler. :)

      Sil
  2. İyi geceler Nermin, öncelikle ailenin ve senin bayramı mübarek olsun.
    Bayram demek benim içinde kalabalık sofralar ve sohbet demek, aklıma gelenler bunlar oluyor.
    Çook geçmiş olsun hem annene hem babana.
    İi bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gülşah.
      Biz de çok kalabalık sofralar olmuyor neredeyse hiç...

      Sil
  3. Zaman zaman mən də üzülürəm uşaqlıq həyəcanımın bitməsinə. Böyüdükcə nadir şeylərə sevinir oluruq. Amma olsun, sevdiklərimiz yanımızda və sağlıqlı olsunlar da. Rəbbim ana-atanızla birlikdə neçə gözəl bayramlar nəsib etsin inşallah. Sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle önemli olan sevdiklerimizin yanımızda olması. Çok teşekkür ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  4. Aah ah tam bu konuyla ilgili bir yorum yazıyordum, baktım yazdıkça yazıyorum ve içimi blogda dökmem gerektiğini fark ettim. Ben de bir yazı yazacağım sanırım. Ve daha 18 yaşındayım ama yıllar içerisindeki farkı ben bile gördüm, üzücü baya. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük farkı 18inden sonra görmeye başlayacaksın maalesef ki!

      Sil
  5. Anneciğine ve babana çok geçmiş olsun Rabbim şifalar versin inşallah canım benim ...gerçekten öyle eski bayramlar kalmadı bizde erkenden kalkıp doğru dedeme giderdik orada tüm herkes toplanır sıraya girerdik dedimin elini öpmek için ne diyelim Rabbim daha güzel bayramlar görmeyi nasip etsin inşallah canım benim hayırlı bayramlar sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Amin inşallah Rabbim nasip eder de güzel bayramlar görürüz sevdiklerimizle. Kocaman sevgiler benden. :)

      Sil
  6. Bayram heyecanını içimizde duyar ve yaşatırsak güzel bayralmlar bizi bekliyor dektir.Sağlıklı, mutlu ve huzurlu bayramlar dilerim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O heyecanı kaybetmemek için elimden geleni yapacağım. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. Iyi bayramlar
    Geçmiş olsun
    Eski bayram tadı yok gerçekten sokaklarda çocuk yok limon kolonyası kokusu yok maalesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Evet bugün tam da sokaklarda şeker toplayan çocukların olmadığını konuşmuştum !!

      Sil
  8. ayy yaa geçmiş olsun seninkilere yaa. iyi bayramlar. hadi iyileşsinler amaa :)

    baksana, 13 reasons why, bildiğimiz ergen dizilerinden değil, bir dene, ben cumartesi öğlen başladım, pazar öğlen bitirdim, öyle heycanlıydı ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deep, amiin inşallah! :)

      Yaa o zaman başlayayım ben de şu 13 reasons why'a. :D

      Sil
  9. Hiç bir zaman içimizde çocuğun bayram mutluluğunu kaybetmeyelim. Onu da kaybedersek geriye hiçbir şey kalmayacak! Ne güzel dediniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Gerçekten öyle ama. :D

      Sil
  10. İyi bayramlar,(bayram bitmeden yetiştim,evde olmayınca pek buralara gelemedim:)
    Anne ve babana geçmiş olsun.
    Rabbim sevdiklerimizle nice bayramlar görmeyi nasip etsin inşallah 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayramda buralarla pek ugrasilmadi evet. :)
      Cok tesekkur ediyorum vee amiin insallah :)

      Sil
  11. O eski heyecanı yaşayan son kuşaklarız sanırım biz.. Aramızdaki saygıyı sevgiyi hoşgörüyü kaybetmeyelim de bu yeni kuşağa da ayak uydururuz bir şekilde. Çok geçmiş olsun anne ve babana.. Sevgiler Nermin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklisin Tugce'cigim. :)
      Cok tesekkur ediyorum, sevgiler. :)

      Sil