4 Haziran 2017 Pazar

Wristcutters: A Love Story | Film

Sen ne kadar çok istersen o kadar gerçekleşmez. Öte yandan, şayet bir önemi yoksa gerçekleşir. Uğraşmazsan çabalamazsan bi bakmışsın olmuş bile.
— Wristcutters: A Love Story (Bilek Kesenler: Bir Aşk Hikâyesi)

Merhabalar.
İngilizce orijinal adının 'Bilek Kesenler' den daha çekici olduğunu düşündüğüm için başlığa orijinal adını yazdım filmimizin.
Ah ben pat diye giriş yaptım bugün sanki. :)
Neyse, bu aralar hiç film izleyemediğimi fark ettim ve bulduğum ilk fırsatta hemen bir şeyler izleyeyim dedim. Bağımsız Kült filmler izlemeyi sevdiğim için ufak bir araştırma sonucunda Wristcutters: A Love Story filmini izlemeye karar verdim.


2006 yapımı, Goran Dudik tarafından yazılmış ve yönetilmiş olan filmimizin türü Dram, Fantastik ve Komedi olarak geçiyor.

Filmin Konusu:
Zia, kız arkadaşı Desiree'den ayrılınca yaşadığı acıya dayanamaz ve intihar eder. Acısını sonlandırmanın yolunu ölümde bulacağını sanırken hiç beklemediği bir şekilde büyük bir yanılgıya düştüğünü anlar. Gözünü, sadece intihar edenlerin var olduğu bir dünyada açar.
Ölüm sonrası bir dünyadır burası; tuhaftır, gerçek yaşam kadar acımasızdır; hatta belki de daha fazla... Acılarsa yok olmamıştır. Ama yine de Zia için bir umut vardır. Çünkü ilginç bir şekilde Desiree'nin de intihar ettiğini öğrenmiştir. Tanıştığı bir rock şarkıcısı ve ısrarla bir yanlışlık sonucu orda olduğunu savunan bir otostopçu ile Desiree'nin peşine düşer. Barlarında sadece intihar etmiş elemanları olan Nirvana ve Joy Division gibi grupların şarkılarının çalındığı bu garip dünyanın kasvetli atmosferinde, tuhaf bir yolculuğa çıkarlar. 
2006 Sundance Film Festivali'nde Jüri Büyük Ödülü'nün sahibi olan bağımsız bir yapım.
*Sinemalar.com


Evet konusunda da okuduğunuz gibi film intihar edenlerin dünyasında geçiyor. Garip değil mi? Tüm intihar edenler tek bir yerde toplanıyorlar. Bu yerde ne renkler var, ne gülümsemeler! Hayatın 'yaşamaya değer' yanından hiç eser yok (Zaten yaşamı yaşamaya değer bulmayanlar gittiği için buraya gayet normal. :D) Bu yere gelenlerin hiçbiri oldukları yerden hala memnun değiller. Yani benim anladığım 'İntihar etmek çözüm değil.'

Konusunu okuduğumda merak uyandırmıştı. Aşkından ölen iki sevgili! Oturdum izlemeye başladım. Filmin ilk sahnesinden beğeneceğimi anlamıştım. Çünkü soundtrack (Tom Waits - Dead and Lovely) çok iyiydi!
Filmin ana kahramanı dışındaki iki karakter (bir rock şarkıcısı olan Eugene ve otostopçu kız Mikal) filme güzel hava katıyorlar. Bu arada söylemeden edemeyeceğim Eugene'nin çok güldüğüm ve çok manidar bulduğum bir sahnesi vardı. Ay sahneyi anlatıp anlatmamakta kararsız kaldım ama anlatmayayım. Siz izleyin. :) Sadece ipucu, Eugene'nin kardeşi intihar etmek üzere iken, 'bana intihar etmemem için tek bir sebep söyle' diyor. Sonrası muhteşem. :D

İzlerken bazı anlarda filmin sonunu tahmin ediyor gibi oluyorsunuz, bazen o tahmininiz değişebiliyor ve en sonunda bir 'Vaay!' bile diyebiliyorsunuz. Evet bazı yerlerde olacaklar tahmin edilebilirken, bazı yerlerde hiç beklemediğimiz şeyler olabiliyor.
'Mucizeler biz onları önemsemediğimizde gerçekleşiyor.'
Kimi yerde güldüğüm, kimi yerde '???' kaldığım bir film oldu. Bir çok açıdan eleştirilip, değerlendirilebilecek nitelikte bir film Wristcutters.
Genel anlamda çok beğendim. Tavsiye ederim.
Hatta üzerine yorumlarınızı da beklerim. :)

Not: Bağımsız Kült film önerilerinizi bekliyorum.

20 yorum:

  1. İlk film çok dikkat çekici. En kısa zamanda izleyeceğim.
    Bahsettiğiniz şarkıyı (dead and lovely) bir dinleyeyim dedim, harikaydı; kulağa çok nostaljik geliyor! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filme dair yorumlarınızı da beklerim. Evet kesinlikle öyle, beğenmenize sevindim. :)

      Sil
  2. Salam adaş. Sənin bloqunu daha yeni tapdım və bloquna girər girməz dərhal takibə aldım. Daha sonra blqo yazılarını oxumağa başladım , həqiqətən içdən , səmimi çox gözəl yazılar olub. Bloqunda bəyəndiyim şeylərdən biri də teman oldu , çox gözəldi həm sadə həm də mükəmməl:D Mənim də bloq səhifəm var amma hələ ki yenidir, inşallah nə vaxtsa sənin ki qədər mükəmməl olmasada 100 takibçiyə çataram deyə ümid edirəm. Bu arada mən də bloquma gözləyirəm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlaar, hoş geldiin! Samimi ve içten yorumun ve düşüncelerin için çoook teşekkür ederim. İyi ki geldin. İnşallah 100'leri değil, 1000leri görürsün blogda. :)

      Sil
  3. Çok hoşuma gitti bugün izleyebilirim :))

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ve değişikmiş konusu. Bu hafta mutlaka izleyeceğim, yorumunu da yazacağım. Teşekkürler bu güzel öneri için.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filme dair yorumlarınızı ve düşüncelerinizi bekliyorum. Ben teşekkür ederim. Sevgileer.

      Sil
  5. Farklı bir bakış açısı , farklı ama doğru zira çözümü intiharda bulan bu kadar insan varsa çözümün o olmadığını anlatmak gerek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki de! :)İntihar çözüm olsaydı, gittikleri yerde mutlu olurlardı. Bakınız; değiller. :D

      Sil
  6. heeey baksanaaa, bu filmin öyküsü aynı zamanda bir kitaptaki bir öyküüü :) yazarı da, edgar keret, kitabın adı da, Tanrı olmak isteyen otobüs şoförü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, filmin başında bi kitaptan alıntı söylüyordu! Dikkat etmemiştim pek! :/ Teşekkürler Deep katkın için. :)

      Sil
  7. En sevdiğim üç türü de kapsıyormuş izliyim ben de :)

    YanıtlaSil
  8. Inşallah kısa zamanda izlerim güzel bir konusu var anladigim kadarıyla. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Kocaman sevgiler. :)

      Sil
  9. İlk filmi çok merak ettim ♥ İzlenesi gözüküyor gerçekten :D Ne tatlı bir yorumcusun sen böyle ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O senin tatlılığın Elif'im! :) Evet evet izlenesi bir film . :)

      Sil
  10. Blogunda gezinirken gördüm, bu filmi izlediğini çok ama çok severek izlemiştim bu filmi. Hatta baya olmuş, senin yazından sonra biraz bakındım.. Bu filmi beğendiğim gibi çok beğendiğim bir film var. Tavsiye ederim. Adı Submarine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için teşekkür ediyorum Ezgi. Mutlaka izleyeceğim. :) Evet bu film de gerçekten sevilmeyecek gibi değildi. :)

      Sil