11 Haziran 2017 Pazar

Yabancı Dil Öğrenimine Dair Birkaç Öneri | Mim

Merhabalar herkese.

Uzun bir süredir mim yazısı yazmıyordum. Amaa, sevgili Simli Nane arkadaşım beni bir öneri mimine davet etmiş, ben de hemen yazayım öyleyse dedim.
Düşündüm ne hakkında öneri yazsam diye, sevgili Büşra'cığım (manevi kardeşim)'ın da etkisiyle yabancı dil öğrenimine dair birkaç öneride bulunayım dedim.
Artık mezun bir İngilizce Öğretmeni olarak sizlere de bir katkım olur umarım. :)

1. Dil öğrenmekten korkmayın! Yeni bir dil öğrenmeye ilk ve bence en büyük engel korkmak. Arkadaşlar dil öğrenmek zor bir şey değil. Hele ki İngilizce gerçekten öğrenmesi basit bir dil. Eğer korkmadan, isteyerek, gerçekten isteyerek bu işe başlarsanız, emin olun çok kısa bir sürede büyük bir verim aldığınızı göreceksiniz.

2. Dil öğrenmeyi 'gereksiz' görmeyin, göstermeyin!. Bunu 1. maddede de yazabilirdim fakat ayırmak istedim. Genelde okullarda öğrencilerde karşılaştığımız, ayrıca diğer insanlarda da karşılaştığımız bir durum, mesela İngilizce öğrenmeyi gereksiz görmek. Hangi dil olursa olsun, gereksiz değildir. Çocuklarımıza bunu böyle öğretmeyelim. 'Bir dil, bir insan, iki dil, iki insan' diye boş yere dememişler. Gerçekten öğrenilen her dil yeni bir kültür ve yeni bir düşünce tarzı oluşturuyor insanda. Ayrıca öyle bir devirde yaşıyoruz ki artık, öğrendiğimiz her dil bize kocaman bir artı olarak geri dönüyor.

3. Bol bol yabancı şarkı dinleyin, film izleyin! Öğrenmek istediğiniz dilde şarkı dinlemek özellikle telaffuzunuzu geliştirir. Bunun dışında film izlemek kesinlikle günlük dili kullanmayı, telaffuzunuzu, hatta dilbilginizi dahi çok güzel geliştirmenize fayda sağlar. Filmler dışında diziler de mutlaka izlenmeli. Konuşma dili açısından hepsinin katkısı büyük. (Size dilbilgisel olarak öğretilen kuralların, günlük hayatta nasıl kullanıldığını en iyi film-dizi izleyerek görebilirsiniz.)

4. Yabancı dilde makale, öykü, kitap vs. okuyun! Yalnız okurken her bilmediğiniz kelimeyi açıp tek tek anlamlarına bakmayın. Zaten doğrudan üst seviye bir şeyler okumaya başlamamalısınız. Kendi olduğunuz seviyeye uygun bir şeyler seçip, ilk önce hiçbir kelimenin anlamına bakmadan, bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını bağlamdan kendiniz tahmin ederek okuyun. Bu sizin hem zihninizi geliştirir, hem de bilmediğiniz kelimeyi tahmin etmeniz o kelimenin anlamını ikince defa okuyuşunuzda baktığınızda kalıcı olarak öğrenmenizi sağlar.

5. Yabancı dilde günlük tutun! Bu maddeye özellikle dikkat etmenizi istiyorum. Bir dilde yazınız ne kadar akıcı ve doğruysa, o dile hakimiyetiniz de o kadar iyi demektir. Öğrenmek istediğiniz dilde, ilk başlarda çok basit dahi olsa- cümleler kurmanız ve bunları yazmanız size büyük fayda sağlayacaktır. Günlük tutmak bu anlamda çok işe yarayan bir yöntem. Daha sonra dilde ilerlediğinizde dönüp ne yazdığınıza bakıp, ilerlediğinizi görüyorsunuz. Bu da büyük bir motivasyon oluyor tabii ki!

6. Dil öğrenmeye küçük yaşta başlayın, başlatın! Bu maddeyi ekstra olarak veriyorum. Artık kendimiz için olmasa da evli, çocuklu ablalarım, abilerim için diyorum ki; eğer çocuğunuz iyi derecede dil öğrensin istiyorsanız, kendi ana dilimizi güzelce öğrendikten sonra, yani yaklaşık 4-5 yaşından itibaren çocuklarınıza ufak ufak yabancı dil alıştırmaları yaptırın. Şarkılar dinletin, çizgi diziler izletin. Belli başlı şeylerin yabancı dildeki karşılıklarını gösterin. Ama bunu yanlış anlayıp da lütfen çocuklarınıza 1-2 yaşından itibaren yabancı dil öğretmeye çalışmayın. Kendi ana dilini bile henüz tam öğrenememiş bir çocuk, o kadar küçük yaşta yabancı dil öğrenmeye kalkarsa bu ana dili açısından da sıkıntı oluşturabilir.

Yabancı dil öğrenmek sanıldığından daha kolay ve daha eğlenceli arkadaşlar bunu unutmayın. :) Simli Nane'ye çok teşekkür ediyorum. Ayrıca bu etkinliği başlatan Eda Demir arkadaşımızı öncelikle Bir Öneri De Bizden isimli sayfada editörlüğe başladığı için tebrik ediyor ve teşekkür ediyorum. Sizler de farklı konularda öneriler almak ya da yazmak isterseniz buraya tıklayarak Bir Öneri De Bizden sitesine doğru geçebilirsiniz. :)

Bu etkinliğe her mimlenen 3 kişiyi davet ediyormuş. Ben de:
1. Eylül Annesi
2. İlayda Şen 
3. İlkay Özgür 
arkadaşlarımı davet ediyorum.

34 yorum:

  1. Güzel bir öneri listesi olmuş. Bu önerileri öğrenme aşamasında dikkate alacağım. Emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşinize yararsa çok mutlu olurum. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  2. Tespitlerin cok güzel olmus kuzum. Ama bende asiri unutkanlik var. Ne yapsam da yok unutuyorum 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hıı o unutkanlık zor tabii. Amaaa sen kendine olmasa da minik Esila için uygularsın artık :)

      Sil
  3. tam da bu gün ezberlemem gereken 140 kelime vardı.Çok güzel zamanlama.Teşekkürler yaptığın için canımcım💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim kuzuum, davetin için de ben teşekkkür ederim. İşine yararsa güzel olur. :)

      Sil
  4. Yabancı dilde film,dizi izlemek gerçekten çok etkili. Kelimelere daha kolay aşina olup, günlük hayatta kullanılan dile daha kolay alışabiliyoruz.

    Well done!! :p

    YanıtlaSil
  5. Bence de en önemlisi istemek :)) Çok güzel bir tavsiye yazısı olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstemek, başarmanın yarısıdır. :) Teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Okumak ve yazmak gerçekten önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dile en çok katkı sağlayanlar.

      Sil
  7. Her zaman bir hevesle başlıyorum ama maalesef devam ettremiyorum bu dil işini yzıda bahsettiği gibi dil ögrenmek kültür,meslek,gelecek için çok büyük bir artı. Günlük maddesini çok yararlı buldum, türkçesini zaten bildiğin bir şeyi cevirmeye calısmak cok mantikli. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle öyle. Bir çok artısı var. :) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  8. Harika öneriler Lilam. Özellikle küçük yaşta kesinlikle başlatılmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canıım! Kesinlikle!

      Sil
  9. Aaa mimlenmisim bu 2.mimim ama ayağım falan alçida olunca ilkini unutmusum en kisa zamanda ikisinide yazacağım hemen not aliyorum❤ öneriler için Sağol tatlim😍😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok daha iyi olacak ayağın! Bekliyorum öyleyse yazını ablacım. Ben teşekkür ediyoruum. :)

      Sil
  10. Günlüğü deneyeceğim :))
    Ve bir de okumayı..

    YanıtlaSil
  11. Günlük tutmak hiç aklıma gelmezdi ama çok mantıklı :D ben çabuk dil öğrenip çabuk unutuyorum ya :( tekrarlamayınca hemen unutuluyor , çok nankör . Şu sıralar İtalyanca öğrenmek istiyorum , İngilizcemi de geliştirsem çok iyi olucak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diller öyle ya, tekrarlanmayınca hemen unutuluyorlar. E kolay gelsin o zaman sana. :)

      Sil
  12. çok güzel yazııııı eveeeet :)

    YanıtlaSil
  13. Ay bende seni mimledim , inşallah yaparsın ^^

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar takipteyim bana da aboneliğe beklerim :)

    YanıtlaSil
  15. Faydalı bir paylaşım olmuş çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  16. yabancı dilimi sadece İngilizce altyazılı film izleyerek geliştirdim;) belkde geliştiremedim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelistirmissindir. :) benim bir arkadasim da sadece yabanci dizi izleyerek mukemmel konusmayi ogrenmisti

      Sil
  17. İngilizce çok zor bir dil değil aslında. Ve bir kalıp üzerine kurulu. O kalıp mantığını anlarsanız geriye sadece kelime öğrenme kalır.
    Önerileriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kolay bir dil.
      Ben teşekkür ederim.

      Sil