7 Haziran 2017 Çarşamba

Kolye Düzenleyici | DIY *Kendin Yap

Merhabalar.
Tamamen farklı bir içerik ile karşınızdayım. Daha öncesinde kendi yaptığım çanta, defter vs. gibi şeyleri nasıl yaptığımı blogda anlatmam için yorumlar almıştım. Çok düşündüm acaba böyle bir kategori oluştursam mı blogumda diye. Sonunda karar verdim ve hemen ekledim.
Artık evde olduğuma göre rahat rahat yine kendi kendime bir şeyler yapabilecek olmam bu kararı gerçekleştirmemde çok etkili oldu. Ayrıca kendi odama yerleşeli neredeyse bir yıl olacak ama evde olmadığım için pek bir düzenleme yapamamıştım. Bundan sonra yeni yeni şeyler yapacağım odama ve kendime. Bunları da elimden geldiğince sizinle de paylaşacağım. Siz de yapmak istersiniz belki diye. Zaten hep ufak tefek ve kolay şeylerle uğraşıyorum. :)

Dün bir 'Kolye Düzenleyicisi' yaptım. Sprengel Deformitesi denilen kozmetiksel bir hastalıktan dolayı çok fazla kolye takamıyorum. Düzgün durmuyorlar boynumda çünkü. :D Yine de takabileceğim kolyeler alıp kullanıyorum. En çok bileklik ve kolye kullanmayı seviyorum çünkü. :)
Her neyse konumuz bu değil. :D
Kolyelerim takı kutumun içinde çok karmaşık durdukları için asmak istedim. Bunun için de aklıma gelen şey bir takta parçasının üzerine çivi çakmaktı. Öyle de yaptım. Şimdi bu kolay ama kullanışlı olduğunu düşündüğüm düzenleyici için malzemelerimiz:

-İstediğiniz boyutta bir çıta (Eğer çok kolyeniz varsa daha geniş ve daha uzun bir çıta tercih edebilirsiniz.)
- İstediğiniz adette çivi (Ben en fazla 10 tane asarım diye 10 tane çivi kullandım.)
- Çekiç
- Akrilik ya da Yağlı Boya (Çivileri renklendirmek için.)
- Sünger (Boyayı çivilere uygulamak için.)
- Kurşun Kalem
- Silikon tabancası ve silikon

Öncelikle çivileri gazete bulamadığım için herhangi bir büyük kağıdın üzerine dizdim. İstediğim renk akrilik boyayı süngerimin ucuna minicik koyarak çivilerimi boyadım. Yaklaşık 10 dakika içinde tamamen kurumuşlardı. Kuruyan çivilerimi çıtamın üzerine istediğim aralıklarla çekiç kullanarak çaktım. Burada çivi çakacağınız yerleri kolayca belirlemeniz için cetvel ve kalem kullanabilirsiniz. Ben biraz kafama göre belirledim. :D
Çivileri çaktıktan sonra düzenleyicimiz hazır! Daha sonra bir kurşun kalem ile dolabımda düzenleyicisi koymak istediğim yeri işaretledim. Silikon tabancasını iyice ısıtıp çıtamın arkasına iyice sürdüm. Dolabımda işaretlediğim yerlere denk gelecek şekilde yapıştırdım. Sonra da kolyelerimi dizdim.
Bu kadar. :)

Umarım beğenirsiniz. Ben normalde bunu daha fazla süsyelebilirdim. Ki daha sonra üzerine eklemeler yaparım. Yaptığım eklemelerimi İnstagram ve Snapchatte paylaşırım. Merak ederseniz beklerim. :) Görüşmek üzere.
İnstagram: nrmnpnr
Snapchat: nrmnpnr

NOT: Kolyelerimin en baştaki yaprak desenli olan uzun kolyemi H&M'den aldım. Geçen hafta gittiğimde çok beğenmiştim ama 25 tl vermek istemediğim için alamamıştım. İki gün önce yine gittim H&M'e. Bir de ne göreyim 3 TL ye düşmüş canım kolyem. Evet evet 3 TL :D Tabii ki hemen aldım. :)

16 yorum:

  1. bir şey insanın kısmeti olmaya görsün diyorum, bu güzel paylaşım için teşekkürler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle kismet. Ben tesekkur ederim yorumun icin. :)

      Sil
  2. Pratik,kolay ve kullanışlı şeyleri severim ben.Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ve pratik olmuş. Ben de kolyelerimi ve küpelerimi mantar panoya tutturuyorum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mantar pano da cok pratik bu acidan. :)

      Sil
  4. Emeğinize sağlık, efendim, böyle el emeği uğraşları görmek çok hoş oluyor :)

    YanıtlaSil
  5. Çok kullanışlı :D Yaprak kolyeyi de çok beğendim, güle güle kullan :))

    YanıtlaSil
  6. Haha ama cok tatliymis iiki almissin :) bende bekarken böyle bisi yapmistim.dolabima.Cok kullanisli oluyo canm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ablacim, hazir ben de bekarken yapayim dedim. :D

      Sil
  7. Benim sorunum görmediğim için kullanamamak oluyor genellikle takılarımı (unutuyorum 😂) bu biçimde her kolyenizi görebilmeniz çok güzel olmuş gerçekten 😊 Ellerinize sağlık 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gormedigimizde kullanamiyoruz gercekten artik dogrudan gozumun onunde takilarim. Tesekkur ederim. :)

      Sil