1 Şubat 2018 Perşembe

Barışın Başkenti - Mudanya | Gezdim Gördüm

“Seyahatin önündeki tek engel kapının eşiğidir.” Bosna Atasözü

Merhabalar herkese.
Bilenleriniz var, tatildeyim. İş açısından. :) Bu hafta yüksek lisans derslerim tekrar başladı. Bu dönem çok daha güzel ve daha düzenli geçecek diye düşünüyorum.

Her neyse, hazır işe gitmiyorken, Bursa içinde görmediğim yerleri gezmeye başlayayım diye düşündüm ve dün Mudanya'ya gittim, komşucuğum Gamze ile beraber. Yaşadığım yerden Mudanya tek otobüsle ortalama 45 dakikalık bir mesafede kalıyor. Budo iskelesinde indik ve batıya doğru yürümeye başladık.

İlk ziyaretimizi Mudanya Mütareke Müzesi'ne yaptık.
*Mudanya Ateşkes Antlaşması; Kurtuluş Savaşı'nın sıcak savaş dönemini sonlandırıp, diplomatik dönemini başlatan antlaşma. Barış antlaşması olmasından ötürü Barış'ın Başkenti olarak adlandırılıyor Mudanya.
Müzenin ikinci katından başlıyorsunuz gezmeye. İsmet İnönü'nün odası, yaver odası bu katta yer alıyor. İlk katta ise antlaşmanın yapıldığı oda, delegelerin odası ve antlaşma maddeleri tartışılırken İsmet İnönü'nün sinirlenerek üzerine vurup kırdığı mermer masa yer alıyor. Müze giriş ücreti ise: 5 TL.
Müzeden çıktık ve o an kendimizi tam olarak Rum sokaklarında hissettik. Bir kafeden gelen hoş bir müzik sesi eşlik etti bizlere. Mütareke Müzesinin tam karşısında da Mütareke Meydanı var ve meydanda Mütareke Anıtı ile İsmet İnönü heykeli yer alıyor.
Meydanın batısına doğru ilerlemeye devam ettiğimizde bizi eski Rum evleri karşıladı. Öyle güzel evler vardı ki. 1 numaralı o tarihi evi gördüğümüzde yaşadığımız sevinci burada sizlere tarif etmem mümkün değil.
Not: Mudanya'daki tüm evlerin önünde fotoğraf çektirdim sanırım. Instagram üzerinden paylaşıyorum, hala takip etmediyseniz nrmnpnr olarak bulabilirsiniz beni. :D
Saat 10.30-13.30 arası durmadan yürüdük. Tüm Mudanya tarihi evlerini gördük neredeyse. Daha sonra Meral Abla'nın Yeri isimli bir balık restorantında ızgara balık yedik.
Yolunuz düşerse tavsiyemdir, uğrayın. Terasından Marmara Denizi manzaralı, çalışanlarının çok ilgili ve samimi olduğu ve balığının da çok lezzetli olduğu bir mekan çünkü. Balıktan sonra yediğimiz sıcak tahin helvası da çok güzeldi. İlk defa tattım ve çok beğendim.
Daha sonra tekrar otobüsümüzün gelmesini bekledik ve döndük. Çok güzel bir gün ve çok harika bir gezi oldu. Fotoğrafları hemen altta bulabilirsiniz.