8 Haziran 2017 Perşembe

Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım | Kitap


Olmayı düşlediğiniz yerde tüm benliğinizle olmanız gerekiyor. Bölünmüş bir krallık, düşmanların saldırısına karşı koyamaz. 

Kafasının içi bölünmüş bir insan, yaşamın yükünü gerektiği gibi kaldıramaz.

*Paulo Coelho

Merhabalar herkese. Uzun bir süredir alıp okumak istediğim, adıyla bile beni kendisine inanılmaz derecede çeken bir kitapla karşınızdayım bugün.
Paulo Coelho'nun Türkiye'de 1997 yılında yayınlanmış Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım isimli kitabı.


İnanılmaz güzel, pardon muhteşem bir aşkı anlatıyor kitap. Kısaca konusunu söyleyecek olursam; çocukluk dönemlerinden beri arkadaş olan bir kadın ve erkeğin yıllar sonra tekrar bir araya gelme öyküsünü anlatıyor. Pilar ve sevdiği adam. Adı hiç geçmiyor sevdiği adamın. Pilar yaşadığı şehirde sınavlarıyla, hayatıyla yeterince meşgul olan bir kadın. Sevdiği adam ise dünyayı görmek için ülke ülke gezen ve Pilar'a mektuplar gönderen bir adam. Bir gün bu adam yapacağı bir konuşmayı dinlemeye gelmesi için Pilar'a mektup yazıyor ve yıllar sonra birbirlerini ilk defa bu konuşma esnasında görüyorlar. O günden sonra kısacık bir süre içinde Pilar için hayat hiç beklemediği bir şekilde ilerlemeye başlıyor. Tabii ki sevdiği adam için de...


Coelho'nun okuduğum ilk kitabı bu kitap. Ama araştırdığım kadarıyla her kitabında Hristiyanlıktan bahseden bir yazar. Bu kitapta da yine Hristiyanlıktan, Tanrı'nın kadın yüzünden, manastırdan, din adamlığından ve mucizelerden söz ediliyor.

Bu kitabın en önemli özelliği (bana göre) kahramanlarımız arasında yaşanan aşkın gücü. Aşk'a dair yapılan konuşmalar, söylenen sözler, aşk için vazgeçilen ya da kabul edilen birçok şey! Okurken birçok yerin altını çizdim. Aşk'ı öğreten çok şey vardı içinde.
Aylarca okumak için beklediğim ve okuduğuma çok değen bir kitap oldu Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım. Bu adın nereden ve nasıl geldiğini de öğreniyorsunuz kitapta.


Ayrıca şunu da not düşmek istiyorum. Kitabı elime alıp okumaya başladım ve ilk okuduğum gün neredeyse yarısını okumuştum. O an kitabı bıraktım ve aradan bir süre geçtikten sonra farkettim ki Pilar nasıl biri, nasıl görünüyor hiç hayalimde canlanmamış. Yazar karakterlerin nasıl göründüğüne dikkat çekmiyor. Yaşadıkları içsel, ruhsal varoluşlarına dikkat çekiyor çünkü. Ve biliyor musunuz ne Pilar'ın ne de sevdiği adamın nasıl göründüğünü düşünmeden okumak öyle heyecan vericiydi ki! Zaten hep ne olacak, ne olacak diye bekleyerek okudum!

Bir de daha önce Zweig için demiştim, bir erkek nasıl bu kadar aşık bir kadını yazabilir diye, Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu kitabı için. Şimdi de Coelho için düşünmedim değil. Bir erkek yazarın, böylesine aşkı için savaşan bir kadını yazması ilgi çekici geliyor bana. Evet belki Pilar'ın sevdiği adam, Pilar'dan daha çok aşık ama sonuçta ikisi de aşk için bir şeyleri göze alıyorlar.


Bu kitap bana daha yazdırdıkça yazdırır arkadaşlar. Okuyanlarınız ile kitaba dair sohbet etmeyi çok çok isterim. Yorumlarınızı dört gözle bekliyorum. Hem de gerçek anlamda dört gözle. :D Okumayanlarınıza da kesinlikle tavsiye ediyorum. Beşeri aşktan, ilahi aşka, aşkın her türlüsüne dair inanılmaz güzel bir kitap Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım.

Not: Kitap bitince beni çok kötü bir hüzün sardı. Kitap elimde öylece kaldım, keşke bitmeseydi de hep okuyabilseydim diye...

İyi okumalar.  :)

18 yorum:

  1. birkaç ay önce almıştım bu kitabı önce eşim okudu, ben de okuyacaklarım arasına kaldırdım ama biraz öne almalıyım galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet one alabilirsiniz bence de eger konusu ilginizi cektiyse. :) Dusuncelerinizi beklerim.

      Sil
  2. Merhaba Nermin, iyi geceler.
    Yazarın her kitabını seviyorum desem yeridir. Cümleleri, yorumları ve yazım dili beni çok etkiliyor.
    Bende ilk Simyacı ile tanımıştım. Hac ve Işığın Savaşçısının El Kitabı da çok iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba'lar. Ben henuz diger kitaplarini okuyamadim ama onerilerini de bi kenara not ediyorum. Tesekkurler. :)

      Sil
  3. Bu kadar etkilediğine göre güzel bir kitap olmalı.Ben de okumak istedim şimdi.Tabii sıra gelirse.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben cok begendim. Tesekkur ederim. Sevgiler. :)

      Sil
  4. Nermin'cim çok güzel anlatıyorsun sen, böyle ballı ballı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablaciim, asil bal sensiin. 💕😘

      Sil
  5. Okunacak listeme ekleyeyim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. En son Aldatmak kitabını okumuştum kötüydü.
    Bu aşkı merak ettim ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatilan ask cok yogundu. Aldatmak nasil bir kitap, konusu ne bilmiyorum ama bu kitabi oneririm. :)

      Sil
  7. kesinlikle alacağım ! çok merak ettim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra dusuncelerini beklerim. :) sevgiler benden...

      Sil
  8. Sende ne güzel yazmışsın öyle,okuyasım geldi:)

    YanıtlaSil