23 Haziran 2017 Cuma

Okuma Günlüğüm'den Gelenler

Merhabalar hepinize.
Yarın Ramazan ayının son günü ve sonraki gün bayram. Şimdiden hepinizin bayramını kutluyorum. :)

Geçenlerde Okuma Günlüğüm isimli blog yazarımız Eren bir Kitaplı Fotoğraf Yarışması düzenlemişti, bilenler bilir. Ben de katılmıştım bu yarışmaya ve birinci oldum. Sevgili Eren'de hediyelerimi/ödüllerimi göndermiş. Bugün elime ulaştı. Sizlerle de paylaşayım dedim.

Böyle güzel bir yarışma düzenlediği için ve bu güzel hediyeleri için kendisine buradan kocaman teşekkür ediyorum. :)



Yarışmaya katıldığım fotoğrafımı da buraya bırakayım. :)

20 Haziran 2017 Salı

Çocukluğunda Oynadığın Bir Oyuncak | Mim

Çocukluk anılarını nasıl sevmez, nasıl üstüne titremez insan? Bu anılar ruhumu canlandırır, yüceltir ve benim için en güzel zevklerin kaynağıdır.
-Çocukluk, Lev Nikolayeviç Tolstoy
Merhabaaa! Ne kadar da blogla ilgilenemediğim günler... Daha bir süre daha ilgilenemeyeceğim günler...Sevgili Saife-i Saliha'cığım beni bir mime davet etmiş. Çocukluğumuzda oynadığımız bir oyuncak hakkında yazalım demiş. Ben de unutmadan yapayım dedim. Şu an yazmazsam, bir süre daha yazamayabilirim çünkü. :/

Çocukluğumda en çok evcilik oynardım. Öyle sokakta çok oyun oynayan bir tip değildim. Zaten fiziksel gelişimim biraz hızlı olunca koskoca kız dışarda oyun oynamaz diyip evde oynardım. :) Ha bir de ip atlamayı çok severdim ama az tombik olduğum için çok da beceremezdim. :D

En çok evcilik oynardım diyorum ya hani, o yüzden ben en çok barbie bebeklerimle oynardım. Onların saçlarını tarar, üstlerini giydirir, hatta yeni yeni kıyafetler dikerdim bebeklerime. Ben saç örmeyi bilmediğim için rahmetli teyzemin yanına gider bebeğimin saçlarını ördürürdüm. Nasıl mutlu olurdum bebeğimin yeni kıyafetleriyle, örülmüş saçlarını görünce...

Şimdi bu mim insanı alıp bir geçmişe götürüyor. Benim de aklıma bir anım geldi. Gerçi ben çok hatırlamıyorum ama annemler anlatıyor. 4 yaşlarındayken Kayseri'ye gitmişiz. Benim de hep yanımda taşıdığım bir bebeğim varmış. Gittiğimiz evin benden bir yaş küçük kızları varmış. O kız benim elimden bebeğimi almasın diye hep yanımda taşırmışım, geceleri bile yanımdan ayırmazmışım. Hatta bir fotoğrafımız var (aşağıda görebilirsiniz), bebeğimi sıkı sıkı kucağımda tutuyorum. :D Benim kıymetlilerimdi çünkü bebeklerim. :)

Bir de bebeklerime diktiğim kıyafetlerin çantası vardı. Her oynadığımda itinayla katlar geri yerleştirirdim hepsini. Ay ben ne çok severdim bebeklerle oynamayı!
İtiraf edeyim, sanırım şu an elime oyuncak bebek verseler, yine oynarım. :D

Bu mime dair yazacaklarım bu kadar. Saliha'ya tekrar teşekkür ediyorum ve bu mimi henüz yapmamış olan herkesi davet ediyorum. :)

18 Haziran 2017 Pazar

Bir Ses Böler Geceyi *Ahmet Ümit | Kitap

Merhaba!

Bugün ki konuğumuz Ahmet Ümit'ten Bir Ses Böler Geceyi. Okuduğum ilk Ahmet Ümit romanı.
Arkadaşım Çağrı'nın hediyesi, onun sayesinde okumuş oldum. Tekrar teşekkürler Çağrı. :)

Ahmet Ümit genelde polisiye tarzda romanlar yazan bir yazarımız. Daha önce birçok eseri ile karşılaştım ama okumak kısmet olmamıştı. Belki de çok fazla polisiye roman okumayı sevmediğim içindir.
Bir Ses Böler Geceyi kitabı genel olarak Alevilik ve 80'ler döneminin mağdurlarını ele alıyor. Kitap başkahraman Süha'nın gece yarısı bir mezarlığın duvarına çarpması ile başlıyor. Bu kaza sonucu Süha bir Alevi köyüne giriyor ve o esnada köy halkı bir Cem toplantısında oluyorlar. Süha bu toplantıyı izlediği sürede eski günlerini hatırlıyor ve kitap iki ayrı konu üzerinden devam ediyor. Biri cem toplantısında yaşananlar, diğeri Süha'nın gençlik döneminde yaşadığı olaylar.

Açıkçası kitaba ilk başladığımda okuyamadım, zorla ilerledim. Her elime aldığımda en fazla 3-5 sayfa okuyabildim. Zaten kitap 144 sayfa. Giriş kısmı beni çok çekmedi. Ama Süha mezarlığın duvarına çarpıp, içeri girdiği andan itibaren bir merak uyandırmaya başladı. Bu aralar sadece yatmadan kitap okuduğum için ve bu kitabı da gece vakti uyumadan önce okuyunca, haliyle gergin bir şekilde okudum. Hatta o mezarlıkta karşılaştığı olaylar esnasında 'ya şimdi bırakayım, gündüz okuyayım!' diye kendi kendime söylenip durduğumu da itiraf edeyim. :D

Bir de şunu eklemeliyim ki, Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım kitabından sonra bunu okuduğum için bir an garip gelmişti. Çünkü o kitap Hristiyanlık hakkında bilgiler içeriyordu. Arkasına bunu okuyunca, bu da Alevlik. Genel kültürümü arttırmak açısından iyi oldu aslında. :)

Bir Ses Böler Geceyi kitabına dair söyleyeceklerim bu kadar. İlginizi .çekiyorsa okuyabilirsiniz, ama ben öyle çok aşırı beğenmedim diyebilirim. Yani beklentim biraz yüksekti belki de yazar Ahmet Ümit olunca!

Okuduysanız yorumlarınızı bekliyorum! :)

16 Haziran 2017 Cuma

Durum Güncelleme

Merhabalar herkese.
Birkaç gündür buralarla ilgilenemedim yine. Yoğun bir hafta geçirdim. İnstagramdan takip edenler biliyorlar ki Salı günü Diploma Törenim vardı. Sabahtan ailem ve Büşra ile Mersin'e gittik. Oraya git, buraya git, Diploma törenine katıl derken inanılmaz yorulmuşum.
Bir de Pazartesi sabahında dekan yardımcımız aradı ve bana Fakülte İkincisi olduğumu söyledi. Bu yüzden törende bir de plaket verdiler bana. :)
NOT: Cocukluktan beri 'buyuyunce ne olacaksin' sorusuna "ogretmen" olacagim dermisim. Cunku hep ogrendigim bir seyleri birilerine ogretmeyi sevdim. Ortaokul bitince okumama karari aldim. Sonra bir seyler oldu ve liseye bir ay gec basladim. Lise 2ye gectigim yil 'ingilizce ogrenecegim ve ingilizce ogretmeni olacagim' dedim. Inanmadilar. Yapamazsin dediler. Sadece lise 1 ve 2de 2 saat gordugun ingilizceyle kazanamazsin dediler. Lise 3te onume engeller cikti. Vazgecmistim. Tek basima bu isi basaramayacagim demistim ki her sey tersine dondu, kismet kapim acildi ve ben bir sekilde bir yil dil kursuna gittim. Bir yil icinde elimden geleni fazlasiyla yaptim. Hala bana kazanamazsin diyorlardi. 'Insanlar hem okulda saatlerce ingilizce goruyorlar, hem dersaneye gidiyorlar, ozel ders aliyorlar. Sen bu kadar kisa zamanda haftada uc-bes saatle kazanamazsin' dediler. Kimisi 'kazansan ne olacak, ne yapacaksin ingilizceyi' dedi. Aldirmadim soylenen hicbir seyi. Aksine daha cok cabaladim. Kazandim. Hem de istedigim yeri. Kazandiktan sonra daha cok caba gosterdim. Sosyal hayati seven biri olarak hem gezdim hem calistim. Elimden geleni yaptim. Sonunda hakkiyla bitirdim universiteyi. Bolumum bazinda ikinci olurum hic olmadi ucuncu diye dusunurken, fakultede ikinci olmak yoktu hayalimde, dusuncemde. O da oldu. Mersin Universitesi Egitim Fakultesini 2.likle bitirdim. Bu gune kadar yanimda olan, bana destek cikan basta aileme, hocalarima, manevi kardesime ve herkese cok tesekkur ediyorum. Sayenizde geldim bu gunlere.

Her neyse işte salı günü inanılmaz yoğunluktan sonra çarşamba günü kendime gelemedim. Tüm gün yattım diyebilirim. Perşembe günü ise derslerime bakayım falan derken akşam oldu ve akşam teyzemlere iftara gittik. Bugün cuma ve bugün ise yine sabahtan Mersin'e gittim. İlişik kesmeye ve geçici mezuniyet belgesi almaya.
Mersin'in cehennem sıcağı altında iki-üç defa kampüs değiştire değiştire sonunda aldım belgemi ve kestim ilişiğimi! Yani artık resmi olarak öğrenci değilim! (Öğrenci olmak güzeldi be!)

Sonra eve geldim. Masamda bir paket. Kargo gelmiş bana! Ben meraklı meraklı pakete bakıyorum! Sonra açmaya başladım ve büyük bir mutluluk doldu içime. Bir Küçük Elif Mesele'm, Elif'im bana mektubumu yollamış, yanında birbirinden değerli el emeği hediyeleriyle. Ona buradan da çok çok teşekkür ediyorum. :)


Bu süre içinde Ahmet Ümit'in Bir Ses Böler Geceyi isimli kitabını bitirdim. Çok kısa bir süre içinde yazısı blogda olur.
Şu anda Jeffrey Moore - Sinestezya isimli kitabı okuyorum.
Bir de yapılmayı bekleyen bir mim'im var. :)

Şimdilik benden bu kadar. Görüşmek üzere!

11 Haziran 2017 Pazar

Yabancı Dil Öğrenimine Dair Birkaç Öneri | Mim

Merhabalar herkese.

Uzun bir süredir mim yazısı yazmıyordum. Amaa, sevgili Simli Nane arkadaşım beni bir öneri mimine davet etmiş, ben de hemen yazayım öyleyse dedim.
Düşündüm ne hakkında öneri yazsam diye, sevgili Büşra'cığım (manevi kardeşim)'ın da etkisiyle yabancı dil öğrenimine dair birkaç öneride bulunayım dedim.
Artık mezun bir İngilizce Öğretmeni olarak sizlere de bir katkım olur umarım. :)

1. Dil öğrenmekten korkmayın! Yeni bir dil öğrenmeye ilk ve bence en büyük engel korkmak. Arkadaşlar dil öğrenmek zor bir şey değil. Hele ki İngilizce gerçekten öğrenmesi basit bir dil. Eğer korkmadan, isteyerek, gerçekten isteyerek bu işe başlarsanız, emin olun çok kısa bir sürede büyük bir verim aldığınızı göreceksiniz.

2. Dil öğrenmeyi 'gereksiz' görmeyin, göstermeyin!. Bunu 1. maddede de yazabilirdim fakat ayırmak istedim. Genelde okullarda öğrencilerde karşılaştığımız, ayrıca diğer insanlarda da karşılaştığımız bir durum, mesela İngilizce öğrenmeyi gereksiz görmek. Hangi dil olursa olsun, gereksiz değildir. Çocuklarımıza bunu böyle öğretmeyelim. 'Bir dil, bir insan, iki dil, iki insan' diye boş yere dememişler. Gerçekten öğrenilen her dil yeni bir kültür ve yeni bir düşünce tarzı oluşturuyor insanda. Ayrıca öyle bir devirde yaşıyoruz ki artık, öğrendiğimiz her dil bize kocaman bir artı olarak geri dönüyor.

3. Bol bol yabancı şarkı dinleyin, film izleyin! Öğrenmek istediğiniz dilde şarkı dinlemek özellikle telaffuzunuzu geliştirir. Bunun dışında film izlemek kesinlikle günlük dili kullanmayı, telaffuzunuzu, hatta dilbilginizi dahi çok güzel geliştirmenize fayda sağlar. Filmler dışında diziler de mutlaka izlenmeli. Konuşma dili açısından hepsinin katkısı büyük. (Size dilbilgisel olarak öğretilen kuralların, günlük hayatta nasıl kullanıldığını en iyi film-dizi izleyerek görebilirsiniz.)

4. Yabancı dilde makale, öykü, kitap vs. okuyun! Yalnız okurken her bilmediğiniz kelimeyi açıp tek tek anlamlarına bakmayın. Zaten doğrudan üst seviye bir şeyler okumaya başlamamalısınız. Kendi olduğunuz seviyeye uygun bir şeyler seçip, ilk önce hiçbir kelimenin anlamına bakmadan, bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını bağlamdan kendiniz tahmin ederek okuyun. Bu sizin hem zihninizi geliştirir, hem de bilmediğiniz kelimeyi tahmin etmeniz o kelimenin anlamını ikince defa okuyuşunuzda baktığınızda kalıcı olarak öğrenmenizi sağlar.

5. Yabancı dilde günlük tutun! Bu maddeye özellikle dikkat etmenizi istiyorum. Bir dilde yazınız ne kadar akıcı ve doğruysa, o dile hakimiyetiniz de o kadar iyi demektir. Öğrenmek istediğiniz dilde, ilk başlarda çok basit dahi olsa- cümleler kurmanız ve bunları yazmanız size büyük fayda sağlayacaktır. Günlük tutmak bu anlamda çok işe yarayan bir yöntem. Daha sonra dilde ilerlediğinizde dönüp ne yazdığınıza bakıp, ilerlediğinizi görüyorsunuz. Bu da büyük bir motivasyon oluyor tabii ki!

6. Dil öğrenmeye küçük yaşta başlayın, başlatın! Bu maddeyi ekstra olarak veriyorum. Artık kendimiz için olmasa da evli, çocuklu ablalarım, abilerim için diyorum ki; eğer çocuğunuz iyi derecede dil öğrensin istiyorsanız, kendi ana dilimizi güzelce öğrendikten sonra, yani yaklaşık 4-5 yaşından itibaren çocuklarınıza ufak ufak yabancı dil alıştırmaları yaptırın. Şarkılar dinletin, çizgi diziler izletin. Belli başlı şeylerin yabancı dildeki karşılıklarını gösterin. Ama bunu yanlış anlayıp da lütfen çocuklarınıza 1-2 yaşından itibaren yabancı dil öğretmeye çalışmayın. Kendi ana dilini bile henüz tam öğrenememiş bir çocuk, o kadar küçük yaşta yabancı dil öğrenmeye kalkarsa bu ana dili açısından da sıkıntı oluşturabilir.

Yabancı dil öğrenmek sanıldığından daha kolay ve daha eğlenceli arkadaşlar bunu unutmayın. :) Simli Nane'ye çok teşekkür ediyorum. Ayrıca bu etkinliği başlatan Eda Demir arkadaşımızı öncelikle Bir Öneri De Bizden isimli sayfada editörlüğe başladığı için tebrik ediyor ve teşekkür ediyorum. Sizler de farklı konularda öneriler almak ya da yazmak isterseniz buraya tıklayarak Bir Öneri De Bizden sitesine doğru geçebilirsiniz. :)

Bu etkinliğe her mimlenen 3 kişiyi davet ediyormuş. Ben de:
1. Eylül Annesi
2. İlayda Şen 
3. İlkay Özgür 
arkadaşlarımı davet ediyorum.

8 Haziran 2017 Perşembe

Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım | Kitap


Olmayı düşlediğiniz yerde tüm benliğinizle olmanız gerekiyor. Bölünmüş bir krallık, düşmanların saldırısına karşı koyamaz. 

Kafasının içi bölünmüş bir insan, yaşamın yükünü gerektiği gibi kaldıramaz.

*Paulo Coelho

Merhabalar herkese. Uzun bir süredir alıp okumak istediğim, adıyla bile beni kendisine inanılmaz derecede çeken bir kitapla karşınızdayım bugün.
Paulo Coelho'nun Türkiye'de 1997 yılında yayınlanmış Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım isimli kitabı.


İnanılmaz güzel, pardon muhteşem bir aşkı anlatıyor kitap. Kısaca konusunu söyleyecek olursam; çocukluk dönemlerinden beri arkadaş olan bir kadın ve erkeğin yıllar sonra tekrar bir araya gelme öyküsünü anlatıyor. Pilar ve sevdiği adam. Adı hiç geçmiyor sevdiği adamın. Pilar yaşadığı şehirde sınavlarıyla, hayatıyla yeterince meşgul olan bir kadın. Sevdiği adam ise dünyayı görmek için ülke ülke gezen ve Pilar'a mektuplar gönderen bir adam. Bir gün bu adam yapacağı bir konuşmayı dinlemeye gelmesi için Pilar'a mektup yazıyor ve yıllar sonra birbirlerini ilk defa bu konuşma esnasında görüyorlar. O günden sonra kısacık bir süre içinde Pilar için hayat hiç beklemediği bir şekilde ilerlemeye başlıyor. Tabii ki sevdiği adam için de...


Coelho'nun okuduğum ilk kitabı bu kitap. Ama araştırdığım kadarıyla her kitabında Hristiyanlıktan bahseden bir yazar. Bu kitapta da yine Hristiyanlıktan, Tanrı'nın kadın yüzünden, manastırdan, din adamlığından ve mucizelerden söz ediliyor.

Bu kitabın en önemli özelliği (bana göre) kahramanlarımız arasında yaşanan aşkın gücü. Aşk'a dair yapılan konuşmalar, söylenen sözler, aşk için vazgeçilen ya da kabul edilen birçok şey! Okurken birçok yerin altını çizdim. Aşk'ı öğreten çok şey vardı içinde.
Aylarca okumak için beklediğim ve okuduğuma çok değen bir kitap oldu Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım. Bu adın nereden ve nasıl geldiğini de öğreniyorsunuz kitapta.


Ayrıca şunu da not düşmek istiyorum. Kitabı elime alıp okumaya başladım ve ilk okuduğum gün neredeyse yarısını okumuştum. O an kitabı bıraktım ve aradan bir süre geçtikten sonra farkettim ki Pilar nasıl biri, nasıl görünüyor hiç hayalimde canlanmamış. Yazar karakterlerin nasıl göründüğüne dikkat çekmiyor. Yaşadıkları içsel, ruhsal varoluşlarına dikkat çekiyor çünkü. Ve biliyor musunuz ne Pilar'ın ne de sevdiği adamın nasıl göründüğünü düşünmeden okumak öyle heyecan vericiydi ki! Zaten hep ne olacak, ne olacak diye bekleyerek okudum!

Bir de daha önce Zweig için demiştim, bir erkek nasıl bu kadar aşık bir kadını yazabilir diye, Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu kitabı için. Şimdi de Coelho için düşünmedim değil. Bir erkek yazarın, böylesine aşkı için savaşan bir kadını yazması ilgi çekici geliyor bana. Evet belki Pilar'ın sevdiği adam, Pilar'dan daha çok aşık ama sonuçta ikisi de aşk için bir şeyleri göze alıyorlar.


Bu kitap bana daha yazdırdıkça yazdırır arkadaşlar. Okuyanlarınız ile kitaba dair sohbet etmeyi çok çok isterim. Yorumlarınızı dört gözle bekliyorum. Hem de gerçek anlamda dört gözle. :D Okumayanlarınıza da kesinlikle tavsiye ediyorum. Beşeri aşktan, ilahi aşka, aşkın her türlüsüne dair inanılmaz güzel bir kitap Piedra Irmağı'nın Kıyısında Oturdum Ağladım.

Not: Kitap bitince beni çok kötü bir hüzün sardı. Kitap elimde öylece kaldım, keşke bitmeseydi de hep okuyabilseydim diye...

İyi okumalar.  :)

7 Haziran 2017 Çarşamba

Kolye Düzenleyici | DIY *Kendin Yap

Merhabalar.
Tamamen farklı bir içerik ile karşınızdayım. Daha öncesinde kendi yaptığım çanta, defter vs. gibi şeyleri nasıl yaptığımı blogda anlatmam için yorumlar almıştım. Çok düşündüm acaba böyle bir kategori oluştursam mı blogumda diye. Sonunda karar verdim ve hemen ekledim.
Artık evde olduğuma göre rahat rahat yine kendi kendime bir şeyler yapabilecek olmam bu kararı gerçekleştirmemde çok etkili oldu. Ayrıca kendi odama yerleşeli neredeyse bir yıl olacak ama evde olmadığım için pek bir düzenleme yapamamıştım. Bundan sonra yeni yeni şeyler yapacağım odama ve kendime. Bunları da elimden geldiğince sizinle de paylaşacağım. Siz de yapmak istersiniz belki diye. Zaten hep ufak tefek ve kolay şeylerle uğraşıyorum. :)

Dün bir 'Kolye Düzenleyicisi' yaptım. Sprengel Deformitesi denilen kozmetiksel bir hastalıktan dolayı çok fazla kolye takamıyorum. Düzgün durmuyorlar boynumda çünkü. :D Yine de takabileceğim kolyeler alıp kullanıyorum. En çok bileklik ve kolye kullanmayı seviyorum çünkü. :)
Her neyse konumuz bu değil. :D
Kolyelerim takı kutumun içinde çok karmaşık durdukları için asmak istedim. Bunun için de aklıma gelen şey bir takta parçasının üzerine çivi çakmaktı. Öyle de yaptım. Şimdi bu kolay ama kullanışlı olduğunu düşündüğüm düzenleyici için malzemelerimiz:

-İstediğiniz boyutta bir çıta (Eğer çok kolyeniz varsa daha geniş ve daha uzun bir çıta tercih edebilirsiniz.)
- İstediğiniz adette çivi (Ben en fazla 10 tane asarım diye 10 tane çivi kullandım.)
- Çekiç
- Akrilik ya da Yağlı Boya (Çivileri renklendirmek için.)
- Sünger (Boyayı çivilere uygulamak için.)
- Kurşun Kalem
- Silikon tabancası ve silikon

Öncelikle çivileri gazete bulamadığım için herhangi bir büyük kağıdın üzerine dizdim. İstediğim renk akrilik boyayı süngerimin ucuna minicik koyarak çivilerimi boyadım. Yaklaşık 10 dakika içinde tamamen kurumuşlardı. Kuruyan çivilerimi çıtamın üzerine istediğim aralıklarla çekiç kullanarak çaktım. Burada çivi çakacağınız yerleri kolayca belirlemeniz için cetvel ve kalem kullanabilirsiniz. Ben biraz kafama göre belirledim. :D
Çivileri çaktıktan sonra düzenleyicimiz hazır! Daha sonra bir kurşun kalem ile dolabımda düzenleyicisi koymak istediğim yeri işaretledim. Silikon tabancasını iyice ısıtıp çıtamın arkasına iyice sürdüm. Dolabımda işaretlediğim yerlere denk gelecek şekilde yapıştırdım. Sonra da kolyelerimi dizdim.
Bu kadar. :)

Umarım beğenirsiniz. Ben normalde bunu daha fazla süsyelebilirdim. Ki daha sonra üzerine eklemeler yaparım. Yaptığım eklemelerimi İnstagram ve Snapchatte paylaşırım. Merak ederseniz beklerim. :) Görüşmek üzere.
İnstagram: nrmnpnr
Snapchat: nrmnpnr

NOT: Kolyelerimin en baştaki yaprak desenli olan uzun kolyemi H&M'den aldım. Geçen hafta gittiğimde çok beğenmiştim ama 25 tl vermek istemediğim için alamamıştım. İki gün önce yine gittim H&M'e. Bir de ne göreyim 3 TL ye düşmüş canım kolyem. Evet evet 3 TL :D Tabii ki hemen aldım. :)