27 Haziran 2017 Salı

Kitap Okumaya Yeni Başlayanlar İçin Okuma Listesi | Kitaplar


"Kitapları seviyor musunuz öyleyse hayatınız boyunca mutlu olacaksınız demektir."
Jules Chore


Merhabalar.
Bayram bitti. Nasıl geçti bayramınız? Neler yaptınız bayramda? Paylaşmak isterseniz yorumlarınızı bekliyorum. :)

Bir süredir düşündüğüm bir konu hakkında yazayım dedim bugün. Son zamanlarda bu konu hakkında öneri isteyenler olunca ben de en iyisi bloga bir şeyler yazayım, belki bir faydam olur diye düşündüm.
Kitap okumayı herkes sevmiyor maalesef ki! Ya da sevmediğini sananlar var: henüz kitap okumamış, o yüzden sevip sevmeyeceğini bilmeyenler...
Bir de kitap okumayı sevmek isteyen, kitaplarla haşır neşir olmak isteyen birileri var. Amacım daha önce okuma konusunda çok aktif olmayan ama yeni yeni kitap okumayı düşünen arkadaşlara, başlangıç için okunabilecek birbirinden güzel kitaplardan oluşan bir liste sunmak.

Bu listeyi elimden geldiğince farklı türde oluşan kitaplardan ve okuması-anlaşılması-dili kolay kitaplardan oluşturmak istedim.
*Bazılarının yazılarını daha önce blogda da paylaştım. Kitapların isimlerine tıklayarak detaylı inceleme yazılarını okuyabilirsiniz.

Umarım listeyi beğenirsiniz ve ilgilenen herkes için faydalı olur.

-Küçük Prens *Antoine de Saint-Exupery: Her ne kadar çocuk kitabı görülse/sanılsa da aslında her büyüğün okuması gereken, derin anlamlar içeren bir kitap.

-Dönüşüm *Franz Kafka: Modern Klasik serilerinden biri olan Dönüşüm bir sabah uyandığında bir böceğe dönüşmüş olan Gregor Samsa'nın öyküsünü anlatıyor. Aslında derin eleştiriler içeren bir kitap.

-Satranç *Stefan Zweig: Yine bir Modern Klasik eser olan Satranç okumaya yeni başlayanlara zor gelmeyecek güzel bir kitap. Adı üzerinde satranç hakkında. :) Satranç şampiyonluğu falan... ;)

-Hayvan Çiftliği *George Orwell: Her ne kadar yıllar yıllar öncesinden yazılmış bile olsa, konusu bakımından kesinlikle güncel olan ve döneminin siyasetini eleştirel nitelikte bir kitap Hayvan Çiftliği. Kitaptaki her karakter, o dönemde yaşayan bir siyasetçiye denk geliyor.

-Ruhi Mücerret *Murat Menteş: Eğlenceli bir kitap. Okurken merak uyandırıyor. Yaşanan bir olayı ana karakterlerin görüş ve düşünüş açısından, onların kendi ağzından okumanıza olanak sağlıyor. 100 yaşından küçük herkesin okuması gereken bir kitap. :)

-Dünyanın İlk Günü *Beyazıt Akman: Tarihe ilgisi olanlar rahatlıkla, sıkılmadan okuyabilecekleri bir kitap. İstanbul'un fethini, Fatih'i ve daha nelerini anlatıyor. Okumaya başlayanların yanı sıra, tarih okumaya başlamak isteyenlerin de ilk sırada okuyabilecekleri bir eser. (Ben de ilk bu kitapla tarihi romanlar okumaya başlamıştım.)

-Taş Meclisi *J.C. Grange: Gerilim sevenlerin kesinlikle okuması gereken bir kitap. Özellikle de parapsikoloji-telepati-şamanizm gibi şeylere ilginiz varsa mutlaka ama mutlaka okuyun. Başladığınızda bitirmek için can atıyor, bitince de bitti diye üzülüyorsunuz...

-Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız *Romain Puertolas: Bu kitabı ekstra olarak veriyorum. Sevmeyenleri de var çünkü. Ama ismi bile bu kadar çekici olan bir kitap nasıl sevilmez ki! Bence hayatla barışık olmayı dolaylı yollardan vurgulayan, okunabilecek, eğlenceli ama dramatik bir kitap.

Şimdilik bu kadar. Umarım faydalı olur. :) Görüşmek üzere...

NOT: Fotoğrafta listede olan bazı kitapların olmamasının nedeni, o kitapları başka birilerinden alıp okuyup, tekrar iade ettiğim için. :)


13 yorum:

  1. Güzel bir liste olmuş.Emeğinize sağlık. Umarım yeni başlayacak arkadaşlara faydası olur.:)

    YanıtlaSil
  2. Dünyanın İlk Günü & Taş Meclisi hariç diğer kitapları okumuşum güzel seçimler :) kitap okumak dünyada ki en güzel şeylerden birisi benim için öyle neyi okuduğum kitabı beğendikten sonra beni içine çekip o an ki yaşadığım hislerden, sıkıntılarımdan kurtardıktan sonra çok önemli değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O iki kitabı da tavsiye ediyorum canım. :) Teşekkür ederimm. Evet ben de katılıyorum sana. Deyim yerindeyse; bizi bizden alacak kitaplar lazım bize. :D

      Sil
  3. Liste güzel ama Murat Menteş'ten başka bir kitap mı önerilseydi acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilirdi elbette fakat Murat Mentes'in henuz baska kitabini okumaya firsatim olmadi. Dublorun Dilemmasi falan cok daha kaliteli diye duymustum ama okumadigim bir kitabi listeye koymak istemedim. :)

      Sil
  4. Eyfel kulesine bayldim yaa :) cok kaliteli bir öneri olmus tatlimcim 😘😘

    YanıtlaSil
  5. şu eyfel kulesi aklımda okuycem :)

    YanıtlaSil
  6. LİSTEYİ ÇOK BEĞENDİM EN GÜZELİ KÜÇÜK PRENS KAÇ KEZ OKUDUM.BLOGSÖZLÜKTEN BULDUM BLOĞU MİSAFİRLİĞE BEKLERİM,SAYGILAR

    YanıtlaSil
  7. İlk 3 kitabı severek okumtum.Hayvan Çiftliği'ni okuyacağım mutlaka.Diğerlerini ilk defa duyoyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet isimleri cok fazla duyulan eserler degiller. Ama okunmasi guzeller. :)

      Sil